Polski fintech, XTB, w styczniu ruszył z kampanią promocyjną, w której wykorzystał światowej sławy gwiazdy sportu. To jednak nie wszystko. Po raz pierwszy w historii firmy zdecydowano się na ogólnopolską kampanię radiową. Wszystko po to, aby jeszcze szerzej wśród Polaków promować edukację związaną z rynkami kapitałowymi.
Statystyki pokazują, że coraz więcej Polaków interesuje się inwestowaniem, a w szczególności rynkiem kapitałowym. Wystarczy spojrzeć chociażby na ostatnie dane Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych za 2022 rok.[1] Warto jednak pamiętać o tym, że rynki finansowe to temat złożony i do zostania inwestorem należy się odpowiednio przygotować. Właśnie na tej kwestii skupia się najnowsza kampania polskiej platformy inwestycyjnej XTB.
Przygotowanie do rzucenia wyzwania rynkom
XTB w najnowszej kampanii “Darmowa akcja na dobry początek” kontynuuje strategię marketingową opartą na budowaniu globalnej marki oraz edukacji finansowej przy wykorzystaniu gwiazd sportu. Tym razem skupiono się na przybliżeniu specyfiki rynków kapitałowych. W związku z tym każdy nowy klient indywidualny, po spełnieniu warunków promocji, otrzyma darmową akcję o wartości ponad 100 złotych. To może pozwolić mu sprawdzić zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce.
Standardowo już dla XTB, przygotowano spot reklamowy z udziałem gwiazd sportu, będących ambasadorami polskiego fintechu. W tym przypadku mowa o Joannie Jędrzejczyk oraz Jirim Prochazce. Oboje to byli mistrzowie UFC oraz jedne z najbardziej rozpoznawalnych gwiazd MMA na świecie, co dobrze kooperuje z międzynarodowym wymiarem działalności XTB. Właśnie wykorzystując klimat sportów walki w kreatywny sposób przekazano informacje zarówno o kampanii edukacyjnej, jak i ofercie polskiej platformy inwestycyjnej. Reklamy są emitowane ogólnopolskich stacjach telewizyjnych: TVN i Polsat oraz kanałach tematycznych. Ponadto, wykorzystywane są w szeroko zakrojonej kampanii digitalowej.
Pierwsza taka kampania w historii XTB
W promocji najnowszej kampanii XTB postawiło na nowy kanał jakim jest radio. W ostatnim czasie polski fintech współpracował projektowo z wybranymi rozgłośniami (m.in. przy audycji “Go Invest!” w stołecznym Radio Kampus), jednak tym razem postawiono na ogólnopolską kampanię w stacjach Grupy Eurozet oraz RMF FM.
- Rozszerzenie kampanii promocyjnej o rozgłośnie radiowe to naturalny krok w budowaniu świadomości naszej marki. Polacy chętnie korzystają z tego medium i właśnie w ten sposób chcemy zwiększyć zasięg naszego przekazu. Jestem przekonany, że to pomoże nam zrealizować nasz cel jakim jest bycie marką numer jeden dla każdego zainteresowanego rynkami finansowymi. Mowa tutaj zarówno o osobach chcących spróbować swoich sił jako inwestorzy, czy tych którzy po prostu chcieliby zgłębić wiedzę na temat rynków - mówi Szymon Szymański, Chief Growth Office w XTB.
Sport radiowy promującym kampanię “Darmowa akcja na dobry początek” opiera się na dialogu dwóch mężczyzn. Podobnie jak spot wideo cała koncepcja ma nieco sportowy charakter i w kreatywny sposób wykorzystano grę słów pochodzących z życia codziennego oraz finansowego. Autorem obu spotów jest Freundschaft The Digitals. Spoty powstały we współpracy z domem produkcyjnym Dobro i zostały wyreżyserowane przez Marcina Filipka. Za postprodukcję odpowiada Platige Image, a zakup mediów powierzono OMD Optimum Media (Grupa OMD).
Razem ze startem kampanii “Darmowa akcja na dobry początek” wystartował projekt “Inwestuj odpowiedzialnie”. Poprzez dedykowaną stronę internetową XTB będzie przekazywać informacje dotyczące zagrożeń związanych z inwestowaniem bez odpowiedniego przygotowania. Logo wraz z adresem wspomnianej strony internetowej jest promowane zarówno na spotach wideo, jak banner używanych w promocji online. Więcej szczegółów na ten temat zostanie ogłoszonych wkrótce.
Źródło: Grupa XTB