logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube Works Awards po raz pierwszy w Polsce

  PR 15.07.2021, przeczytano 631 razy

Google ogłasza pierwszą polską edycję YouTube Works Awards. W konkursie nagrodzeni zostaną marketerzy i agencje, którzy odpowiadają za najodważniejsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe na platformie YouTube. To pierwszy konkurs w Polsce, który doceni jednocześnie kreatywność i efektywność działań reklamowych. Zgłoszenia potrwają do 15 września, a nagrody wręczone zostaną w październiku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-works-awards-po-raz-pierwszy-w-polsce,392284,artykul.html

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.

‒ YouTube dociera do 24,6 miliona internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. W grupie 18+ YouTube ma już ponad 20 milionów użytkowników, jest jedną z ważniejszych platform do działań marketingowych, co doskonale rozumieją zarówno marki, jak i agencje ‒ mówi Iwona Piwek, Video Sales Head ‒ W ramach YouTube Works chcemy docenić niestandardowe działania w cyfrowych mediach, nowe sposoby dotarcia do konsumentów, innowacyjne formy komunikacji oraz skuteczność zmierzoną sukcesami biznesowymi. Nagradzamy te marki, w tym roku po raz pierwszy także w Polsce, które tworzą przełomowe kampanie i rozwijają się, odważnie sięgając po nasze kanały ‒ dodaje.

Do pierwszej edycji konkursu YouTube Works Awards marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogą zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.

Nagrody przyznane zostaną w 5 kategoriach:

  • Multiscreen Excellence - Kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe.
  • Ingenious Insight - W ramach kategorii docenione zostaną kampanie, które oparte na mocnych insightach, wykorzystują zalety platformy YouTube.
  • Action Driver - Projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania na stronie, zakupu produktu czy też podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu.
  • Creative Effectivness - W tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także – wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki.
  • Small budget, big results - Kampanie, które pomimo niedużych środków, odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które, pomimo ograniczeń budżetowych, przyniosły oszałamiające wyniki.

Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediów). Pełny skład jury zostanie ogłoszony niebawem. Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.

Dodatkowo, oprócz nagród w 5 kategoriach, przyznane zostanie Grand Prix konkursu, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.

‒ Przez ostatni rok obserwowaliśmy jak marketerzy redefiniują swoją komunikację. Od pokrzepiających do prowokujących myślenie kampanii, widzieliśmy jak digital pomaga w docieraniu do konsumentów, a rola wideo online wzrosła w czasie pandemii ‒ mówi Iwona Piwek, Video Sales Head ‒ Teraz szukamy przede wszystkim kampanii, które w tym czasie w kreatywny, strategiczny i skuteczny sposób wykorzystała YouTube, by osiągnąć zamierzony efekt biznesowy. Szanse na pewno mają agencje oraz marki, w których projektach dostrzeżono potencjał reklamy na YouTube i które traktują platformę jako część nowoczesnej komunikacji ‒ podkreśla.

Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 15 września 2021 roku, wypełniając formularz TUTAJ. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Źródło: YouTube Polska

Dodatkowe informacje:

Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Youtube Works 2023: Grand Prix i dwa wyróżnienia dla ING
Podczas tegorocznej edycji YouTube Works Awards „Miasto ING” w Roblox zwyciężyło w kategorii Ingenious Insight oraz Action Driver. Bank zdobył również główne wyróżnienie konkursu – Grand Prix. Jury konkursu doceniło ING za najlepiej zaadresowany insight oraz doskonały przykład innowacyjnego marketingu i wykorzystania mediów...
Sony World Photography Awards 2024: Wyniki konkurs otwartego
World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców kategorii i zdobywców wyróżnień w konkursie otwartym Sony World Photography Awards 2024, w którym nagradzane były najlepsze pojedyncze zdjęcia z całego świata zrobione w 2023 r.
Kampania Fundacji Avalon: konkurs dla dziennikarzy rozstrzygnięty
Fundacja Avalon z przyjemnością ogłasza wyniki konkursu dziennikarskiego zorganizowanego w ramach jej ostatniej kampanii społecznej „Teraz mnie widzisz”. Laureatami zostali Dominika Kopańska (Niepelnosprawni.pl), Jakub Jamrozek (PR Czwórka) i Magdalena Stefańska (TVP Info).
Znamy zwycięzców Youtube Works Awards 2023
Tym razem po Grand Prix sięgnął ING Bank Śląski z kampanią „Złap hakera”. W poszczególnych kategoriach triumfowały także projekty marek Decathlon, Epaka.pl, Health Labs Care oraz YES.
Festiwal Kreatywności Golden Drum świętuje 30 urodziny
Od ponad trzech dekad festiwal zaprasza firmy z branży komunikacji kreatywnej, reklamy i pokrewnych dziedzin do udziału w konkursie, w którym prezentowane i nagradzane są wybitne osiągnięcia. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia zaplanowanego na 9-10 października, w Grand Hotel Bernardin w Portorož na Słowenii przedstawiciele branży kreatywnej ponownie spotkają się, aby wyłonić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764