logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Yieldbird pracuje nad systemem sprzedaży powierzchni reklamowych

  PR 17.02.2020, przeczytano 567 razy

Zespół firmy Yieldbird z Grupy Agora pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym innowacyjnym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny Rozwój”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/yieldbird-pracuje-nad-systemem-sprzedazy-powierzchni-reklamowych,385722,artykul.html

ADXo – innowacyjne rozwiązanie, nad którym pracuje Yieldbird, pozwoli zautomatyzować zarządzanie cenami reklam na podstawie analizy danych historycznych oraz zachowania kupujących. Dzięki wykorzystaniu technologii machine learning narzędzie ma zapewnić wydawcom internetowym pełną kontrolę nad polityką cenową oraz lepsze wykorzystanie danych przychodowych.

– Pozytywna decyzja NCBR to potwierdzenie naszych szerokich kompetencji oraz innowacyjnego charakteru firmy, który staramy się promować od początku jej istnienia – mówi Marcin Ekiert, prezes spółki Yieldbird. – Pozyskane środki umożliwią nam stworzenie rozwiązania poprawiającego wyniki biznesowe wydawców, którzy w ostatnich latach mierzą się z niesprzyjającymi zmianami w branży reklamy internetowej. Efektem projektu będzie produkt unikalny nie tylko na rynku europejskim, ale także w skali globalnej, co pozwoli nam dalej rozwijać się na rynkach zagranicznych, takich jak Stany Zjednoczone, Brazylia czy Australia.

Produkt będący rezultatem projektu pozwoli także wydawcom internetowym ujednolicić raportowanie, zmniejszyć nakłady pracy potrzebnej do obsługi programatycznych przychodów reklamowych, poprawić szybkość reakcji na błędy techniczne i zwiększyć efektywność cenową sprzedawanej powierzchni reklamowej. Dzięki kompatybilności z narzędziem Google Ad Manager produkt rozwijany przez Yieldbird będą mogli implementować i obsługiwać wydawcy na całym świecie.

– Dobór właściwych stawek do odpowiednich segmentów powierzchni przy jednoczesnym uwzględnieniu otoczenia rynkowego i strategii cenowej konkurencji jest jednym z najważniejszych, ale też najtrudniejszych zadań, jakie stoją przed osobami odpowiadającymi za przychody reklamowe wydawców. Dzięki wsparciu NCBR będziemy w stanie zbudować innowacyjny system przetwarzający dane transakcyjne z wykorzystaniem algorytmów uczenia maszynowego tak, aby umożliwić zbadanie niewidocznych okiem zmian i trendów rynkowych – wyjaśnia Łukasz Sidor, Head of Product Development w Yieldbird.

Rozwój narzędzia ADXo wiąże się m.in. z dynamiczną rozbudową działów produktu oraz Data Science – w minionym roku Yieldbird zatrudnił pierwszych specjalistów, którzy wspomagają firmę w realizacji projektu i pracy nad technologią, a także w dalszym ciągu prowadzi kolejne rekrutacje. W realizacji projektu spółkę wspiera również zespół naukowców na czele z prof. dr hab. Witoldem Abramowiczem z Katedry Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Oprócz funduszy z NCBR Yieldbird zainwestuje dodatkowo w rozwój projektu kolejne 3,6 mln zł, co podniesie końcową wartość inwestycji do ponad 7 mln zł. Przewidywany czas trwania projektu to 3 lata liczone od jego startu w czwartym kwartale 2019 roku.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764