logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Z archiwum Signs.pl: listopad 1998. Scanvec przejmuje Amiable Technologies, WP kontra Optimus.net

   16.05.2018, przeczytano 2188 razy
ilustracja
Produkcję FSC Żuk zakończono w 1998 roku. Tutaj - jako element reklamy klubu nawiązującego do czasów PRL-u ( Gorzów Wlkp.). W tym samym roku uruchomiliśmy nowy serwis pod nazwą SignsOnline. fot. Stiopa

W tym roku Signs.pl obchodzi jubileusz 20 lat funkcjonowania serwisu we własnej domenie. W 1997 r. wystartowaliśmy skromnie - korzystając z domeny zaprzyjaźnionego wydawnictwa. Od 1998 r. uruchomiliśmy w pełni niezależny serwis, początkowo pod nazwą SignOnline. Postanowiliśmy wrócić na chwilę do tamtych czasów i zobaczyć czym żył polski rynek reklamy pod koniec XX wieku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/z-archiwum-signs.pl%3A-listopad-1998.-scanvec-przejmuje-amiable-technologies%2C-wp-kontra-optimus.net,36516,artykul.html

Rozpoczynamy publikację cyklu prezentującego archiwalne numery naszego mailowego Kuriera, będące obrazem branży - ale też nas samych - sprzed 20 lat. Dla tych, którzy są z nami od początku i pamiętają te czasy, będzie to pewnie nieco nostalgiczna podróż. Dla pozostałych może być ona trochę zabawna, a może czasem dająca do myślenia... Jakby nie było - zapraszamy! Przed Wami numer 3. z 1998 roku (wcześniejsze nie zachowały się w naszym archiwum - może ktoś je odnajdzie w "Odebranych" ?).

W numerze relacjonujemy m.in. kampanię nowej Wirtualnej Polski, która staje w szranki z serwisem Optimus.Net, będącym protoplastą dzisiejszego Onetu. Dane wskazują, że WP notowała wówczas ok. 6 mln. odsłon miesięcznie. Dla porównania - dziś Grupa WP notuje ponad 2,8 mld osłon miesięcznie (Gemius/PBI, 04.18). Po inicjatywach takich jak wyszukiwarka Search.pl czy targi Gadget nie zostało nic. Po firmie ScanVec (Scanvec Amiable po przejęciu Amiable Technologies, Inc.) - domena na sprzedaż oraz marki produktów dostępne dziś pod logo SAi. Ale nie wszystkich dotknęło bezlitosne działanie Zęba Czasu... Anonsowane w numerze konkursy Kreatura czy Golden Drum mają się dobrze, podobnie jak Signs.pl!

Zatem zaczynamy: jest koniec listopada 1998. Kilka miesięcy wcześniej zakończono produkcję samochodu dostawczego Żuk, ratyfikowano konkordat z Watykanem oraz zaprezentowano film dokumentalny "Arizona". W marcu Polska rozpoczęła negocjacje akcesyjne z EU, uruchomiono sieć telefonii komórkowej Idea. W kwietniu wystartowała platforma satelitarna Wizja TV, a w porachunkach mafijnych zginął gangster Nikodem Skotarczak ps. "Nikoś". W czerwcu zamordowano gen. Marka Papałę - b. komendanta gł. policji. Pod adresem signonline.com.pl (dziś domena ma innego właściciela) wystartowała nowa wersja naszego serwisu, o czym informowaliśmy dumnie prenumeratorów Kuriera:

 

KURIER SignOnline nr 3/98, 21.11.98

informator dla firm reklamowych
===========================================
polskie znaki: ISO 8859-2


NOWOŚCI SignOnline
-------------------------------------------

>> Witamy na nowym serwerze!
Serwer www.signonline.com.pl został już uruchomiony. Będziemy teraz mogli zamieszczać więcej materiałów i będą one znacznie szybciej dostępne. Przede wszystkim jednak zapraszamy Państwa do udziału w redagowaniu naszego serwisu!

>> Przyłącz się do SignSearch!
SignSearch to nasza nowa wyszukiwarka, indeksująca zasoby serwera SignOnline: strony Serwisu informacyjnego, Forum dyskusyjnego, KURIERA SignOnline, Bazę URL, Oferty firm itd. - obecnie ponad 100 dokumentów. Jeżeli uważają Państwo, że goście Waszego serwisu WWW znajdą u nas coś ciekawego, ZAINSTALUJCIE OKIENKO SignSearch NA SWOICH STRONACH. W zamian za to proponujemy umieszczenie bezpłatnej strony WWW poświęconej Państwa ofercie na naszym serwerze, w dziale "Oferty firm", oraz zamieszczenie w SignOnline Waszego bannera reklamowego. Korzyści są następujące:
1. Państwa oferta będzie dostępna nie tylko w SignOnline, ale - za pośrednictwem SignSearch - na stronach wszystkich firm, które zechcą przyłączyć się do naszego programu,
2. zyskacie Państwo dodatkową wizytówkę w naszym serwisie, oglądanym miesięcznie przez setki osób zainteresowanych reklamą. Nasz zespół dokłada wszelkich starań, aby informacja o SignOnline, a więc również o ofertach reklamujących się u nas firm, była dostępna we wszystkich ważniejszych wyszukiwarkach i katalogach zasobów WWW. Wasza strona w SignOnline może zawierać dowolne odnośniki do własnych stron WWW.

>> Galeria SignOnline
Jedną z pierwszych nowości jest nasza Galeria, w której rozpoczynamy cykl "Hand made in PRL", prezentujący najciekawsze osiągnięcia w dziedzinie systemów informacji wizualnej czasów Polski Ludowej. Coś dla mających kłopoty z pamięcią...
Zapraszamy do nadsyłania propozycji do opublikowania w Galerii. Mogą to być oczywiście również prace dokumentujące osiągnięcia bardziej współczesne.


INTERNET
-------------------------------------------

>> Kampania Wirtualnej Polski
Serwis ten, przeniesiony na nowy serwer, uległ gruntownej modyfikacji: zmieniono szatę graficzną, dodano nowe działy. Nowa Wirtualna Polska rozpoczęła także ogólnopolską kampanię reklamową w radiu, prasie, na bilboardach, a także w sieci, za pośrednictwem bannerów. Kampanię przygotowała agencja U-boot. Budżet przedsięwzięcia - ok. miliona złotych - jest w tej branży ewenementem, dotąd panowała bowiem opinia, że na reklamie w Internecie trudno w Polsce zarobić duże pieniądze. Sytuacja najwyraźniej ulega jednak zmianie. Notująca ok. 200 tys. połączeń dziennie Wirtualna Polska, wyraźnie liczy na spore zyski z reklam zamieszczanych na swoich stronach, konkurując z witrynami (czy też "portalami") Optimus.Net oraz Chip Online. Serwisy te stopniowo upodabniają się do znanych katalogów zagranicznych, które w walce o klientów znacznie rozbudowały ofertę, wzbogacając się o serwisy informacyjne, sklepy internetowe itp. Widoczne stają sie także próby lepszego dotarcia z reklamą do grupy docelowej, dzięki np. uzależnianiu treści wyświetlanych bannerów od formułowanych przez użytkownika zapytań.
http://www.wp.pl

>> Search.pl
Do konkurencji stanęła także nowa witryna - Search.pl. Serwis oferuje możliwość wyszukiwania również plików dźwiękowych oraz płyt kompaktowych. Autorzy proponują możliwość bezpłatnej promocji własnych stron poprzez automatyczne zgłoszenie ich do kilkudziesięciu katalogów i wyszukiwarek. Niestety procedura ta nie działa zbyt sprawnie. Na plus Search.pl przemawia natomiast szybkość serwera i szybkość działania robota indeksującego strony w sieci - póki co, pod tym względem Search.pl góruje nad konkurencją.
http://www.search.pl


WYDARZENIA
-------------------------------------------

>> Po Targach GADGET '98
Zakończyły się drugie w Krakowie Targi Produktów i Usług Reklamowych GADGET '98. Chociaż na frekfencję ze strony odwiedzających nie można było narzekać, dało się zauważyć wyraźny spadek zainteresowania ze strony wystawców. Impreza, połączona jak w poprzednim roku z targami poligraficznymi, zmieściła się tym razem na prawie dwukrotnie mniejszej powierzchni. W sytuacji, gdy podobne imprezy w Polsce notują wzrost, organizatorzy - firma Targi w Krakowie S.A. - powinni sobie zadać pytanie, czy powodem było rozczarowanie imprezą zeszłoroczną, czy też ich bierność i nieudolność w zareklamowaniu targów zainteresowanym firmom.

(usunięte treści reklamowe)

>> Seminarium szkoleniowe MERO w Krakowie
Seminarium, organizowane przez firmę Expo-Expert, odbędzie się w Krakowie w dniach 7-8 grudnia 1998. Oprócz prezentacji poszczególnych systemów wystawienniczych i zasad ich wykorzystania będzie to okazja do spotkania i wymiany doświadczeń z profesjonalistami z branży targowej i projektowej z całego kraju oraz czas na rozmowy z przedstawicielami MERO. Osoby zainteresowane uczestnictwem proszone są o pilne przesłanie odpowiedzi faxem na wypełnionym formularzu , który można załadować ze strony internetowej.
http://www.expo-expert.com.pl

>> Kreatura '98
Zakończyło się zgłaszanie prac do czwartej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Reklamy KREATURA '98. Prace emitowane między 15.11.97 a 15.11.98 jury oceni w grudniu, a nagrody zostaną wręczone w styczniu 1999 r. W skład jury wejdą głównie dyrektorzy kreatywni. W tym roku, w zależności od kategorii, koszt zgłoszenia wyniósł 440 do 1000 zł za jedną propozycję + 300 zł wpisowego.

>> Pałeczki zamiast Bębna
Rozstrzygnięto tegoroczną edycję festiwalu Golden Drum w Portroż. W konkursie uczestniczyło ponad 1200 prac z 31 krajów. Spośród zgłoszonych z Polski 130 prac żadna nie otrzymała nagrody głównej w swej kategorii - "Złotego Bębna", jednak w sumie polskie agencje uzyskały 22 nagrody. Aż 8 "Złotych Pałeczek" (główne nagrody w każdej z grup, na które podzielone są kategorie) otrzymała warszawska Leo Burnett. W związku z kryzysem udział swój odwołały natomiast wszystkie agencje rosyjskie. Warto zauważyć, że w tym roku do konkursu zgłoszono również 35 reklam internetowych (32-proc. wzrost w por. z rokiem ubiegłym). "Złote Bębny" otrzymali
- w kategorii film: agencja Akcjo, Wegry, za kampanię promocyjną tygodnika
- w kategorii druk: agencja S Team Saatchi and Saatchi Bałkany, Jugosławia, za kampanię promocyjną magazynu New Moment
- w kategorii radio: S Team Saatchi and Saatchi Bałkany, Jugosławia, za kampanię prywatyzacyjną w Macedonii.
http://www.goldendrum.com


HARDWARE / SOFTWARE
-------------------------------------------

>> ScanVec rozrasta się
Na początku listopada podpisano porozumienie o przejęciu przez ScanVec Co. Ltd. firmy Amiable Technologies, Inc. z Pensylwanii (producent m. in. oprogramowania FlexiSIGN). ScanVec uzyskuje w ten sposób pozycję największego dostawcy sprzętu i oprogramowania do druku wielkoformatowego, grawerowania i frezowania na świecie. Zeszłoroczny zysk obu firm wyniósł prawie 26 milionów USD, a ich łączne zyski za dziewięć miesiecy tego roku wyniosły 17 milionów USD.
http://www.scanvec.com

(usunięte treści reklamowe)

Źródło: Kurier Signs.pl

www.signs.pl/listy

Dodatkowe informacje:

Domena signonline.com.pl ma obecnie nowego właściciela, nasze adresy w tej domenie są nieaktualne!

Fotografia skadrowana, na licencji CC BY-SA 3.0

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764