logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube Works Awards po raz pierwszy w Polsce

  PR 15.07.2021, przeczytano 649 razy

Google ogłasza pierwszą polską edycję YouTube Works Awards. W konkursie nagrodzeni zostaną marketerzy i agencje, którzy odpowiadają za najodważniejsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe na platformie YouTube. To pierwszy konkurs w Polsce, który doceni jednocześnie kreatywność i efektywność działań reklamowych. Zgłoszenia potrwają do 15 września, a nagrody wręczone zostaną w październiku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-works-awards-po-raz-pierwszy-w-polsce,392284,artykul.html

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii, a wśród nagrodzonych prac znalazły się m.in. kampania Nike, aplikacji randkowej Match, Comedy Central. Do tego grona dołączą w tym roku zwycięskie kreacje z Polski.

‒ YouTube dociera do 24,6 miliona internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania filmów na platformie wynosi ponad 40 minut. W grupie 18+ YouTube ma już ponad 20 milionów użytkowników, jest jedną z ważniejszych platform do działań marketingowych, co doskonale rozumieją zarówno marki, jak i agencje ‒ mówi Iwona Piwek, Video Sales Head ‒ W ramach YouTube Works chcemy docenić niestandardowe działania w cyfrowych mediach, nowe sposoby dotarcia do konsumentów, innowacyjne formy komunikacji oraz skuteczność zmierzoną sukcesami biznesowymi. Nagradzamy te marki, w tym roku po raz pierwszy także w Polsce, które tworzą przełomowe kampanie i rozwijają się, odważnie sięgając po nasze kanały ‒ dodaje.

Do pierwszej edycji konkursu YouTube Works Awards marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, a także niezależni twórcy mogą zgłaszać kampanie wykorzystujące platformę YouTube, które zrealizowały założone cele w okresie od stycznia 2020 do czerwca 2021 roku. Co ważne, oceniane będą nie tylko kampanie, które wykorzystują YouTube jako narzędzie, ale potrafią także efektywnie włączyć ten kanał w całościową komunikację lub też oparte są o ciekawe dane i insighty.

Nagrody przyznane zostaną w 5 kategoriach:

  • Multiscreen Excellence - Kampanie, które łączą wykorzystanie wielu mediów. W tej kategorii ważny jest sposób użycia YouTube w ramach kompleksowej kampanii, obejmującej zarówno media tradycyjne, jak i cyfrowe.
  • Ingenious Insight - W ramach kategorii docenione zostaną kampanie, które oparte na mocnych insightach, wykorzystują zalety platformy YouTube.
  • Action Driver - Projekty, które za pośrednictwem YouTube skłoniły użytkowników do działania: zarejestrowania na stronie, zakupu produktu czy też podpisania petycji, uruchomienia globalnej akcji lub sprzeciwienia się niesprawiedliwościom lub nierównemu traktowaniu.
  • Creative Effectivness - W tej kategorii liczy się przede wszystkim kreatywna jakość i błyskotliwa realizacja. Oceniane będą: moc opowiadanej historii, pomysłowość scenariusza, adekwatność, doskonały dobór bohaterów itp., a także – wpływ, jaki koncepcja kreatywna miała na osiągnięte wyniki.
  • Small budget, big results - Kampanie, które pomimo niedużych środków, odniosły ogromny sukces. Nagradzane będą pomysły, które, pomimo ograniczeń budżetowych, przyniosły oszałamiające wyniki.

Zgłoszone do konkursu kampanie oceni w dwóch turach obrad niezależne jury złożone z ekspertów (uznane postaci w branży reklamowej, marketingowej oraz mediów). Pełny skład jury zostanie ogłoszony niebawem. Google nie bierze udziału w procesie oceniania, a o wyborze nagrodzonych decydują wyłącznie jurorzy.

Dodatkowo, oprócz nagród w 5 kategoriach, przyznane zostanie Grand Prix konkursu, honorujące najlepszą kampanię spośród zgłoszonych, która według jury w najbardziej kreatywny, przemyślany, spójny i efektywny sposób wykorzystała YouTube do zrealizowania celów biznesowych.

‒ Przez ostatni rok obserwowaliśmy jak marketerzy redefiniują swoją komunikację. Od pokrzepiających do prowokujących myślenie kampanii, widzieliśmy jak digital pomaga w docieraniu do konsumentów, a rola wideo online wzrosła w czasie pandemii ‒ mówi Iwona Piwek, Video Sales Head ‒ Teraz szukamy przede wszystkim kampanii, które w tym czasie w kreatywny, strategiczny i skuteczny sposób wykorzystała YouTube, by osiągnąć zamierzony efekt biznesowy. Szanse na pewno mają agencje oraz marki, w których projektach dostrzeżono potencjał reklamy na YouTube i które traktują platformę jako część nowoczesnej komunikacji ‒ podkreśla.

Kampanie można zgłaszać od 15 lipca do 15 września 2021 roku, wypełniając formularz TUTAJ. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Źródło: YouTube Polska

Dodatkowe informacje:

Partnerem merytorycznym konkursu jest Kantar Polska.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Effie Awards Poland 2024: znamy Nominowanych
Jury 25. edycji Effie Awards Poland nominowało 92 kampanie w 26 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji otrzymały agencje Starcom (14) i DDB Warszawa (8), a wśród reklamodawców Grupa Maspex i LOTTE Wedel (po 5).
SUPER GIFT: najlepsze artykuły promocyjne Festiwalu Marketingu
Podczas targów Festiwal Marketingu nie mogło zabraknąć kolejnej już edycji branżowego konkursu. Wystawcy zgłosili ponad 60 produktów do konkursu SUPER GIFT. Zwiedzający głosowali na gadżety, które najbardziej przypadły im do gustu w 7 kategoriach: do 5 zł, 5-20 zł, 20-50 zł, 50-100 zł, powyżej 100zł, Super Business Gift oraz Gift Box. W...
Piękno planety: 5. edycja konkursu na najlepsze zdjęcie satelitarne
Zmiany klimatu powodują nieodwracalne następstwa na Ziemi, zagrażając ekosystemom i miastom. Konieczne jest intensyfikowanie działań minimalizujących negatywne skutki klimatyczne oraz monitorowanie stanu planety, co nie może się odbyć bez danych satelitarnych. Piąta edycja organizowanego przez CloudFerro konkursu „Seize the beauty of our Planet” zachęca społeczność...
Znamy wyniki konkursu POS STARS 2024
Konkurs POS STARS odbył się 18 i 19 września podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku Festiwal Marketingu. Przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż.
Sony World Photography Awards 2025: skład jury i program wystaw
Sony World Photography Awards ogłosiło skład jury edycji 2025 oraz termin wystawy konkursowej w Londynie. Odbywający się już po raz 18., coroczny konkurs Sony World Photography Awards, ma na celu wyróżnienie fotografii, które kształtują nasz język wizualny. Należy do najbardziej prestiżowych i znanych wydarzeń tego rodzaju. Na przestrzeni lat stymulował...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764