logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube Ads Leaderboard 2018

  PR 18.01.2019, przeczytano 935 razy
ilustracjastrzałka

YouTube publikuje listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło się także w europejskim zestawieniu. Serca użytkowników z każdego zakątka globu podbiły spoty od Nike, Turkish Airlines czy Clash of Clans.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-ads-leaderboard-2018,380857,artykul.html

W tegorocznym globalnym zestawieniu znalazło się aż 6 reklam z udziałem znanych osób, takich jak Cardi B, Rebel Wilson, Lebron James, Serena Williams, Gordon Ramsay czy Anthony Hopkins. Po raz pierwszy do rankingu trafiły aż 3 animowane filmy: Gatorade z udziałem rysunkowego Leo Messiego, Turkish Airlines dotyczący zasad bezpieczeństwa zaprezentowanych przez ludziki Lego, a także wideo samej marki Lego z akcją w Jurassic World. Jak co roku, w zestawieniu znalazły się spoty dające się lepiej zapamiętać poprzez wywołanie u widza określonych emocji. Podczas gdy wideo Amazona czy Groupona oparte były na humorystycznym scenariuszu, w spocie Nike i Gatorade główną rolę odgrywało wzruszenie, ale i elementy motywacyjne.

Reklamy z europejskiej listy przyciągały atencję widzów głównie przy pomocy storytellingu. Historie przedstawione w aż 6 filmach z zestawienia trwają po ponad 2 minuty. Natomiast wideo Immowelt, zwycięzcy także ubiegłorocznego rankingu, prawie 4 minuty. Marki postawiły również na wzmocnienie przekazu poprzez emocjonalną muzykę. Był to klucz do sukcesu zarówno w przypadku złotego medalisty, jak i brytyjskiej sieci domów towarowych John Lewis & Partners, która w świątecznej reklamie pokazała historię kariery Eltona Johna. Podobnie jak w globalnym zestawieniu, także w filmach z europejskiej listy znalazło się wiele znanych twarzy. Kultowy świąteczny film o Kevinie, po latach, przypomniał nam, odtwórca głównej roli, Macaulay Culkin w reklamie Asystenta Google. Z kolei gwiazdy sportu wystąpiły w spocie Nike.

W tym roku przygotowana została również lista Game Trailers Leaderboard 2018 - roczne zestawienie najpopularniejszych trailerów gier na YouTube. Zwycięzca zanotował już ponad 48,7 miliona wyświetleń, a wszystkie filmy łącznie zostały obejrzane 206 milionów razy. Do klasyfikacji medalowej zakwalifikował się 5. sezon Fortnite, oraz prequele z serii gier, czyli Fallout 76 i Red Dead Redemption II.

Start piątego sezonu Fortnite zelektryzował użytkowników YouTube - jego zapowiedź trafiła do serwisu dopiero w lipcu, a mimo to zwyciężyła w rankingu. Co ciekawe, w mijającym roku Fortnite była także najczęściej wyszukiwaną grą w wyszukiwarce Google. Zarówno drugie, jak i trzecie miejsce na podium zajęły gry, które stanowią prequele w swoich seriach, a mianowicie Fallout 76 oraz Red Dead Redemption II. Kolejne dwie pozycje przypadły fińskiemu producentowi gier mobilnych Supercell. Na czwartym miejscu znalazł się Clash of Clans: Hammer Jam, a na piątym Clash Royale: Clan Wars is here.

Reklamy zostały wybrane do rankingu na podstawie algorytmu uwzględniającego dane takie jak liczba wyświetleń, czas oglądania i udostępnienia.

Pełna globalna lista YouTube Ads Leaderboard 2018 r.:

Wideo

Marka

Agencja mediowa

Agencja kreatywna

Kraj

Alexa Loses Her Voice – Amazon Super Bowl LII Commercial

Amazon

Initiative

Lucky Generals & D1

USA

YouTube Music: Open the world of music. It's all here.

YouTube Music

Essence & PHD

Industry PDX

USA

OPPO F7 - Real Support Makes Real Hero

OPPO F7

OPPO

Oppo Inhouse Creative team

Indie

Nike - Dream Crazy

Nike

SapientRazorfish

Wieden & Kennedy

USA

Turkish Airlines: Safety Video with The LEGO Movie Characters

Turkish Airlines

People Initiative

Warner Bros

Turcja

Groupon 2018 Super Bowl Commercial | "Who Wouldn't"

Groupon

bd.

O'Keefe Reinhard & Paul

USA

Samsung Galaxy: Moving On

Samsung

Starcom

Wieden+Kennedy

USA/ Republika Korei

HomePod — Welcome Home by Spike Jonze — Apple

Apple

bd.

TBWAMedia Arts Lab

USA

Gatorade | Heart of a Lio

Gatorade

OMD & Resolution Media

TBWACHIATDAY Los Angeles

USA

Rescue Blue the Dinosaur - LEGO Jurassic World - Pick Your Path

The LEGO Group

Initiative

Advance

Wielka Brytania

Pełna europejska lista YouTube Ads Leaderboard 2018 r.

Wideo

Marka

Agencja mediowa

Agencja kreatywna

Kraj

Hör auf deine innere Stimmo! #fuerimmo | Vollversion | immowelt.de

Immowelt

bd.

bd.

Niemcy

Home Alone Again with the Google Assistant

Google

PHD Media LLC, Essence Global LLC

Arts & Letters Creative Co.

USA

Álex y Julia”, con Michelle Jenner, Oriol Pla y Dani de la Torre. Estrella Damm 2018

Estrella Damm ES

bd.

Dani de la Torre y Oriol Villar

Hiszpania

Nike - Dream Crazy

Nike

SapientRazorfish

Wieden & Kennedy

USA

The LEGO Movie Characters present: Safety Video - Turkish Airlines

Turkish Airlines

People Initiative

Warner Bros

Turcja

John Lewis & Partners Christmas Ad 2018 - #EltonJohnLewis

John Lewis & Partners

Manning Gottlieb OMD

Adam&Eve DDB

Wielka Brytania

The Big Night | Sainsbury's Ad | Christmas 2018

Sainsbury's

PHD

Wieden & Kennedy UK Ltd

Wielka Brytania

Clash of Clans: Hammer Jam!

Clash of Clans

in-house

Barton F. Graf

Finlandia

YouTube Music: Open the world of music. It's all here.

YouTube Music

Essence & PHD

Industry PDX

USA

Galaxy Note9: Fortnite Supply Drop

Samsung

bd.

bd.

Republika Korei

 Pełna globalna lista Game Trailers Leaderboard 2018 r.

Wideo

Marka

Agencja mediowa

Agencja kreatywna

Kraj

FORTNITE SEASON 5 | ANNOUNCE TRAILER

Fortnite

in-house

in-house

USA

Fallout 76 – Official Trailer

Fallout76

Liquid Advertising

bd.

USA

Red Dead Redemption 2: Official Trailer #3

Red Dead Redemption 2

MODCo

in-house

USA

Clash of Clans: Hammer Jam!

Supercell

in-house

Barton F. Graf

Finlandia

Clash Royale: CLAN WARS IS HERE!

Supercell

in-house

Barton F. Graf

Finlandia

DOOM Eternal – Official E3 Teaser

DOOM Eternal

bd.

bd.

USA

Just One More | League of Legends

League of Legends

Wieden+Kennedy

Riot Games Internal

USA

Update Aquatic – Dive in!

Minecraft

[ayzenberg]

CARAT

Szwecja

GTA Online: After Hours

GTA Online

MODCo

in-house

USA

Official Call of Duty® Black Ops 4 – Blackout Introduction

Call of Duty: Black Ops 4

OMD and Resolution Media

Aspect

USA

Źródło: YouTube

www.youtube.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764