logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

XXXVII Poligraficzne Konfrontacje: Fleksografia - wady i błędy w druku

   17.09.2016, przeczytano 2407 razy
ilustracja

W ostatnich latach fleksografia w znaczący sposób wzmacnia swoją pozycję wśród technik drukarskich, a jej wszechstronność decyduje o wzroście popularności tej techniki. Głównym powodem jest jej zaleta, praktycznie nieograniczony zakres zadruku wszelkich możliwych podłoży drukowych m.in. takich jak papier, tektura falista, tworzywa sztuczne, folie i opakowaniowe materiały z tworzyw syntetycznych. Istotnym czynnikiem zwiększającym potencjał produkcyjny fleksografii jest możliwość zadrukowania materiałów o nierównej powierzchni.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/xxxvii-poligraficzne-konfrontacje%3A-fleksografia---wady-i-bledy-w-druku,29952,artykul.html

Fleksografia posiada również wady mające bezpośredni wpływ na efekt końcowy produkcji. Czynnikami wpływającymi na jakość druków wykonanych techniką fleksograficzną są m.in. jakość formy drukowej, zastosowanie farb graficznych o odpowiednich właściwościach, właściwe ustawienia maszyny w procesie druku, przestrzeganie reżimów technologicznych przygotowania do druku i w czasie samego procesu produkcyjnego. Zapobieganie błędom na etapie przygotowania i w czasie procesu drukowania fleksograficznego oraz eliminowanie wad wynikających z zastosowania tej techniki druku będą przedmiotem rozważań bieżących Konfrontacji.

PROGRAM KONFRONTACJI

  • 09:30-10:00: Rejestracja uczestników      
  • 10:00 – 10:10: PRZYWITANIE, WPROWADZENIE DO TEMATYKI KONFRONTACJI
    dr hab. inż. Stefan Jakucewicz, profesor Politechniki Warszawskiej – ZTP IMiP WIP PW, Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej      
  • 10:10 – 10:50: KONTROLA JAKOŚCI I WADY FORM FLEKSOGRAFICZNYCH
    dr inż. Svitlana Khadzhynova  – Zastępca Dyrektora ds. Kształcenia, Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej    
    Wysoka jakość nadruku w drukowaniu fleksograficznym w dużym stopniu zależy od jakości formy drukowej. Przedstawione zostaną główne czynniki mające wpływ na jakość form drukowych oraz przeanalizowane ich podstawowe wady. Omówione zostaną również urządzenia stosowane do oceny jakości fleksograficznych form drukowych.           
  • 10:50 – 11:05: Sesja pytań i odpowiedzi      
  • 11:05 – 11:20: Przerwa na kawę i herbatę      
  • 11:20 – 12:00: WADY W PROCESIE DRUKOWANIA FLEKSOGRAFICZNEGO. DRUK FARBAMI ROZPUSZCZALNIKOWYMI     
    mgr inż. Jerzy Kempiński, Doradca techniczny, hubergroup Polska Sp. z o.o.
    Nowoczesny druk fleksograficzny jest nierozerwalnie związany z dostosowaniem farb do różnych podłoży drukowych, układów farbowych szybkości druku, a także wymaganiami poszczególnych wzorów kolorystycznych.
    W prezentacji omówione zostaną zagadnienia: szybkość schnięcia farb rozpuszczalnikowych, dobór aniloksów w zależności od wytypowanego koloru oraz rozwiązywanie problemów z nadrukowywaniem kolorów i zabezpieczaniem druków lakierami.               
  • 12:00 – 12:15: Sesja pytań i odpowiedzi      
  • 12:15 – 12:55: WADY W PROCESIE DRUKOWANIA FLEKSOGRAFICZNEGO. PROBLEMY WYNIKAJĄCE Z ZASTOSOWANIA FARB I LAKIERÓW UV     
    mgr inż. Marcin Marchewka – Szef Działu Farb UV, hubergroup Polska Sp. z o.o.     
    W prezentacji przedstawione zostaną zagadnienia technologiczne związane z zastosowaniem farb i lakierów fleksograficznych utrwalanych promieniowaniem UV. Technika fleksografii UV obecna jest w wielu sektorach produkcji poligraficznej. Znajduje zastosowanie podczas wytwarzania wielu różnych produktów końcowych. Wiąże się to z użyciem szerokiego spektrum podłoży drukowych i technik uszlachetniania. Proces utrwalania farb fleksograficznych UV jest reakcją fotochemiczną, której charakter w sposób zasadniczy różni się od schnięcia produktów konwencjonalnych. Przedstawione zostaną problemy występujące podczas procesu drukowania z zastosowaniem produktów UV, wskazane przyczyny powstawania i sposoby ich rozwiązywania.              
  • 12:55 – 13:10: Sesja pytań i odpowiedzi      
  • 13:10 – 13:25: Przerwa na kawę i herbatę      
  • 13:25 – 14:05: DRUK FARBAMI WODOROZCIEŃCZALNYMI NA TEKTURZE FALISTEJ. BŁĘDY I WADY     
    Łukasz Łącki – Lider Działu Projektowego, Smurfit Kappa Polska Sp. z o.o.   
    W prezentacji przedstawione będą praktyczne przykłady problemów występujących w procesie produkcyjnym opakowań z tektury falistej w zakładach Smurfit Kappa. Omówione zostaną błędy występujące na różnych etapach produkcji, oraz ich wpływ na efekt finalny gotowego wyrobu. Zaprezentowane zostaną sposoby ich eliminowania, zapobiegania błędom ludzkim, maszynowym i wynikających z ograniczeń technologicznych.             
  • 14:05 – 14:20: Sesja pytań i odpowiedzi      
  • 14:20 – 15:00: STANDARDY W PROCESIE DRUKOWANIA FLEKSOGRAFICZNEGO     
    dr inż. Konrad Blachowski – Adiunkt w ZTP IMiP WIP PW, Właściciel - Pre-Media Solutions, ZTP IMiP WIP PW     
    Norma ISO 12647-6:2012 opisująca zagadnienia związane z jakością drukowania fleksograficznego odbiega koncepcyjnie od norm z tej serii dla innych technik drukowania. Podczas wystąpienia zostanie przybliżona słuchaczom treść tej normy i rozwinięte niektóre zagadnienia związane z wymianą informacji za pomocą charakterystyk drukowania. Zostaną też poruszone kwestie wynikające z innych norm ISO powiązanych z normą 12647-6.
  • 15:00 – 15:15: Sesja pytań i odpowiedzi     
  • 15:15 – 15:45: BŁĘDY I WADY W PROCESIE DRUKOWANIA FLEKSOGRAFICZNEGO - PANEL DYSKUSYJNY     
    Wszyscy prelegenci              
  • Ok. 15:45 – 16:30: Lunch i rozmowy indywidualne      
  • Ok. 16:30: Zakończenie Konfrontacji     


NOTKI BIOGRAFICZNE PRELEGENTÓW:

prof. nzw. dr hab. inż. Stefan Jakucewicz      

Absolwent Instytutu Papiernictwa i Maszyn Papierniczych Politechniki Łódzkiej oraz Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Nauczyciel akademicki w Politechnice Warszawskiej. Specjalność materiałoznawstwo poligraficzne podłoża i farby drukowe. Kierunki badań  - badanie nowych rodzajów papierów pod kątem jakości druków oraz drukowanie tworzyw sztucznych. Członek założyciel SAIP PW. Obecnie Wiceprezes Zarządu.      

dr inż. Konrad Blachowski      

Absolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej, doktor nauk matematycznych. Specjalista w zakresie kontroli jakości poligraficznych procesów technologicznych i systemów sterowania barwą reprodukcji (CMS). Prace badawcze z zakresu teorii barwy, spektrofotometrii i kolorymetrii. Wieloletnie doświadczenie dydaktyczne nabyte w Instytucie Poligrafii. Członek SAIP PW.      

dr inż. Svitlana Khadzhynova      

Absolwentka Poligraficznego Instytutu im. Iwana Fiodorowa we Lwowie (obecnie Ukraińska Akademia Drukarstwa). Działalność naukowo-dydaktyczną rozpoczęła w Ukraińskiej Akademii Drukarstwa, a od 2000 r. pracuje w  Zakładzie Technologii Poligrafii i Maszyn Poligraficznych w Instytucie Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej na stanowisku adiunkta.  Od 2011 r. pełni funkcję zastępcy dyrektora ds. dydaktycznych w Instytucie Papiernictwa PŁ. Razem z zespołem Zakładu, uczestniczy w realizacji licznych prac badawczo-rozwojowych  oraz opinii o innowacyjności technologii wdrażanych w przemyśle.      

mgr inż. Jerzy Kempiński      

Doświadczony poligraf i handlowiec znający dużo nowoczesnych marketingowych instrumentów. Absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Swoją pracę zawodową rozpoczynał przy maszynie offsetowej, by od kilkunastu lat być ekspertem w zakresie fleksografii.
W firmie Hubergroup Polska pracuje od 1998 roku. Nabyte doświadczenie zawodowe pozwala mu łatwiej przygotować Klientowi ofertę usług i produktów ukierunkowaną na kształtowanie preferencji nabywcy. Jako doradca i technolog pełni służebną i znaczącą rolę w procesie tworzenia przewagi jakościowej swojego Klienta.      

mgr inż. Marcin Marchewka      

Poligraf z wykształcenia, absolwent Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Jego działalność zawodowa zawsze związana była z obszarem procesów drukowania przy użyciu farb i lakierów UV. W początkowym okresie pracował w drukarniach wytwarzających etykiety samoprzylepne, gdzie odpowiedzialny był za technologię i jej rozwój oraz nadzór produkcji. Od piętnastu lat związany jest zawodowo z firmą hubergroup Polska będąc osobą odpowiedzialną za sprzedaż i serwis produktów UV na terenie Polski. Wspiera także w tym zakresie Czechy, Słowację, Ukrainę, Litwę, Estonię oraz Łotwę. Ważnym obszarem jego działania jest praca w zespole odpowiedzialnym za rozwój nowych produktów UV w hubergroup Deutschland.      

Łukasz Łącki      

Od przeszło 15 lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z drukiem fleksograficznym. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Zakładzie Fleksodruku Drukpol, Ramwist, Chespa Klisze. Obecnie swoje zainteresowania zawodowe realizuje w Smurfit Kappa jako Lider Działu Projektowego.
Doświadczenie zdobywał głównie w dziale prepress, ale dzięki głębokiej integracji procesów przygotowania druku z działami produkcyjnymi, zdobywał wiedzę praktyczną bezpośrednio przy maszynach drukujących, rozwiązując bieżące problemy i usprawniając technologię produkcji.

Dodatkowe informacje:

Współorganizator: Zakład Technologii Poligraficznych IMiP WIP Politechniki Warszawskiej
Moderator: dr hab. inż. Stefan Jakucewicz, profesor Politechniki Warszawskiej
Termin: 6 października 2016 r.
Miejsce: Sala konferencyjna Fundacji im. Stefana Batorego, Warszawa, ul. Sapieżyńska 10A
Czas trwania: 10:00 – ok. 16:30

Koszt uczestnictwa:
Koszt dla jednej osoby (wykłady, materiały, lunch, certyfikat) - 320,00 zł
Koszt dla członków SAIP PW – 240,00 zł
Przy zgłoszeniu (potwierdzonym przez SAIP) do 24 września 2016 r. - cena promocyjna: 270,00 zł.

Wpłaty - koszt uczestnictwa zgodnie z dniem rejestracji należy uiścić najpóźniej do 30 września 2016 r. (włącznie) przelewem na konto:
Stowarzyszenie Absolwentów Instytutu Poligrafii PW, Warszawa, ul. Konwiktorska 2.
Konto w Alior Bank; numer konta: 27 2490 0005 0000 4500 3331 8422.

Pełna informacja i formularz zgłoszenia jest dostępna na naszej stronie www.saippw.org

ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA.

Po wypełnieniu formularza zgłoszenia i wysłaniu go, pod wpisany w zgłoszeniu adres mailowy zostanie wysłane automatycznie potwierdzenie zgłoszenia.
Osobom zapisanym zostanie wysłana pełna agenda ok. 3 dni przed terminem Konfrontacji oraz plan dojazdu.
Załączona będzie również lista książek, które będzie można zakupić w czasie Konfrontacji.

Andrzej Żurkiewicz – mail: azurkiewicz@saippw.org, mobil: +48 730-191-910
Małgorzata Guraj – mail: mguraj@saippw.org, mobil: +48 730-008-176

PARKING ZAMKNIĘTY

Mamy do dyspozycji 10 miejsc parkingowych na parkingu zamkniętym w okolicy budynku Fundacji. W pierwszej kolejności, z miejsc tych będą mogły skorzystać osoby spoza Warszawy. Cena za miejsce parkingowe wynosi 25,00 PLN/cały czas parkowania. Opłatę należy uiścić łącznie z odpłatnością za Konfrontacje, po potwierdzeniu rezerwacji miejsca przez organizatora.
Osoby chętne, proszę o kontakt mailowy (w tej sprawie proszę nie dzwonić):
Andrzej Żurkiewicz
azurkiewicz@saippw.org.
Przy zgłaszaniu proszę podać dane kierowcy: imię i nazwisko, komórkę, adres mailowy oraz nr rejestracyjny auta. Szczegóły dotyczące lokalizacji parkingu podane zostaną w korespondencji zwrotnej.
Zgłoszenia przyjmujemy do 30 września 2016 r.
Uczestników konferencji prosimy o zabranie ze sobą wizytówek
i rejestrację przed konferencją.
Partner naukowy i współorganizator:
Zakład Technologii Poligraficznych Instytutu Mechaniki i Poligrafii WIP PW

Partnerzy XXXVII Poligraficznych Konfrontacji:
Instytut Papiernictwa i Poligrafii Politechniki Łódzkiej, hubergroup Polska Sp. z o.o., Pre-Media Solutions, Smurfit Kappa Polska Sp. z o.o.

Partnerzy Stowarzyszenia Absolwentów Instytutu Poligrafii Politechniki Warszawskiej:
Böttcher Polska Sp. z o.o., Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego, D-Print.pl, Digiprint Sp. z o.o., Foto-Druk, Heidelberg Polska Sp. z o.o., Integrator Systemów Poligraficznych Sp. z o.o., Paper Consulting & Trade Wojciech Kossek, Lotos Poligrafia Sp. z o.o., Polska Izba Druku, Pre-Media Solutions, Pryzmat Sp.j., Stora Enso Polska Sp. z o.o.

Patronat medialny:
a-4-p, Biuletyn PW, Drukarnie.com.pl, druk.info.pl, Opakowanie, Packaging Polska, Poligrafika, Print & Publishing, PrintinPoland.com, Przegląd Papierniczy, Rynek Papierniczy.pl, Signs.pl, Świat Druku, Świat Poligrafii Professional, Vidart, Wydawca

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764