logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Youtuberzy zbudowali działającą elektrownię jądrową w Minecrafcie

  PR 06.12.2023, przeczytano 574 razy
ilustracja

W ramach promocji programu Polski Atom dwóch popularnych twórców gamingowych – Karol „Dealereq” Kutermankiewicz i Mikołaj „Żelazny” Cieślak stworzyło działającą elektrownię jądrową w grze Minecraft. Projekt został zrealizowany przez agencję gaming marketingu Gameset (Grupa Lifetube) oraz Grupę Defence24 dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-youtuberzy-zbudowali-dzialajaca-elektrownie-jadrowa-w-minecrafcie,402370,artykul.html

Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, która umożliwia odwzorowanie rzeczywistości, w tym prawdziwych budowli. Fakt ten postanowiono wykorzystać w ramach promocji programu Polski Atom realizowanego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska. W wirtualnym świecie stworzono działającą elektrownię jądrową, a do akcji zaangażowano popularnych twórców gamingowych związanych z tym tytułem oraz eksperta od energetyki.

Minecraft zdobył ogromną popularność m.in. dzięki temu, że uwalnia potencjał nielimitowanej, kreatywnej zabawy. Możliwość tworzenia obiektów czy całych stref sprawia, że jest to świetny wybór w przypadku kampanii marketingowych i komunikacyjnych: immersyjne doświadczenie zdecydowanie deklasuje pasywny komunikat. Dodatkowo Minecraft uczy myślenia przestrzennego, współpracy, rozwija umiejętności logicznego myślenia czy nawet programowania – mówi Karolina Sławecka, Head of Strategy & Sales w agencji Gameset (Grupa Lifetube).

W ramach kampanii Karol „Dealereq” Kutermankiewicz i Mikołaj „Żelazny” Cieślak opublikowali cztery filmy na platformie YouTube. Dzięki temu widzowie mogli dowiedzieć się między innymi, jak długo buduje się elektrownię jądrową w prawdziwym świecie, jak działają reaktory jądrowe i jak pozyskuje się energię z atomu. Zagadnienia techniczne w prosty i przystępny sposób wyjaśnił im Jakub Wiech, analityk i ekspert od energetyki, będący redaktorem naczelnym portalu Energetyka24. Wiedza ta pomogła im stworzyć i uruchomić elektrownię jądrową w Minecrafcie.

Byłem pod wielkim wrażeniem elektrowni jądrowej, którą Dealereq i Żelazny zbudowali w Minecrafcie. Przede wszystkim, w oczy rzucała się szczegółowość całej konstrukcji. Jednostka imponowała też rozmachem i kreatywnym wykorzystaniem elementów dostępnych w grze. Wszystko to pozwalało odtworzyć pracę prawdziwej elektrowni jądrowej. Widownia YouTuberów mogła dzięki temu szybko i łatwo zrozumieć, na czym polega działanie takiej jednostki – mówi Jakub Wiech, redaktor naczelny portalu Energetyka24.com (Grupa Defence24).

Wspomniane działania na platformie YouTube są skierowane do młodych odbiorców i mają charakter edukacyjny. Celem aktywacji jest pokazanie tej grupie, że energia pozyskiwana z atomu jest bezpieczna i potrzebna. W ramach kampanii nagrany został również specjalny odcinek podcastu, w którym Jakub Wiech porozmawiał ze wspomnianymi twórcami gamingowymi.

Zabawa jest jedną z najbardziej skutecznych form nauki. Celem tego projektu było dotrzeć z edukacyjnym przekazem do młodego pokolenia w przyjemny i ciekawy sposób. Dziś czytając komentarza i opinie pod opublikowanymi filmami Dealereqa i Żelaznego możemy śmiało stwierdzić, że cel został osiągnięty. To bardzo udana kampania – mówi Paweł Kupisz, Head of Sales and Business Development w Grupie Defence24.

Za pomysł i realizację kampanii odpowiadają agencja gaming marketingu Gameset będąca częścią Grupy Lifetube oraz Grupa Defence24. Pierwszy z podmiotów jest również odpowiedzialny za działania z influencerami, natomiast drugi za koordynację współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska.

Źródło: Gameset

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764