logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube usuwa szkodliwe treści: Podsumowanie

  PR 31.12.2018, przeczytano 1359 razy
ilustracja
ilustracja Signs.pl

Do wykrywania treści naruszających standardy społeczności na naszej platformie zawsze korzystaliśmy z pomocy zarówno technologii, jak i usług profesjonalnych recenzentów. Od 2017 roku do zgłaszania treści do recenzji przez nasze zespoły zaczęliśmy też używać bardziej zaawansowanej techniki uczenia maszynowego. To połączenie technologii i wysoko wykwalifikowanych ekspertów umożliwia nam konsekwentne egzekwowanie przestrzegania naszych zasad z coraz większą skutecznością.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-usuwa-szkodliwe-tresci%3A-podsumowanie,380645,artykul.html

Staramy się sprostać wyzwaniu, jakim jest szybkie usuwanie treści, które naruszają Wytyczne dla Społeczności YouTube. Chcemy też na bieżąco informować was o naszych postępach. Dlatego od kwietnia tego roku prezentujemy Wam kwartalny raport z realizacji wytycznych dla społeczności YouTube. W ramach stałego dążenia do jak największej przejrzystości, dzisiaj rozszerzamy raport o dodatkowe dane, takie jak liczba usuniętych kanałów, liczba skasowanych komentarzy, a także informacje o przyczynach, dla których dany film lub kanał zniknęły z YouTube.

Usuwanie treści naruszających standardy społeczności, zanim zostaną one wyświetlone

Wcześniej dzieliliśmy się z wami informacjami o tym, w jaki sposób technologia pomaga naszym zespołom zajmującym się przeglądaniem treści udostępnianych na platformie. Dzięki niej recenzenci mogą działać ze skutecznością, której nie dałoby się osiągnąć wyłącznie ludzkimi rękami. Znalezienie wszystkich treści naruszających standardy społeczności YouTube jest ogromnym wyzwaniem, ale uważamy, że to jeden z naszych najważniejszych obowiązków, dlatego też nieustannie koncentrujemy się na pracy nad usuwaniem tych treści, zanim staną się one powszechnie dostępne.

  • Od lipca do września 2018 r. usunęliśmy ponad 7,8 miliona filmów.
  • 81% tych filmów zostało wykryte dzięki uczeniu maszynowemu.
  • 74,5% z nich nigdy nie zostało wyświetlone ani razu.

Gdy wykryjemy film, który narusza nasze wytyczne, usuwamy go i stosujemy ostrzeżenie dla kanału. Całe kanały usuwamy natomiast wtedy, jeśli są one przeznaczone do publikowania treści zabronionych przez nasze wytyczne lub zawierają wideo poważnie je naruszające, takie jak np. przedstawiające wykorzystywanie seksualne dzieci. Zdecydowana większość nadużyć pochodzi od przestępców próbujących przesyłać spam lub treści pornograficzne: ponad 90% kanałów i ponad 80% filmów, które usunęliśmy we wrześniu 2018 roku, zostało zdjętych właśnie z tych powodów.

Patrząc w szczególności na te najbardziej niebezpieczne, choć mało nagłaśniane, obszary, takie jak brutalny ekstremizm i nadużycia wobec dzieci, nasze znaczące inwestycje w walkę z tego typu treściami okazują się mieć wpływ - ponad 90% filmów przesłanych we wrześniu 2018 r. i usuniętych z tych właśnie powodów miały mniej niż 10 wyświetleń.

Co kwartał możemy też zauważyć, że te liczby ulegają zmianom. Dzieję się tak zwłaszcza wtedy, gdy nasze zespoły zaostrzają swoje działania w określonej kategorii, aby przeciwdziałać większej ilości niebezpiecznych treści. W ciągu ostatniego roku wzmocniliśmy na przykład egzekwowanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa dzieci, regularnie konsultując się z ekspertami, aby upewnić się, że nasze zasady uwzględniają szeroki zakres treści, które mogą być dla nich potencjalnie szkodliwe. Zaobserwowaliśmy wtedy, że w sytuacji w których usuwane było wideo, w 10,2% sprawa dotyczyła bezpieczeństwa najmłodszych, podczas gdy materiały bezpośrednio przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci stanowią ułamek procenta treści, które usuwamy.

Komentarze jeszcze bezpieczniejsze

Podobnie jak w przypadku filmów, również w moderacji komentarzy, korzystamy zarówno z inteligentnej technologii, jak i kompetentnych recenzentów do zgłaszania, przeglądania i usuwania spamu, szerzenia nienawiści i innych nadużyć występujących w tym obszarze.

Stworzyliśmy też narzędzia, które umożliwiają twórcom moderowanie komentarzy pod ich filmami. Twórcy mogą na przykład wybrać opcję, w której wszystkie komentarze przechodzą przez ich recenzję lub automatycznie wstrzymywać komentarze, zawierające linki lub obraźliwe treści. Już ponad milion twórców korzysta z narzędzi do moderowania komentarzy w swoim kanale (Komentarze usuwane przez samych twórców nie są uwzględniane w raportach, ponieważ opierają się na narzędziach twórców uczestniczących w programie, a nie na sprawdzaniu przez nasze zespoły w celu ustalenia naruszenia Wytycznych dla Społeczności).

Zwiększamy również nasze środki zapobiegawcze wobec komentarzy o charakterze przemocowym:

  • Od lipca do września 2018 roku nasze zespoły usunęły ponad 224 miliony komentarzy za naruszenie Wytycznych dla Społeczności.
  • Większość zarzutów wobec usuwanych komentarzy dotyczyła spamu, a całkowita liczba usunięć to zaledwie ułamek miliarda komentarzy publikowanych co kwartał w YouTube.
  • Ponieważ usunęliśmy więcej komentarzy, zauważyliśmy, że nasza komentująca społeczność nie kurczy się, a wręcz wzrasta. Codzienni użytkownicy są o 11% bardziej skłonni do komentowania niż w zeszłym roku.

Dążymy do tego, aby YouTube pozostał dynamiczną społecznością, w której rozwija się kreatywność, niezależni twórcy kreują, mogą zarabiać na życie, a ludzie z całego świata łączą się, dzieląc wspólne pasje i zainteresowania. Oznacza to, że musimy być niezłomni w naszej walce przeciwko przestępcom wykorzystującym naszą platformę i nie możemy ustawać w wysiłkach zmierzających do usunięcia niebezpiecznych treści, zanim zostaną one obejrzane. Wiemy, że mamy jeszcze wiele pracy do wykonania, dlatego ciągle inwestujemy zarówno w ludzi, jak i technologię, aby móc jeszcze szybciej i jeszcze skuteczniej usuwać treści naruszające wytyczne naszej społeczności. Z niecierpliwością czekamy na kolejne aktualizacje.

Zespół YouTube

Źródło: YouTube / Google

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764