logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Yahoo rozlicza się z 47 milionów dolarów po akatku hakerskim

  PR 24.09.2018, przeczytano 345 razy
ilustracja

Wszyscy pamiętamy – wywołujący masową histerię – historyczny już atak na Yahoo. Pod koniec 2017 r. portal internetowy ostatecznie potwierdził, że po rzekomo sponsorowanym przez państwo ataku, wszystkie konta użytkowników zostały naruszone. Ucierpiało 3 miliardy użytkowników. Dla uzmysłowienia sobie tej liczby dodajmy, że w 1959 r. cała populacja ludzka wynosiła właśnie 3 miliardy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/yahoo-rozlicza-sie-z-47-milionow-dolarow-po-akatku-hakerskim,379447,artykul.html

Yahoo dość późno poinformował użytkowników, że trzykrotnie dokonano masowej kradzieży danych osobowych. Przy okazji zwrócił uwagę na zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa: strategii bezpieczeństwa cybernetycznego firmy, bezpieczeństwa sieci i etyki biznesu. Gdy w końcu stało się jasne, że cała baza użytkowników została dotknięta atakiem, pojawiło się wiele zbiorowych pozwów. Dochodzenie wszczęła też US Securities and Exchange Commission.

Zgodnie z wystosowanym listem do akcjonariuszy, CEO kompani inwestycyjnej Altaba, Thomasa J. McInerneya, postępowania sądowe dotyczące naruszenia danych zostały rozstrzygnięte, a łączna zasądzona kwota odszkodowań wynosi 47 milionów dolarów (Altaba powstała po przejęciu Yahoo przez Verizon).

Koszty naruszeń danych osobowych sięgają często milionów dolarów. Koszty działań prewencyjnych to najlepsza możliwa inwestycja zapewniająca długofalowe bezpieczeństwo finansowe przedsiębiorstwa” - komentuje Błażej Pilecki, Bitdefender Product Manager z firmy Marken.

Źródło: Bitdefender / Marken

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764