logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube Works Awards po raz trzeci wyróżni najlepsze kampanie wideo w Polsce

  PR 02.08.2023, przeczytano 923 razy
ilustracja

Startują zgłoszenia do trzeciej polskiej edycji YouTube Works Awards. Konkurs, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, nagrodzi najbardziej kreatywne i efektywne kampanie na YouTube. Zgłoszenia są bezpłatne i trwają do 15 września br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-works-awards-po-raz-trzeci-wyrozni-najlepsze-kampanie-wideo-w-polsce,400953,artykul.html

Jury złożone z 27 specjalistów i specjalistek z branży marketingowej, reklamowej, a także niezależnych twórców i twórczyń wybierze i wyróżni kampanie w sześciu kategoriach. Co liczy się najbardziej? Kreatywność, ale jednocześnie skuteczność zgłoszonych kampanii, a także wykorzystanie w swoich działaniach potencjału reklamowego YouTube - na przykład różnych dostępnych formatów reklamowych. W poprzednim roku, podczas drugiej edycji, triumfowały m.in. kampanie: “Gang Swojaków Biedronki” Jeronimo Martins Polska S.A., “Robin Hood i Szmaragdowy Król” Storytel czy “Poszukiwacze zaginionych płatków” Grupy Maspex Sp. z o.o. Grand Prix natomiast powędrowało do kampanii “Jestem kobietą” marki YES, która zwyciężyła także w dwóch innych kategoriach.

– Cieszymy się, że YouTube Works na stałe wpisał się w kalendarz konkursów marketingowych, a my możemy kolejny raz dać szansę jurorom na ocenę i wyróżnienie wyjątkowych kampanii. Poprzednie edycje pokazały, że mamy w Polsce wielu twórców i wiele twórczyń, których nieszablonowe pomysły potrafią przełożyć się na skuteczność kampanii i którzy “umieją w wideo” – mówi Olga Kudryk, Marketing Manager, Google. – Zależy nam na projektach, które wykorzystują potencjał reklamowy YouTube oraz kampaniach, które zarówno już są szeroko dyskutowane i rozpoznawalne, lub dopiero może usłyszeć o nich świat. Przyznając statuetki YouTube Works, chcemy docenić czasochłonną i często trudną pracę wszystkich marketerów i marketerek, bohaterów dnia codziennego. Każdy, kto tworzy kampanie, zasługuje na nagrodę.

W tegorocznej odsłonie konkursu pojawiły się dwie nowe kategorie, w ramach których zostaną nagrodzone kampanie m.in. odznaczające się intrygującą historią lub skutecznym media planem. Ponadto zostanie przyznane Grand Prix konkursu dla jednej spośród wszystkich zgłoszonych kampanii, która według jury zarówno dostosowuje się do obecnych trendów komunikacji ze strategicznym wykorzystaniem wideo, jak i sama wyznacza nowe jej ścieżki: jest chętnie oglądana i szeroko komentowana, stała się częścią kultury, ma wpływ na media, zajmuje stanowisko w dyskursie społecznym.

Poniżej przedstawiamy spis tegorocznych kategorii:

  • “Unskippable” Creative. Kampanie wyróżniające się wyjątkową, wciągającą historią przedstawioną w równie nietuzinkowy sposób, jednocześnie zrealizowane w ramach jednej innowacyjnej strategii, np. przy użyciu sekwencjonowanych reklam na YouTube.
  • Ingenious Insight. W tej kategorii szczególnie liczą się odkrywczość, prawdziwość i świeżość zawartych w strategii insightów, ich integracja z marką oraz dopasowanie do grupy docelowej i wykorzystanie narzędzi YouTube.
  • Action Driver. Działania marketingowe, które bezpośrednio przełożyły się na aktywność odbiorców - ruch na stronie, zebrane leady, działania użytkowników, sprzedaż itp. O zwycięstwie w tej kategorii decydują wskaźniki i dane potwierdzające efektywność kampanii oraz ich relację do budżetu.
  • Force for Good. Kategoria idealna dla  kampanii CSR, organizowanych przez znane marki, jak i działań organizacji pozarządowych lub lokalnych inicjatyw. Ważne, żeby przy pomocy YouTube realizowały szczytny cel, ponieważ misja jest zawsze ważniejsza niż budżet i wielkie efekty można osiągać niewielkimi środkami.
  • The Underdog. Specjalna kategoria dedykowana małym i średnim przedsiębiorcom: swoje projekty w jej ramach mogą zgłosić firmy zatrudniające do 100 pracowników, lokalne brandy, a także osoby używające platformy YouTube do budowania swojej marki osobistej.
  • Full Funnel Marketing on YouTube. W tej kategorii zostaną wzięte pod uwagę kampanie, w których YouTube został wykorzystany na co najmniej dwóch etapach lejka zakupowego (świadomość, rozważanie i działanie) w dowolnej konfiguracji. Poszukiwane są kampanie z efektami, które są wynikiem błyskotliwie rozbudowanych media planów.

Podobnie jak w poprzednich edycjach, swoje projekty do YouTube Works Awards mogą zgłaszać zarówno marki, działy marketingu, agencje reklamowe, domy mediowe, jak i niezależni twórcy, fundacje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.

- To już trzecia polska edycja konkursu, nad której prawidłowym przebiegiem i merytoryką mamy przyjemność czuwać wraz z zespołem. Mamy nadzieję, że nowe kategorie, które proponujemy w tym roku, pozwolą zgłaszającym jeszcze mocniej podkreślić wyjątkowy i przemyślany kształt ich działań. Podobnie jak w poprzednich latach sędziowie ocenią kampanie, biorąc pod uwagę aspekty kreatywne, jak i biznesowe w zgłoszonych kampaniach. Zwycięzcy zostaną wyłonieni podczas zamkniętych obrad, a szansę na wygraną ma każdy podmiot umiejętnie wykorzystujący potencjał YouTube - niezależnie od tego jakim budżetem i zasobami dysponuje - dodaje Małgorzata Ambrożewicz, Senior Digital Executive, Kantar.

Do konkursu od 1 sierpnia br. można zgłaszać kampanie, które były wyświetlane na YouTube w okresie lipiec 2022 - lipiec 2023.  Pełny skład jury, a także charakterystyka każdej z kategorii znajdują się na stronie YouTube Works. Google nie bierze udziału w procesie oceniania - o wyborze zwycięzców decydują wyłącznie jurorki i jurorzy.

YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii, Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.  

Kampanie można zgłaszać do 15 września 2023 roku poprzez wypełnienie formularzu dostępnym TUTAJ.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Źródło: YouTube Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

CSR Poland Awards 2025 – ostatni moment na zgłoszenia
Jeśli Ty lub Twoja firma zrealizowaliście w ubiegłym roku projekt z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu lub ESG, wolontariat pracowniczy czy też program dla lokalnej społeczności, pokażcie, jaki macie wkład w realizację inicjatyw społecznych w Polsce. Można to zrobić poprzez zgłoszenie się do 3. edycji konkursu CSR Poland Awards, organizowanego przez Fundację...
Mój Gdańsk 2024. Najciekawsze zdjęcia konkursowe
Muzeum Gdańska ogłosiło wyniki piątej edycji konkursu fotograficznego „Mój Gdańsk”, który cieszył się rekordowym zainteresowaniem. Do udziału zgłosiło się 128 uczestników, którzy nadesłali łącznie 1115 zdjęć. Fotografie przedstawiające życie miasta i jego mieszkańców rywalizowały w trzech kategoriach: „Ludzie”,...
Performance Marketing Diamonds EU - 7. edycja konkursu
Już 9 stycznia 2025 roku startuje VII edycja Performance Marketing Diamonds EU! To wyjątkowa okazja dla agencji performance, kreatywnych, kontentowych, wydawców, domów mediowych i marek, aby zgłosić swoje kampanie realizowane w 27 krajach Unii Europejskiej. Jedyny w Polsce konkurs o międzynarodowym zasięgu, który wyróżnia najlepsze projekty w obszarze performance marketingu i...
Zwycięzcy konkursu Amica „Dodaj Kolor!”
Konkurs „Dodaj Kolor!” dobiegł końca, a internauci zdecydowali, która w najbardziej kreatywny sposób ukazuje interpretację pojęcia ekologii. Spośród wielu inspirujących zgłoszeń wybrano trzy najlepsze prace. Zwycięski projekt już wkrótce zostanie odwzorowany na pralce Amica. Urządzenie zostanie wystawione na aukcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, gdzie będzie...
Zwycięzcy 6.edycji konkursu Timecode Akcja Animacja
Kolejna edycja największego konkursu dla twórców animacji reklamowej dobiegła końca! W trakcie uroczystej gali wręczono nagrody, w tym Grand Prix, którego laureat otrzymał 11 tysięcy złotych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764