logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Yieldbird z grantem na opracowanie i wdrożenie innowacyjnego systemu zarządzania sprzedażą powierzchni reklamowych wydawców w czasie rzeczywistym

  PR 13.02.2020, przeczytano 145 razy

Zespół firmy Yieldbird z Grupy Agora pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym innowacyjnym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny Rozwój”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/yieldbird-z-grantem-na-opracowanie-i-wdrozenie-innowacyjnego-systemu-zarzadzania-sprzedaza-powierzchni-reklamowych-wydawcow-w-czasie-rzeczywistym,385669,artykul.html

ADXo – innowacyjne rozwiązanie, nad którym pracuje Yieldbird, pozwoli zautomatyzować zarządzanie cenami reklam na podstawie analizy danych historycznych oraz zachowania kupujących. Dzięki wykorzystaniu technologii machine learning narzędzie ma zapewnić wydawcom internetowym pełną kontrolę nad polityką cenową oraz lepsze wykorzystanie danych przychodowych.

– Pozytywna decyzja NCBR to potwierdzenie naszych szerokich kompetencji oraz innowacyjnego charakteru firmy, który staramy się promować od początku jej istnienia – mówi Marcin Ekiert, prezes spółki Yieldbird. – Pozyskane środki umożliwią nam stworzenie rozwiązania poprawiającego wyniki biznesowe wydawców, którzy w ostatnich latach mierzą się z niesprzyjającymi zmianami w branży reklamy internetowej. Efektem projektu będzie produkt unikalny nie tylko na rynku europejskim, ale także w skali globalnej, co pozwoli nam dalej rozwijać się na rynkach zagranicznych, takich jak Stany Zjednoczone, Brazylia czy Australia.  

Produkt będący rezultatem projektu pozwoli także wydawcom internetowym ujednolicić raportowanie, zmniejszyć nakłady pracy potrzebnej do obsługi programatycznych przychodów reklamowych, poprawić szybkość reakcji na błędy techniczne i zwiększyć efektywność cenową sprzedawanej powierzchni reklamowej. Dzięki kompatybilności z narzędziem Google Ad Manager produkt rozwijany przez Yieldbird będą mogli implementować i obsługiwać wydawcy na całym świecie.

– Dobór właściwych stawek do odpowiednich segmentów powierzchni przy jednoczesnym uwzględnieniu otoczenia rynkowego i strategii cenowej konkurencji jest jednym z najważniejszych, ale też najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed osobami odpowiadającymi za przychody reklamowe wydawców. Dzięki wsparciu NCBR będziemy w stanie zbudować innowacyjny system przetwarzający dane transakcyjne z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego tak, aby umożliwić zbadanie niewidocznych okiem zmian i trendów rynkowych – wyjaśnia Łukasz Sidor, Head of Product Development w Yieldbird.

Rozwój narzędzia ADXo wiąże się m.in. z dynamiczną rozbudową działów produktu oraz Data Science – w minionym roku Yieldbird zatrudnił pierwszych specjalistów, którzy wspomagają firmę w realizacji projektu i pracy nad technologią, a także w dalszym ciągu prowadzi kolejne rekrutacje. W realizacji projektu spółkę wspiera również zespół naukowców na czele z prof. dr hab. Witoldem Abramowiczem z Katedry Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Oprócz funduszy z NCBR Yieldbird zainwestuje dodatkowo w rozwój projektu kolejne 3,6 mln zł, co podniesie końcową wartość inwestycji do ponad 7 mln zł. Przewidywany czas trwania projektu to 3 lata liczone od jego startu w czwartym kwartale 2019 roku.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zdaje się, że Google prowadzi walkę z wiatrakami. Android, czyli system mobilny giganta z Kalifornii jest najpopularniejszym oprogramowaniem na świecie. Na ten system powstają miliony aplikacji, a wśród nich znajdą się takie, które nie tylko są niebezpieczne dla urządzeń, ale przede wszystkim dla danych użytkowników. W 2019 roku Google zablokowało ponad 790...
Cathy Ibal z CNN International Commercial awansuje na stanowisko Senior Vice President na region EMEA
Cathy Ibal z CNN International Commercial (CNNIC) objęła stanowisko Senior Vice President na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) i będzie odpowiedzialna za komercyjną współpracę stacji z kluczowymi partnerami. Z siedziby w Paryżu będzie raportowała prezesowi CNNIC, Raniemu Raadowi.
Wyniki badania Gemius/PBI za styczeń 2020
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Yieldbird pracuje nad systemem sprzedaży powierzchni reklamowych
Zespół firmy Yieldbird z Grupy Agora pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym innowacyjnym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny...
Wystartowała Eska Braniewo
W Braniewie na częstotliwości 100,7 MHz wystartowało Radio ESKA. W ramach informacji lokalnych stacja nadaje m.in. serwisy w języku ukraińskim.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764