logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

XVIII Konkurs Chopinowski z milionowym dotarciem i AVE w mediach

  PR 29.10.2021, przeczytano 545 razy
ilustracjastrzałka

Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina jest najważniejszym wydarzeniem kulturalnym w Polsce i jednym z najstarszych konkursów muzycznych na świecie. Instytut Monitorowania Mediów (IMM) podaje, że w czasie trwania konkursu i tuż po nim, kiedy odbywały się koncerty laureatów, we wszystkich typach mediów ukazało się ponad 46 tys. materiałów z dotarciem 238 mln i szacunkowym AVE wysokości 125 mln złotych. Najwięcej wzmianek pojawiło się w portalach internetowych (28 tys.) i na Twitterze (13 tys.)


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xviii-konkurs-chopinowski-z-milionowym-dotarciem-i-ave-w-mediach,393591,artykul.html

W dniach od 2 do 23 października br. w mediach pojawiło się 46,5 tys. wzmianek nt. Konkursu Chopinowskiego. Najwięcej informacji opublikowano w portalach internetowych – 27,7 tys. oraz na Twitterze – 13,2 tys. Od strony medialnej konkurs to także transmisje przesłuchań w radiu, telewizji i internecie. Wysoką aktywność w tym zakresie pokazał Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, który na bieżąco umieszczał nagrania z przesłuchań na swoim koncie na YouTube, docierając tym samym do ponad 24 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

Przebieg konkursu omawiany nie tylko przez specjalistów

Muzyka klasyczna zapewne nie dla wszystkich jest pierwszym tematem do rozmowy, a jednak tegoroczna edycja Konkursu Chopinowskiego cieszyła się dużą popularnością w social mediach. Polscy internauci na bieżąco komentowali przebieg konkursu, szczególnie aktywnie na Twitterze – 77% wszystkich wzmianek w mediach społecznościowych.

Szczyt publikacji przypadł na 17 października (1,1 tys.), kiedy informowano o przejściu dwóch Polaków do finału konkursu oraz 21 października po oficjalnym ogłoszeniu wyników XVIII edycji konkursu (3,2 tys. wzmianek). Dodatkowo samą organizacją wydarzenia zainteresowali się również Youtuberzy, m.in. Krzysztof Gonciarz, który nagrał materiał zza kulis konkursu, docierając tym samym w badanym okresie do ponad 139 tys. potencjalnych kontaktów z przekazem. Na dzień 25 października br. wideo ma ponad 166 tys. wyświetleń.

- Zasięg medialny XVIII Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina robi wrażenie – każdy Polak powyżej 15. roku życia mógł spotkać się z informacją o wydarzeniu w mediach aż siedem razy, a gdy weźmiemy pod uwagę sam internet to minimum dwa razy. To sprawia, że Konkurs ma charakter podobny do Igrzysk Olimpijskich – kibicujemy rodakom i obserwujemy ich zmagania, jednak w tym przypadku na pierwszym miejscu jest muzyka Chopina niezależnie od tego, kto wygra, co widać na przykładzie tweetów polskich internautów – komentuje Natalia Zdrojewska, Specjalista ds. Współpracy z Klientem w Instytucie Monitorowania Mediów (IMM).

Najaktywniejsze źródła telewizyjne i radiowe

Oprócz transmisji przesłuchań z Konkursu Chopinowskiego, które miały miejsce głównie na antenach Polskiego Radia i w telewizji TVP Kultura, w badanym okresie pojawiały się również częste wzmianki w kanałach informacyjnych. Najwięcej w TVP Info – pięćdziesiąt dziewięć razy o łącznym czasie antenowym około trzech godzin, TVP Polonia – dwadzieścia osiem wzmianek, ale o najdłuższym czasie nadawania prawie pięciu godzin oraz Wydarzenia24 (kanał informacyjny telewizji Polsat) – dwadzieścia siedem razy o łącznym czasie jednej godziny.

W radiu łącznie o konkursie pianistycznym mówiono 581 razy, najczęściej w Polskim Radiu 24, gdzie zmagania pianistów komentowali eksperci z branży muzycznej – dziewięćdziesiąt siedem materiałów o najdłuższym czasie antenowym ośmiu godzin. W Programie Pierwszym Polskiego Radia wspomniano o wydarzeniu osiemdziesiąt pięć razy o łącznym czasie antenowym około trzech godzin, a w Trójce informacji pojawiło się sześćdziesiąt pięć i nadawano je w sumie przez dwie godziny.

Popularność Bruce’a Liu rosła wraz z kolejnymi etapami konkursu

Łącznie na temat tegorocznego zwycięzcy, Kanadyjczyka Bruce’a Liu w badanym okresie w mediach pojawiło się 12 tys. materiałów, najwięcej w portalach internetowych 9,8 tys. Do 5 października liczba wzmianek nie przekraczała dziesięciu dziennie, ale z każdym kolejnym etapem konkursu jego popularność rosła. Pierwszy zauważalny wzrost odnotowaliśmy 17 października – 588 wzmianek, kolejny chwile przed ogłoszeniem wyników – 1,2 tys., a 21 października o zwycięzcy wspominano już niemalże 4 tys. razy. Łącznie o wygranej Bruce’a Liu pojawiło się 8,6 tys. materiałów we wszystkich typach mediów, z dotarciem ponad 20 mln i AVE szacowanym na ponad 21 mln zł.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764