logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youlead przeanalizuje zachowanie klientów na stronie internetowej

  PR 16.06.2017, przeczytano 1222 razy
ilustracja
Grzegorz Waś

YouLead to innowacyjne rozwiązanie, które automatyzuje i optymalizuje działania marketingowe prowadzone na stronie internetowej, a także dostarcza informacje o efektach tych działań. System uczy się zachowań i przyzwyczajeń klientów po to, aby wyświetlać im precyzyjnie spersonalizowane komunikaty. Średni wzrost sprzedaży wśród firm, które wdrożyły YouLead, notowany jest na poziomie 25 proc.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youlead-przeanalizuje-zachowanie-klientow-na-stronie-internetowej,32820,artykul.html

YouLead jest systemem klasy sales and marketing automation. Sales and marketing automation to technologia, która umożliwia automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych wraz z pomiarem ich efektów. Czyli coś, co do tej pory było możliwe za pomocą ręcznej pracy pracowników z działu marketingu i sprzedaży, dzisiaj staje się możliwe za pomocą narzędzi tej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Grzegorz Waś, prezes zarządu firmy YouLead.

YouLead optymalizuje proces sprzedaży, ucząc się zachowań i zainteresowań klienta. Wszystko po to, aby w odpowiednim momencie zaproponować mu spersonalizowany komunikat, który zachęci go do zakupu lub zapoznania się z usługą oferowaną przez firmę.

Głównym celem YouLead jest zawsze wzrost sprzedaży. Wdrożenie rozpoczynamy od podłączenia stron internetowych danej firmy do naszego systemu. Od tego momentu zaczynamy gromadzić informacje o klientach, którzy pojawiają się na stronie internetowej. System zaczyna uczyć się zainteresowań indywidualnych każdego klienta. Wiemy, jak często klient wchodzi na stronę, co czyta na tej stronie, jakie produkty ogląda i jakie produkty kupuje – twierdzi Grzegorz Waś.

Specjalista opowiada, że po wizycie klienta na stronie internetowej zintegrowanej z YouLead może on np. otrzymać automatyczną ofertę mailową, podsumowującą jego wizytę. Oferta ta dotyczyć będzie m.in. wszystkich produktów, które przeglądał klient. E-mail nie zostanie jednak wysłany od razu, lecz system poczeka na odpowiedni moment, w którym szanse na sprzedaż będą największe.

Automatyczne maile podsumowujące wizytę, które są wysyłane z systemu i docierają do klientów po ich wizycie na stronie internetowej, mają kilku- albo nawet kilkunastokrotnie lepsze wskaźniki (open rate oraz CRT) od maili, które są wysyłane w sposób klasyczny. Drugi przykład: o wiele trudniej jest skłonić klienta, który jest na stronie internetowej do pozostawienia danych, jeśli jest to jego pierwsza wizyta na stronie. Ale jeśli wiemy, że to jest już kolejna wizyta, np. trzecia, i wiemy, że klient przed chwilą zapoznał się z cennikiem usługi, to skłonienie go do zostawienia danych kontaktowych na stronie internetowej jest o wiele prostsze – zapewnia Grzegorz Waś.

Prezes YouLead podkreśla, że w przeciwieństwie do innych rozwiązań obecnych na rynku, filozofia systemu YouLead opiera się na komunikacji zarówno ze zidentyfikowanym, jak i zupełnie anonimowym klientem. Wiele konkurencyjnych rozwiązań świadomie rezygnuje z anonimowego klienta, bowiem chce ograniczyć liczbę przetwarzanych danych.

Mechanizm uczenia się zachowań klienta nazywamy w YouLead profilowaniem. Na podstawie takiego zbudowanego przez YouLead profilu jesteśmy w stanie dopasować odpowiedni komunikat i przekazać go indywidualnie do każdego klienta. Co wymaga dużego podkreślenia, YouLead potrafi budować profile również dla anonimowych klientów. Jedyna różnica pomiędzy klientem anonimowym i zidentyfikowanym jest taka, że do klientów anonimowych nie posiadamy danych do bezpośredniego kontaktu i możemy komunikować się z nimi tylko i wyłącznie poprzez stronę internetową – tłumaczy Grzegorz Waś.

Platforma działa w czasie rzeczywistym i posiada w pełni uniwersalny charakter. Oznacza to, że system potrafi nie tylko personalizować zawartość stron internetowych, ale również wykorzystywać kanały mailowe czy SMS - a wszystko po to, by dotrzeć do klienta i osiągnąć wymierne korzyści. Ponadto YouLead sprawdzi się jako podstawowy CRM. Grzegorz Waś podkreśla, że nad efektywnym wdrożeniem systemu czuwa zawsze jeden z członków zespołu YouLead, który zapewnia wsparcie na każdym etapie realizacji.

Średni wzrost sprzedaży w firmach, które wdrożyły YouLead, jest na poziomie 25 proc. Jeszcze lepiej wyglądają statystyki związane z pozyskiwaniem danych do potencjalnych kontaktów poprzez strony internetowe, tzw. generowanie leadów. Możemy się tu pochwalić średnim wzrostem o ok. 50 proc. w stosunku do okresu przed wdrożeniem YouLead. Statystyki otwieralności i klikalności w maile, które są przesyłane z systemu YouLead w sposób automatyczny z dopasowaną treścią do klientów, są kilkukrotnie, lub nawet często kilkunastokrotnie większe niż w przypadku klasycznych mailingów – podsumowuje Grzegorz Waś.

Źródło: YouLead, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764