Poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji YouTube Works Awards. Grand Prix zdobyła kampania “Jestem kobietą” marki YES, która została wyróżniona także w dwóch innych kategoriach. Jury nagrodziło także kampanie Jeronimo Martins Polska, Storytela, Mastercard i Grupy Maspex. Poniżej prezentujemy pełną listę laureatów.
YouTube Works Awards to konkurs, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, który wyłania najbardziej kreatywne i efektywne kampanie na YouTube. W tym roku można było zgłaszać projekty wyświetlane na platformie od lipca 2021 do czerwca 2022 roku.
Do tegorocznej polskiej edycji konkursu zgłoszonych zostało 119 kampanii, a jury, złożone z 27 ekspertów i ekspertek branży marketingowej, nagrodziło najbardziej kreatywne i efektywne w 7 kategoriach.
Oto pełna lista laureatów
Multiscreen Excellence
- Gang Swojaków Biedronki - kampania Jeronimo Martins Polska SA
- Agencje/ podmioty współpracujące: GroupM, Wavemaker
Compelling Storytelling
- Robin Hood - kampania Storytel
- Agencje/ podmioty współpracujące: Don’t Panic Production
Art & Culture
- Mastercard Music - kampania Mastercard
- Agencje/ podmioty współpracujące: McCANN Poland
Ingenious Insight
- Jestem kobietą - kampania YES
- Agencje/ podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v MATT
Action Driver
- Poszukiwacze zaginionych płatków - kampania Grupy Maspex Sp. z o.o.
- Agencje/ podmioty współpracujące: Dziadek do orzechów
The Underdog
- W tej kategorii jury zdecydowało nie wyłonić zwycięzcy.
Force for Good
- Jestem kobietą - kampania YES
- Agencje/ podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v MATT
Grand Prix YouTube Works Awards 2022 zdobyła kampania “Jestem kobietą” marki YES. Zdaniem jury to właśnie ta kampania nie tylko najbardziej kreatywnie i efektywnie wykorzystała YouTube, aby zrealizować cele biznesowe, ale także wskazała nowe ścieżki i trendy w komunikacji.
– Druga polska edycja YouTube Works Awards to pięć wyróżniających się kampanii wybranych przez jury ze 119 zgłoszeń, które dotyczyły różnych dziedzin, np. finansów i inwestycji, handlu detalicznego, e-commerce, technologii i innowacji. Cieszy nas, że co trzecie zgłoszenie, także dzięki nowym kategoriom, pochodziło od małych i średnich firm. W kwestii wykorzystanych narzędzi szczególnie popularne były formaty TrueView In-Stream oraz bumpery reklamowe – podsumowuje Iwona Piwek, Head of Sales, YouTube. – Mamy nadzieję na jeszcze więcej efektywnych i kreatywnych kampanii w następnym roku. Tym samym chcemy, aby konkurs i nagrodzone kampanie były inspiracją dla marek i twórców, w jaki sposób można wykorzystać YouTube w swoich działaniach, aby zainteresować i zaangażować odbiorców oraz osiągnąć założone cele biznesowe.
Źródło: YouTube Polska