logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube Brandcast: Dziennie oglądamy Youtube średnio przez ponad 40 minut

  PR 19.11.2020, przeczytano 222 razy

YouTube dociera do 24,6 miliona internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. W Polsce rośnie także liczba tzw. light TV viewers, którzy zamiast linearnej telewizji wybierają platformy wideo ‒ wynika z danych zaprezentowanych podczas YouTube Brandcast.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-brandcast%3A-dziennie-ogladamy-youtube-srednio-przez-ponad-40-minut,389247,artykul.html

W obecnej sytuacji dzięki technologii możemy pracować i uczyć się, a także utrzymywać kontakt ze znajomymi. Jedną z platform, która pomaga nam w tym czasie, jest YouTube, dzięki któremu możemy uczestniczyć w wydarzeniach online i oglądać transmisje na żywo, ale także m.in. ćwiczyć wraz z mistrzami i nauczyć się nowych umiejętności z tutoriali lub filmów edukacyjnych. W trakcie konferencji YouTube Brandcast, organizowanej w Polsce po raz pierwszy, platforma przedstawiła dane dotyczące oglądalności polskiego YouTube, a także nowe narzędzia przydatne reklamodawcom. Zaprezentowane zostały także wyniki badania Nielsen, które pokazują, ile czasu dziennie przeznaczamy na oglądanie telewizji i dlaczego młodsi widzowie chętnie wybierają YouTube.  

Ponad 40 minut dziennie

YouTube, który wystartował w 2005, jest obecnie najpopularniejszą platformą wideo w Polsce. Polacy doceniają ją szczególnie za to, że mogą oglądać co chcą, gdzie chcą i kiedy chcą. Według badania Gemius/PBI z lipca 2020, YouTube dociera do ponad 24,6 milionów internautów w Polsce. To aż 91% zasięgu w tej grupie. Według najnowszych danych zaprezentowanych po raz pierwszy przez Google, YouTube ma już ponad 10 milionów widzów w przedziale 24-44 lat. W grupie 18+ - ponad 20 milionów. Jak się okazuje, średni dzienny czas oglądania YouTube w Polsce to ponad 40 minut.

‒ YouTube to wideo dla każdego, a wyjątkowe treści przyciągają kolejnych widzów. YouTube przyciąga także nowych twórców, w tym osoby dobrze znane z innych mediów, np. z telewizji. Bliskość z odbiorcą pozwala na szybką reakcję, wyłapywanie nowych trendów i odpowiedź na zainteresowanie widzów. To właśnie także dzięki temu, szczególnie w ostatnim czasie, platforma i zamieszczane tam treści, mogły pomagać nam w zdobywaniu nowych umiejętności w domu ‒ mówi Piotr Marzec, Head of Market Development w Google. ‒ Ucząc się w domu korzystamy z materiałów przygotowanych przez utalentowanych nauczycieli i wykładowców. Gotujemy z mistrzami kuchni, a ćwiczymy z najlepszymi trenerami fitness. Możemy także oglądać transmisje z koncertów i wydarzeń kulturalnych.

Wskazują na to także dane: od czerwca 2020 r. czas oglądania filmów związanych z matematyką na YouTube w Polsce wzrósł o ponad 300%, czas oglądania filmów dotyczących gotowania o ponad 150%, a popularne wideo prezentujące ćwiczenia cardio oglądamy dłużej o ponad 350%.

Light TV Viewers rosną w siłę

Współcześnie treści wideo na żądanie oraz platformy streamingowe stały się dla wielu osób substytutem telewizji. Chociaż praktycznie wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce posiadają dostęp do linearnej telewizji, rośnie w siłę grupa tzw. Light TV Viewers, czyli osób, które z telewizji korzystają mało, znacząco mniej niż ogólnokrajowa średnia.

W 2019 roku przeciętny Polak oglądał telewizję przez 4 godziny i 16 minut każdego dnia. Light TV Viewer to osoba, która ogląda telewizję nie więcej niż jedną godzinę dziennie. Według badania przeprowadzonego przez Nielsen, zdefiniowanych w ten sposób Light TV Viewers w skali kraju jest około 23%, co daje około 8 milionów osób. Dodatkowo 3% osób nie posiada w ogóle dostępu do telewizji (1.1 mln osób, gospodarstwa bez telewizora). Okazuje się więc, że do co czwartego Polaka w praktyce trudno jest dotrzeć dotrzeć z przekazem za pośrednictwem telewizji.   

‒ Żyjemy w czasach przełomowych dla rynku mediowego. Treści dostępne na żądanie bezpowrotnie zmieniły oczekiwania widzów. Liczne ekrany, eksplozja treści wideo, dostępnych kiedy chcemy i gdzie chcemy - to wszystko sprawia, że docieranie za pomocą telewizji linearnej do widzów staje się coraz trudniejsze ‒ mówi Joanna Kopeć z Nielsen.

‒ Co więcej, średni dzienny czas oglądania telewizji w grupie Light TV Viewers to zaledwie 36 minut, czyli odpowiednik jednego odcinka serialu lub pasma informacyjnego - mówi Michał Protasiuk, Media Research Manager w Google. ‒ To niezwykle ważna zmiana dla reklamodawców, szczególnie w sytuacji kiedy coraz większa grupa widzów ogranicza korzystanie z tradycyjnej telewizji ‒ dodaje.

Dzienny czas oglądania telewizji jest także skorelowany z wiekiem: im starszy widz, tym więcej czasu spędza przed telewizorem. Najmniej czasu na telewizję poświęcają przedstawiciele pokolenia Z, czyli osoby w wieku 13-24 lata, najwięcej z kolei osoby z pokolenia Silver, czyli osoby powyżej 55 roku życia. Wśród Light TV Viewers dużo częściej napotykamy osoby młodsze - 65% z nich jest w wieku 16-44 lata.

YouTube - substytut telewizji?

Jeżeli młodsi ludzie oglądają mało telewizji, to z jakich mediów korzystają? Okazuje się, że przeciętnie każdego dnia połowa Light TV Viewers w wieku 18-55 ogląda treści wideo na YouTube, podczas gdy przed telewizorem zasiada jedynie 39% z nich. Główne powody, dla których odchodzą od TV to mało interesujący content, poczucie straty czasu podczas oglądania TV, przekonanie, że informacjom w TV nie można ufać oraz sztywna ramówka, która nie pasuje do ich stylu życia.

‒ Mimo rekordowej oglądalności telewizji w marcu i kwietniu tego roku - spowodowanej pozostawaniem w domach, pandemia nie zmieniła na stałe zwyczajów Light TV Viewers ‒ podsumowuje Joanna Kopeć z Nielsen ‒ Powody, dla których YouTube jest coraz chętniej oglądany są niemal lustrzanym odbiciem słabych stron telewizji: oferuje interesujący content, który można oglądać w dowolnym momencie i w różnych miejscach, ważny jest także fakt, że pozwala się rozwijać i uczy nowych rzeczy.

‒ Bogactwo treści na YouTube dobrze odpowiada na różnorodne potrzeby, które mają użytkownicy w różnych sytuacjach. Jeśli Light TV Viewer szuka rozrywki, chce być na czasie, zainspirować się czymś, sprawdzić, jak coś zrobić - wówczas pierwszym wyborem jest dla niego YouTube ‒ dodaje Michał Protasiuk.

Wskazuje także na liczby z badania: dla 35% Light TV Viewers w przypadku poszukiwania rozrywki, pierwszym wyborem jest YouTube (w przypadku TV jedynie 9%). 55% z nich, gdy chce się czymś zainspirować, wybiera także platformę YouTube, a dla 53% YouTube jest pierwszym wyborem, jeśli chodzi o naukę. Dla telewizji odsetek Light TV Viewers w tych kategoriach wynosi odpowiednio 6% i 5%. Co więcej, Light TV Viewers są przekonani, że będą oglądać więcej YouTube w przyszłości.

Nowe rozwiązania dla reklamodawców

Stale rosnąca liczba widzów YouTube to doskonała szansa dla reklamodawców na dotarcie do grup docelowych. Jednak olbrzymia liczba różnych filmów na YouTube sprawia, że prowadzenie kampanii reklamowych wydaje się skomplikowane. Dlatego w 2020 roku YouTube wprowadził szereg narzędzi, które ułatwiają reklamodawcom oraz agencjom pracę nad kampaniami.

  • Planer Zasięgu - narzędzie, które pozwala szybko i dokładnie zaplanować kampanię zasięgową w YouTube i u Partnerów Wideo
  • rozwiązanie Custom Intent Audiences, które pozwala zdefiniować konsumentów na podstawie ich wyszukiwań w Google i połączyć ich z wideo marki. Analogicznie do wyszukiwarki, wystarczy tylko dodać do kampanii YouTube odpowiednie słowa kluczowe
  • Video Builder - narzędzie, które bazując na gotowych szablonach, pomaga w 3 prostych krokach stworzyć gotową kreację. Przy użyciu Video Buildera można zbudować film reklamowy z posiadanych już materiałów (jak np. zdjęcia), dostosować go do charakteru produktu (dopasowując kolory i czcionki), wybrać muzykę
  • Bumper Machine - proste narzędzie do tworzenia bumperów, czyli krótkich, 6-sekundowych reklam, na podstawie dłuższych spotów
  • Sekwencjonowanie reklam - produkt, który pozwala na opowiedzenie widzowi dłuższej historii w kilku różnych fragmentach i dostosowanie jej do tego, jak na nią zareaguje

W trakcie YouTube Brandcast ogłoszone zostało także wprowadzenie na początku przyszłego roku nowego sposobu zakupu kampanii YouTube Select. YouTube Select da reklamodawcom możliwość wyboru najbardziej jakościowych treści, wcześniej sprawdzonych i zweryfikowanych, spośród lokalnie najatrakcyjniejszych kategorii.

Zapis konferencji YouTube Brandcast można obejrzeć TUTAJ.

YouTube Brandcast

Współcześnie oglądamy, przesyłamy i streamujemy więcej wideo niż kiedykolwiek wcześniej. Jedno pozostaje niezmienne: kiedy widzowie szukają czegoś odpowiedniego do obejrzenia dla siebie, wybierają YouTube. Poprzez wyjątkowe i całkowicie wirtualne wydarzenie, jakim jest YouTube Brandcast, chcemy wspólnie z markami i reklamodawcami uczcić różnorodność treści i głosów na platformie YouTube. Do wydarzenia przyłączyli się także znani twórcy: Robert Makłowicz, Magda Mołek, Tomasz Raczek, Monika Kołakowska, Zachar Zawadzki, którzy udowadniają, że YouTube, ze względu na połączenie z naszym codziennym życiem, oznacza lepsze wyniki bez względu na cel marketera - od zasięgu, przez budowanie świadomości marki po zachęcenie do działania.

Motywem przewodnim pierwszej polskiej edycji YouTube Brandcast są kampery. YouTube to przede wszystkim mobilność, która pozwala oglądać ulubionych twórców w każdym miejscu i o każdej porze. Z drugiej strony kamper jest też metaforą kanału dla Twórców, którym mogą oni zabrać swoich widzów w dowolne miejsce. Co więcej, w tym roku Polacy chętniej wybierali właśnie kempingowo-kamperowy sposób na spędzanie wolnego czasu podczas wakacji. Dlatego mamy nadzieję, że nasz koncept pokaże YouTube jako elastyczną platformę, która potrafi szybko dostosować się do nowych warunków i aktualnych okoliczności.

Za koncepcję kreatywną oraz realizację wydarzenia opowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT, a za produkcję materiałów wideo dom produkcyjny F25.

Źródło: Biuro prasowe YouTube

www.youtube.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radio Złote Przeboje znów połączy słuchaczy na święta
Już od najbliższego poniedziałku, 30 listopada br. aż do świąt Bożego Narodzenia słuchacze Radia Złote Przeboje będą mogli sprawić niespodziankę swoim bliskim. Kolejna edycja akcji "Radio Złote Przeboje łączy ludzi na święta" pozwoli im przekazać na antenie życzenia świąteczne oraz podarować wskazanej osobie choinkę.
Harbingers i Arskom Sport Brokers prezentują e-booka „Youtube #Gamechanger sportu
E-book „YouTube – #GameChanger sportu. Success Story Kanału Sportowego… i nie tylko!” ujrzał światło dzienne. Publikacja powstała z inicjatywy dwóch agencji – marketingu sportowego Arskom Sport Brokers oraz digital marketingu Harbingers. E-book pokazuje, jaką ewolucję przeszły branże marketingu i mediów sportowych od momentu, gdy przeniosły swoje działania do social...
Zestawienie Youtube Ads Leaderboard w październiku 2020
Gang Fajniaków po raz kolejny znalazł się na szczycie zestawienia YouTube Ads Leaderboard. W październiku reklama akcji lojalnościowej Biedronki wyprzedziła spoty x-kom, Xiaomi Polska, Samsung Polska i Allegro. Wcześniej wideo związane z Gangiem Fajniaków zwyciężyło w sierpniowym zestawieniu, we wrześniu także uplasowało się na podium.
Po trzech kwartałach 2020 r. Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. wypracowała skonsolidowany zysk netto w wysokości 2,32 mln zł.  Jest on wyższy o ponad 2 mln zł (+685%) w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody z reklamy w Internecie wzrosły o +53%.
Branża filmowa i telewizyjna przechodzi na zdalną produkcję
Restrykcje pandemiczne odcisnęły piętno na branży produkcji telewizyjnej. W związku z wymuszeniem ograniczenia kontaktów międzyludzkich konieczne stało się wdrożenie nowego modelu pracy. Z pomocą przyszły technologie zdalnej komunikacji umożliwiające zredukowanie liczby osób obsługujących plany filmowe, konferencje oraz widowiska sportowe. Zdalny model realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764