logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Youtube wprowadza nowe sposoby zarabiania

  PR 21.09.2022, przeczytano 220 razy

W ciągu ostatnich trzech lat YouTube wypłacił twórcom, artystom i firmom medialnym ponad 50 miliardów dolarów.[1] Teraz ogłasza wprowadzenie nowych sposobów zarabiania, aby wspierać osoby i firmy utrzymujące się z tworzenia treści.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/youtube-wprowadza-nowe-sposoby-zarabiania,397290,artykul.html

Wczoraj prezeska YouTube, Susan Wojcicki, i zarząd platformy ogłosili rozszerzenie systemu zarabiania w ramach programu partnerskiego YouTube. Dzięki zapowiadanym zmianom do programu będzie mogło dołączyć więcej twórców, pojawią się nowe sposoby zarabiania na filmach Short, a twórcy i twórczynie wykorzystujący w swoich filmach muzykę będą mogli zarabiać na reklamach, co dla nich oznacza nowe możliwości, a dla przedstawicieli przemysłu muzycznego – dodatkowe korzyści.

Zmiany mają na celu odzwierciedlenie różnorodności w ciągle rozwijającej się społeczności YouTube i umożliwienie dwóm milionom twórców zarabianie na treściach publikowanych na platformie, niezależnie od ich formatu. Najważniejsze ogłoszenia to:

  • Szerszy dostęp do programu partnerskiego YouTube: Od początku 2023 roku twórcy skupiający się na formacie Shorts, którzy mają co najmniej tysiąc subskrybentów i uzyskają 10 milionów wyświetleń w ciągu 90 dni, będą mogli zgłosić się do programu partnerskiego. Nowi partnerzy będą mogli cieszyć się wszystkimi korzyściami z udziału w programie, w tym zarabianiem w YouTube na filmach Short i treściach o dłuższym formacie. Jest to dodatkowa opcja niezależna od obecnie obowiązujących kryteriów, w ramach których twórcy długich filmów mogą aplikować do programu, gdy liczba subskrybentów kanału osiągnie tysiąc, a liczba godzin czasu oglądania wyniesie 4000. Twórcy mogą wybrać to rozwiązanie, które lepiej sprawdzi się w przypadku ich kanału, a YouTube zapewni reklamodawcom stały poziom bezpieczeństwa marki. Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z platformą, YouTube wprowadzi też nowy poziom programu partnerskiego YouTube z niższymi kryteriami udziału, dzięki czemu początkujący twórcy zyskają dostęp do możliwości finansowania przez fanów, takich jak superpodziękowanie, superczat, supernaklejki i wspieranie kanału.
  • Pierwszy w swoim rodzaju model udziału w przychodach dla filmów Short: Shorts cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie – notują ponad 30 miliardów obejrzeń dziennie i ponad 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników. Aby docenić ten nowy rodzaj treści, na początku 2023 roku zrezygnujemy z funduszu Shorts o stałej kwocie na rzecz specjalnego modelu udziału w przychodach z Shorts, z którego będą mogli korzystać twórcy biorący udział w programie partnerskim YouTube zarówno teraz, jak i w przyszłości. W ramach tego modelu przychody z reklam wyświetlanych między filmami na karcie Shorts co miesiąc będą sumowane i wypłacane twórcom filmów Short oraz właścicielom licencji muzycznych. Twórcy otrzymają 45% przychodów z reklam, a środki te będą przydzielane na podstawie udziału treści danego twórcy w całkowitej liczbie obejrzeń Shorts. Udział w przychodach pozostanie na stałym poziomie niezależnie od tego, czyja muzyka została wykorzystana w filmie.
  • Wprowadzenie funkcji Creator Music: Ze względu na zawiłe zasady dotyczące licencji twórcy długich filmów wykorzystujących muzykę rzadko na nich zarabiają. W ramach pogodzenia interesów przedstawicieli przemysłu muzycznego i twórców, YouTube wprowadza Creator Music. Funkcja ta twórcom da łatwy dostęp do ciągle powiększającego się katalogu muzyki do wykorzystania w filmach, a artystom i właścicielom praw autorskich zapewni nowe źródło przychodów z YouTube. Dzięki temu twórcy będą mogli w przystępnej cenie kupować licencje na muzykę wysokiej jakości, co umożliwi im pełne zarabianie na tworzonych treściach i generowanie podobnych przychodów z filmów wykorzystujących muzykę co z filmów bez muzyki. Z kolei twórcy, którzy nie będą chcieli z góry zapłacić za licencję, uzyskają możliwość wykorzystania muzyki i podzielenia się przychodami z artystą lub właścicielami praw autorskich do utworu. Funkcja Creator Music jest obecnie w wersji beta w USA i zostanie udostępniona w większej liczbie krajów w 2023 roku.

Susan Wojcicki, prezeska YouTube: - Program partnerski YouTube był rewolucyjnym rozwiązaniem, gdy go wprowadzaliśmy w 2009 roku, i to się nie zmieniło. W ciągu ostatnich trzech lat platforma YouTube wypłaciła twórcom, artystom i firmom medialnym ponad 50 miliardów dolarów. Te 50 miliardów dolarów zmieniło życie ogromnej liczby twórców z całego świata i dało im możliwość opowiedzenia swoich własnych historii. Ale nie zamierzamy na tym poprzestać. Wprowadzając program partnerski YouTube, podjęliśmy ryzyko – nasz sukces był zależny od sukcesu twórców. Dziś wiemy, że to się opłaciło, i zamierzamy iść dalej tą drogą. Otwieramy nowy rozdział i poszerzamy dostęp do programu partnerskiego YouTube w ramach nowego sposobu wynagradzania kreatywności na naszej platformie.

Neal Mohan, dyrektor ds. produktu YouTube: - Program partnerski YouTube był pierwszym w swoim rodzaju rewolucyjnym rozwiązaniem dla twórców długich filmów. Dziś ponownie wprowadzamy rewolucję, otwierając dostęp do programu twórcom krótkich formatów i wprowadzając udział w przychodach z filmów Short. Dzięki tym zmianom będziemy pierwszą platformą oferującą udział w przychodach z filmów na większą skalę twórcom krótkich form. Dodamy tę możliwość do 10 już oferowanych sposobów zarabiania w YouTube i będzie ona dostępna dla wszystkich twórców biorących udział w programie partnerskim YouTube – także dla nowych twórców, którzy dopiero dołączyli do programu i skupiają się na treściach mobilnych.

Lyor Cohen, globalny dyrektor ds. muzyki w YouTube: - Creator Music to przyszłość. Tworzymy w YouTube porozumienie między twórcami i artystami, którego efektem będzie dostęp do świetnych utworów i możliwość zarabiania. To rozwiązanie jest korzystne dla wszystkich. Dzięki funkcji Creator Music artyści otrzymają szansę zaprezentowania swojej muzyki osobom z całego świata, użytkownicy będą mieli okazję odkryć nowe fantastyczne utwory na kanałach ulubionych twórców, a dodatkowo zarówno twórcy, jak i artyści zyskają nowe możliwości zarabiania.

Pedro Pina, wiceprezes YouTube na region EMEA: - To kluczowy moment zarówno dla YouTube, jak i ekosystemu kreatywnego. W czasach niepewności zapewniamy jeszcze więcej możliwości uzyskania przychodów większej liczbie twórców i artystów niż kiedykolwiek wcześniej – wszystko to pomaga dalej rozwijać ekosystem wideo w Polsce.

Źródło: YouTube Polska

www.youtube.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Stan na czerwiec 2022 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764