logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

XVIII KPPR: Zarządzanie komunikacją w obliczu kryzysu

   18.01.2018, przeczytano 489 razy
ilustracjastrzałka

Gdy dochodzi do sytuacji kryzysowej, niezbędna jest osoba, która będzie odpowiedzialna za kontakty z mediami. O tym, jak prawidłowo zareagować, co komunikować oraz jakie kanały wykorzystać, by zapanować nad kryzysem, opowiedzą prelegenci zaproszeni na XVIII Kongres Profesjonalistów PR, który odbędzie się 19-20 kwietnia w Rzeszowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xviii-kppr%3A-zarzadzanie-komunikacja-w-obliczu-kryzysu,35155,artykul.html

Organizatorzy tegorocznej edycji kontynuują tematykę poruszaną podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2017, którą były kryzysy wizerunkowe w mediach. Także tym razem doświadczeniem i wiedzą podzielą się specjaliści od lat zajmujący się komunikacją z mediami. Prelegentami będą m.in. Maksymilian Pawłowski – rzecznik prasowy Leroy Meriln Polska, red. Rafał Motriuk – dziennikarz III programu Polskiego Radia i Filip Szatanik – rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Wśród poruszanych zagadnień będą m.in. kwestie procedur zapobiegania kryzysom oraz – gdy do kryzysu jednak dojdzie – zarządzania nim. Wiedza ta będzie szczególnie przydatna dla rzeczników prasowych, osób odpowiedzialnych za wizerunek instytucji oraz prowadzących komunikację instytucji z mediami. Szczegóły prelekcji znaleźć można w programie wydarzenia.

Jak radzić sobie z kryzysem?

- Prawdziwym sprawdzianem dla rzecznika prasowego jest kryzys. To wtedy należy wykazać się szybkością, wiedzą, doświadczeniem i przygotowaniem merytorycznym – mówi Mariusz Sokołowski, prezes R4S, były rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji, jeden z prelegentów Kongresu. – Niekompetencja nawet w jednym z tych obszarów może skutkować poważnymi konsekwencjami, dlatego osoba pracująca na tym stanowisku musi być odporna na stres oraz posiadać szeroki zakres innych umiejętności. Czas to w większości sytuacji kluczowy czynnik pozwalający na zminimalizowanie konsekwencji kryzysu wizerunkowego. Gdy pojawia się problem, niezbędna jest dyspozycyjność – często w trakcie świąt, weekendów czy w godzinach nocnych. W dobie rozkwitu mediów społecznościowych i nowoczesnych sposobów komunikacji, informacje rozchodzą się w czasie rzeczywistym. Pierwsze godziny to jedyny moment, by móc zapanować nad sytuacją, zanim negatywne treści rozprzestrzenią się w sieci.

- Zapanowanie nad kryzysem wymaga świadomego i precyzyjnego zarządzania komunikacją w firmie. Nie można dopuścić do tego, aby ktoś inny narzucił nam przekaz – wskazuje dr hab. Dariusz Tworzydło, z Uniwersytetu Warszawskiego, organizator Kongresu. - Należy przygotować osoby, które mogą mieć styczność z mediami formułując kluczowe przesłania, a także postarać się przewidzieć potencjalne pytania dziennikarzy. Brak oficjalnego komunikatu ze strony firmy nie będzie oznaczał, że dziennikarze odpuszczą temat – wręcz przeciwnie – stanie się polem dla dezinformacji oraz przypuszczeń.

Brak interakcji z mediami jest dla opinii publicznej również komunikatem, że instytucja ma coś poważnego do ukrycia. W sytuacji kryzysowej nie można także zaniedbywać pozostałych kanałów komunikacji – oprócz mediów tradycyjnych i portali społecznościowych ważny jest również PR wewnętrzny. Pracownicy powinni być dobrze poinformowani o sytuacji w przedsiębiorstwie, w którym pracują.

Kongres Profesjonalistów PR co roku gromadzi ponad 300 osób związanych ze światem mediów, marketingu i public relations stanowiąc okazję do dyskusji w gronie praktyków i ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Wydarzenie wzbogacone jest również o panel warsztatów praktycznych oraz sesję naukową organizowaną przez Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Aby wziąć udział w Kongresie Profesjonalistów PR należy wysłać zgłoszenie.

Organizatorami Kongresu Profesjonalistów Public Relations są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o. Głównym sponsorem Kongresu Profesjonalistów Public Relations jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Partnerem merytorycznym Kongresu jest Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Partnerami Głównymi są: Alert Media Communications, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Miasta Rzeszów oraz Związek Firm Public Relations.

Kongres objęty jest patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

Dodatkowe informacje:

Patronat medialny nad kongresem objęli: TVP3 Rzeszów, Polskie Radio Rzeszów, Gazeta Wyborcza Rzeszów, Publicrelations.pl, Agencja VIP for You, Opowiecie, Fundacja Managerska Creative, Rogozinska.com, Kwartalnik RKS, Biznes na Fali, Marka jest Kobietą, Marketing przy Kawie, Gospodarkapodkarpacka.pl, Marketing dla Ciebie, Ad Monkey, OOH Magazine, eBiznesonline, Forum Samorządowe, Tygrysy Biznesu, Resinet.pl, Twojejaslo.pl, Law Business Quality, Imperium Kobiet, Signs.pl, Naszbiznes24.pl, Newsrm.tv, Marketingmiejsca.com.pl, Marketer+, PIAP, Miejscakonferencyjne.pl, Salebiznesowe.pl, Mojekonferencje.pl.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Integart podsumowuje targi Remadays 2019
Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku RemaDays 2019 dobiegły końca. W tym roku na 300 m2 powierzchni, na dwóch stoiskach P15 i M15, Integart zaprezentował poszerzoną, kompleksową ofertę najnowocześniejszych technologii i rozwiązań dla LFP oraz mediów do druku wielkoformatowego. Podczas RemaDays przeprowadziliśmy setki rozmów biznesowych, uścisnęliśmy...
Będzie nowe oprogramowanie do aparatów Nikon Z 7 i Nikon Z 6
Firma Nikon ogłosiła rozpoczęcie prac nad nowym oprogramowaniem do swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Nikon Z 7 i Nikon Z 6. Oprogramowanie da dostęp do nowych funkcji, np. AF z detekcją oka, oraz doda obsługę sygnałów wyjściowych RAW i kart pamięci CFexpress. Ponadto udoskonali funkcje AF/AE obu aparatów.
Badanie: 77% konsumentów woli kupować marki, które podzielają ich wartości

Google, PayPal, Gillette i Johnson & Johnson to marki, które znalazły się w globalnym top ten Meaningful Brands 2019. W Polsce najbardziej meaningful są Google, Nivea, Allegro, YouTube i Rossmann. 82% marek mogłoby po prostu zniknąć z polskiego rynku i nikt by się nie zmartwił. To bardzo duży, bo blisko 10% wzrost w stosunku do danych z poprzedniej fali. Marki Meaningful...
„Bierz życie za rogi” – nowa kampania Banku Pekao S.A.
„Bierz życie za rogi” to hasło przewodnie nowej kampanii Banku Pekao S.A., która będzie promować w pierwszej kolejności Konto Przekorzystne naszego banku. W kampanii została wykorzystana postać wybitnego himalaisty i skialpinisty Andrzeja Bargiela. Inspiracją dla stworzenia kampanii było docenienie ambitnych pomysłów i śmiałych planów...
Katarzyna Nosowska w kampanii ING „Dobry Głos dla firm”
W najnowszej kampanii ING Katarzyna Nosowska zaświadcza, że zaśpiewa, żeby Twoja firma miała więcej klientów. Bank kolejny raz zachęca Polaków do dawania dobrych opinii na temat firm bo to dla nich najlepsza reklama.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764