logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Yieldbird: kampania programmatic audio w playerach Grupy Radiowej Agory

  PR 06.09.2019, przeczytano 341 razy

Yieldbird, firma specjalizująca się w optymalizacji zasobów reklamowych wydawców, we współpracy z agencją Resolution z Grupy OMD, przeprowadziła kampanię wykorzystującą reklamę audio sprzedawaną w modelu programatycznym. Działania reklamowe dla klienta z segmentu motoryzacyjnego premium były prowadzone na powierzchniach należących do Grupy Radiowej Agory.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/yieldbird%3A-kampania-programmatic-audio-w-playerach-grupy-radiowej-agory,383874,artykul.html

Spotów klienta agencji Resolution mogli wysłuchać odbiorcy audycji radiowych i podcastów w playerze online Radia TOK FM i internetowego radia Tuba FM. Reklamy zostały przygotowane w formacie MP4, zgodnie ze standardem VAST (emitowane jako preroll i postroll), a także jako MP3 w standardzie VAST. Ich zakup w modelu programatycznym pozwolił na zastosowanie szeregu opcji targetowania, zbliżonych do tych dostępnych w reklamie wideo i display, oraz na wykorzystanie danych tzw. 1st i 3rd party data.

– Bardzo dobre wyniki kampanii, zadowolenie klienta, jak i wypracowany przez nas skuteczny proces prowadzenia tego typu działań sprawiły, że teraz naszym celem będzie zwiększenie skali udziału emisji programatycznych w przychodach Grupy Radiowej Agory. Chcemy również popularyzować takie rozwiązania wśród pozostałych wydawców, z którymi współpracujemy, a którzy dysponują powierzchnią audio w internecie – mówi Tomasz Kryń, Head of Programmatic Premium w firmie Yieldbird.

Ponad 20 mln osób w Polsce codziennie słucha radia, a około 20% polskich użytkowników internetu regularnie słucha podcastów*. Mimo to liczba kampanii audio sprzedawanych w modelu programatycznym jest nadal niewielka. Jak podkreślają eksperci Yieldbird i Resolution, wynika to z niskiej świadomości korzyści, jakie może dać reklamodawcom automatyzacja zakupu reklam w kanale audio. Problemem są również wymagające aspekty techniczne związane z obsługą tego typu emisji.

– Rosnąca potrzeba optymalizacji i personalizacji emisji reklamowych po stronie reklamodawców w kolejnych kanałach takich, jak audio, TV czy OOH, stanowi zarówno szansę, jak i wyzwanie dla wydawców internetowych. Zakup programatyczny daje możliwość efektywniejszej monetyzacji posiadanych powierzchni, ale jednocześnie stwarza konieczność zaangażowania dodatkowych zasobów oraz poszerzania kompetencji – wyjaśnia Tomasz Kryń.

Głównym udziałowcem Yieldbird jest Agora S.A.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

* źródło: badanie przeprowadzone przez Nielsen na zlecenie Storytel, październik, 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mateusz Zając o Apple Vision Pro na konferencji 4Developers
Mateusz Zając, Software Engineering Manager w VML, na konferencji 4Developers poprowadzi wystąpienie na temat Apple Vision Pro oraz potencjału, jaki niesie ze sobą ta technologia. 
Sztuczna inteligencja na granicy ludzkiej percepcji
Jak mózg człowieka odnajduje się w erze AI? W nowym raporcie „Człowiek vs. AI: Czy AI przekroczyło granice ludzkiej percepcji?” Neuroinsight Lab (by SeeWidely) zgłębia złożoną interakcję między ludzkim poznaniem a sztuczną inteligencją, wykorzystując do tego zaawansowaną neuroTechnologię, w tym EEG i eye-tracking. IAB Polska objął patronat nad tą publikacją.
Opus B z nowym spotem Prostamolu Uno
Agencja Opus B przygotowała nowy spot dla marki Prostamol UNO. Emisja przewidziana jest na wszystkich rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764