W październiku na YouTube bezsprzecznie królował hip-hop, bowiem aż cztery miejsca zestawienia należą do EB i Projektu Tymczasem. Ideą inicjatywy była wzajemna reinterpretacja najważniejszych utworów z repertuaru pionierów polskiego rapu, jak i reprezentantów nowej szkoły. Pierwsze miejsce zajął Żabson i jego wykonanie numeru Pezeta “Ukryty w mieście krzyk”. Druga pozycja to nowa piosenka Gangu Słodziaków, który trafił do rankingu już po raz trzeci z rzędu. Podium zamyka Sokół z kawałkiem Sitka “Chcemy być wyżej”. Czwarte miejsce zajął Pezet w reinterpretacji kawałka “Piroman” Żabsona, a piąte Sitek z utworem “Mogę Wszystko” Sokoła.
Projekt Tymczasem marki EB znalazł się w zestawieniu po raz trzeci z rzędu, tym razem zdobywając prawie wszystkie pozycje zestawienia. To również pierwsza taka sytuacja w historii polskich YouTube Ads Leaderboard, aby reklamy dotyczące jednego projektu zajęły aż cztery miejsca. Zwycięzcą październikowego rankingu został Żabson z reinterpretacją kultowego kawałka Pezeta z albumu “Muzyka Klasyczna” Żabson – Ukryty w Mieście Krzyk [Projekt Tymczasem].
Drugie miejsce zajął Gang Słodziaków, który w rankingu znalazł się już trzeci raz. W październiku użytkownicy słuchali nowej piosenki sympatycznych zwierzątek, czyli Nowa piosenka „Co u Słodziaków?”. Na podium znalazł się także Sokół w interpretacji numeru, który oryginalnie nagrał Sitek Sokół – Chcemy Być Wyżej [Projekt Tymczasem].
Czwarte miejsce zajął Pezet ze swoim wykonaniem kawałka Żabsona Pezet - Piroman [Projekt Tymczasem]. Ostatnia pozycja w rankingu to numer “Mogę wszystko”, oryginalnie nagrany przez WWO, który znalazł się na krążku “Witam was w rzeczywistości”. W ramach inicjatywy EB utwór został zreinterpretowany przez Sitka Sitek - Mogę Wszystko [Projekt Tymczasem]. Autorami podkładów muzycznych kawałków z Projektu Tymczasem byli Steez83 i Zeppy Zep.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Globalną listę najchętniej oglądanych reklam na YouTube można znaleźć TUTAJ.
Źródło: YouTube