W lutym użytkownicy YouTube najchętniej oglądali filmy PROSTOTV i Step Records, dwóch popularnych wytwórni hiphopowych. SA Wardęga nowy rok rozpoczyna z trochę słabszymi wynikami, 12 mln wyświetleń kanału w lutym dało mu zaledwie szóstą pozycję na liście. Wardęga może pocieszyć się tym, że nikt nie jest w stanie mu zagrozić w rankingu pod względem liczby subskrybentów. W ciągu minionego miesiąca kanał najpopularniejszego polskiego youtubera zasubskrybowało aż 82 tys. internautów.
Co jeszcze działo się na YouTube w lutym?
Wybory coraz bliżej
Perspektywa zbliżających się wielkimi krokami wyborów prezydenckich oraz parlamentarnych już dziś wpływa na zachowania zarówno widzów YouTube, jak i publikujących treści dotyczące polityki i spraw bieżących. Najczęściej oglądany kanał prasowy to Gazeta Polska VD, która w lutym zdetronizowała Auto Świat. Duży wzrost oglądalności zanotował kanał idźpodprąd, również poświęcony polityce. Jest to jednocześnie najaktywniejszy i najbardziej interaktywny kanał w kategorii Prasa. W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się wzmożonej aktywności kanałów partii politycznych, dla których utworzymy z tej okazji specjalną kategorię.
Lubimy gotować przed ekranem
Moda na domowe gotowanie zatacza coraz szersze kręgi. W lutym najpopularniejszy vlog poświęcony kuchni, paei100, zanotował ponad 2 mln wyświetleń. Kanał prowadzony przez Piotra Ogińskiego znajduje się na czele wszystkich zestawień w tej kategorii, a do pierwszej dziesiątki najchętniej oglądanych filmów w branży trafiły tylko filmy jego autorstwa. Taka dominacja nie zdarza się często, jednak polska vlogosfera kulinarna to nie tylko jeden youtuber choć mogłoby się tak wydawać. Na drugim miejscu zarówno pod względem liczby odsłon i jak i liczby subksrybentów uplasował się vlog SkutecznieTV. Największy wzrost w aktywności i interaktywności zanotował z kolei kanał Deserek.TV poświęcony wyłącznie słodkościom.
Bity z obrazka
Internauci chętnie korzystają z YouTube do słuchania muzyki, nic dziwnego, że wśród najpopularniejszych kanałów prym wiodą oficjalne profile wytwórni muzycznych. Wśród polskich labeli największą liczbą wyświetleń mogą się pochwalić oficyny hiphopowe - Prosto, Step Records oraz UrbanRec. Wśród największych kanałów znajdują się również punkowe SP Records, popowe Magic i My Music. Ciekawostką jest obecność w większości rankingów kanału demonologiavideo, będącego projektem dwóch hiphopowych muzyków - rapera Słonia i producenta Miksera. Mimo że znajdują się tam jedynie teledyski promujące ich wspólną płytę, w zeszłym miesiącu kanał zyskał ponad 131 tys. subskrybentów.
Pełna treść raportu dostępna jest na stronie:
http://www.sotrender.pl/trends/youtube/reports/201502/categories
Źródło: Sotrender