logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube usuwa szkodliwe treści: Podsumowanie

  PR 31.12.2018, przeczytano 794 razy
ilustracja
ilustracja Signs.pl

Do wykrywania treści naruszających standardy społeczności na naszej platformie zawsze korzystaliśmy z pomocy zarówno technologii, jak i usług profesjonalnych recenzentów. Od 2017 roku do zgłaszania treści do recenzji przez nasze zespoły zaczęliśmy też używać bardziej zaawansowanej techniki uczenia maszynowego. To połączenie technologii i wysoko wykwalifikowanych ekspertów umożliwia nam konsekwentne egzekwowanie przestrzegania naszych zasad z coraz większą skutecznością.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-usuwa-szkodliwe-tresci%3A-podsumowanie,380645,artykul.html

Staramy się sprostać wyzwaniu, jakim jest szybkie usuwanie treści, które naruszają Wytyczne dla Społeczności YouTube. Chcemy też na bieżąco informować was o naszych postępach. Dlatego od kwietnia tego roku prezentujemy Wam kwartalny raport z realizacji wytycznych dla społeczności YouTube. W ramach stałego dążenia do jak największej przejrzystości, dzisiaj rozszerzamy raport o dodatkowe dane, takie jak liczba usuniętych kanałów, liczba skasowanych komentarzy, a także informacje o przyczynach, dla których dany film lub kanał zniknęły z YouTube.

Usuwanie treści naruszających standardy społeczności, zanim zostaną one wyświetlone

Wcześniej dzieliliśmy się z wami informacjami o tym, w jaki sposób technologia pomaga naszym zespołom zajmującym się przeglądaniem treści udostępnianych na platformie. Dzięki niej recenzenci mogą działać ze skutecznością, której nie dałoby się osiągnąć wyłącznie ludzkimi rękami. Znalezienie wszystkich treści naruszających standardy społeczności YouTube jest ogromnym wyzwaniem, ale uważamy, że to jeden z naszych najważniejszych obowiązków, dlatego też nieustannie koncentrujemy się na pracy nad usuwaniem tych treści, zanim staną się one powszechnie dostępne.

  • Od lipca do września 2018 r. usunęliśmy ponad 7,8 miliona filmów.
  • 81% tych filmów zostało wykryte dzięki uczeniu maszynowemu.
  • 74,5% z nich nigdy nie zostało wyświetlone ani razu.

Gdy wykryjemy film, który narusza nasze wytyczne, usuwamy go i stosujemy ostrzeżenie dla kanału. Całe kanały usuwamy natomiast wtedy, jeśli są one przeznaczone do publikowania treści zabronionych przez nasze wytyczne lub zawierają wideo poważnie je naruszające, takie jak np. przedstawiające wykorzystywanie seksualne dzieci. Zdecydowana większość nadużyć pochodzi od przestępców próbujących przesyłać spam lub treści pornograficzne: ponad 90% kanałów i ponad 80% filmów, które usunęliśmy we wrześniu 2018 roku, zostało zdjętych właśnie z tych powodów.

Patrząc w szczególności na te najbardziej niebezpieczne, choć mało nagłaśniane, obszary, takie jak brutalny ekstremizm i nadużycia wobec dzieci, nasze znaczące inwestycje w walkę z tego typu treściami okazują się mieć wpływ - ponad 90% filmów przesłanych we wrześniu 2018 r. i usuniętych z tych właśnie powodów miały mniej niż 10 wyświetleń.

Co kwartał możemy też zauważyć, że te liczby ulegają zmianom. Dzieję się tak zwłaszcza wtedy, gdy nasze zespoły zaostrzają swoje działania w określonej kategorii, aby przeciwdziałać większej ilości niebezpiecznych treści. W ciągu ostatniego roku wzmocniliśmy na przykład egzekwowanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa dzieci, regularnie konsultując się z ekspertami, aby upewnić się, że nasze zasady uwzględniają szeroki zakres treści, które mogą być dla nich potencjalnie szkodliwe. Zaobserwowaliśmy wtedy, że w sytuacji w których usuwane było wideo, w 10,2% sprawa dotyczyła bezpieczeństwa najmłodszych, podczas gdy materiały bezpośrednio przedstawiające seksualne wykorzystywanie dzieci stanowią ułamek procenta treści, które usuwamy.

Komentarze jeszcze bezpieczniejsze

Podobnie jak w przypadku filmów, również w moderacji komentarzy, korzystamy zarówno z inteligentnej technologii, jak i kompetentnych recenzentów do zgłaszania, przeglądania i usuwania spamu, szerzenia nienawiści i innych nadużyć występujących w tym obszarze.

Stworzyliśmy też narzędzia, które umożliwiają twórcom moderowanie komentarzy pod ich filmami. Twórcy mogą na przykład wybrać opcję, w której wszystkie komentarze przechodzą przez ich recenzję lub automatycznie wstrzymywać komentarze, zawierające linki lub obraźliwe treści. Już ponad milion twórców korzysta z narzędzi do moderowania komentarzy w swoim kanale (Komentarze usuwane przez samych twórców nie są uwzględniane w raportach, ponieważ opierają się na narzędziach twórców uczestniczących w programie, a nie na sprawdzaniu przez nasze zespoły w celu ustalenia naruszenia Wytycznych dla Społeczności).

Zwiększamy również nasze środki zapobiegawcze wobec komentarzy o charakterze przemocowym:

  • Od lipca do września 2018 roku nasze zespoły usunęły ponad 224 miliony komentarzy za naruszenie Wytycznych dla Społeczności.
  • Większość zarzutów wobec usuwanych komentarzy dotyczyła spamu, a całkowita liczba usunięć to zaledwie ułamek miliarda komentarzy publikowanych co kwartał w YouTube.
  • Ponieważ usunęliśmy więcej komentarzy, zauważyliśmy, że nasza komentująca społeczność nie kurczy się, a wręcz wzrasta. Codzienni użytkownicy są o 11% bardziej skłonni do komentowania niż w zeszłym roku.

Dążymy do tego, aby YouTube pozostał dynamiczną społecznością, w której rozwija się kreatywność, niezależni twórcy kreują, mogą zarabiać na życie, a ludzie z całego świata łączą się, dzieląc wspólne pasje i zainteresowania. Oznacza to, że musimy być niezłomni w naszej walce przeciwko przestępcom wykorzystującym naszą platformę i nie możemy ustawać w wysiłkach zmierzających do usunięcia niebezpiecznych treści, zanim zostaną one obejrzane. Wiemy, że mamy jeszcze wiele pracy do wykonania, dlatego ciągle inwestujemy zarówno w ludzi, jak i technologię, aby móc jeszcze szybciej i jeszcze skuteczniej usuwać treści naruszające wytyczne naszej społeczności. Z niecierpliwością czekamy na kolejne aktualizacje.

Zespół YouTube

Źródło: YouTube / Google

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Reklamy TVP ogłasza zasady sprzedaży na 2020 rok
Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży na 2020 rok. W ofercie znalazło się pięć nowych produktów. Telewizja Polska kontynuuje system jawnych stawek, uelastycznia ofertę w zakresie stacji tematycznych jednocześnie dokonując korekt cen produktów.
Konferencja PAP: przyszłość mediów to wiarygodność, personalizacja, innowacje
Przyszłością mediów są zawsze ludzie, ale wspomagani nowoczesnymi technologiami – powiedział minister cyfryzacji Marek Zagórski podczas II edycji konferencji „Media Przyszłości”, zorganizowanej w Warszawie 4 grudnia przez Polską Agencję Prasową przy współpracy z międzynarodowymi ekspertami.
Jak co roku zespoły sprzedaży działające w Grupie Agora zdobyły wysokie noty od klientów reklamowych w raporcie „Biura Reklamy 2019". W badaniu przygotowanym dla „Media Marketing Polska” zespół AMS otrzymał nagrodę Biura Reklamy OOH Roku, a wyróżnienia trafiły do handlowców z „Gazety Wyborczej” i Tandem Media.
Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce
Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.
„Książek. Magazyn do czytania” z nowym logotypem i szatą graficzną
Najlepsza książka roku? Najciekawszy komiks? Najładniejsza okładka? W najnowszym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania" redakcja prezentuje listę 10 najlepszych tytułów wydanych w 2019 roku, światowe gwiazdy literatury opowiadają o genialnych tegorocznych premierach, a polscy pisarze podpowiadają, co podarować tym, którzy czytają nie tylko od święta. Grudniowe wydanie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764