logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Z archiwum Signs.pl: Grudzień 1998. Encad w hotelu Victoria

   26.05.2018, przeczytano 1661 razy
ilustracjastrzałka
fot. Antekbojar

Zapraszamy na kolejny etap naszej podróży w czasie. Tym razem cofamy się do grudnia 1998 roku. Zbliżają się Święta, a w warszawskim hotelu Victoria firma Visitronics prezentuje możliwości ploterów ENCAD. W latach 90-tych nikt nie przypuszczał, że marka z takim potencjałem zniknie z rynku niemal bez echa... Jak do tego doszło?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/z-archiwum-signs.pl%3A-grudzien-1998.-encad-w-hotelu-victoria,36638,artykul.html

Pamiętacie jeszcze nazwę Visitronics? Znajdująca się obecnie w upadłości firma działała od 1990 roku, będąc w latach 90-tych jednym z ważniejszych dostawców sprzętu komputerowego i peryferiów dla agencji reklamowych i grafików. W ofercie znajdowały się m.in kultowe stacje graficzne Silicon Graphics oraz wyposażone w oprogramowanie MicroStation stacje SGO produkowane przez Optimusa i "dostrajane" do potrzeb użytkownika przez Visitronics. Firma miała także w ofercie plotery tnące i drukujące ENCAD, który jest przykładem spektakularnej klapy marki będącej niegdyś jednym z liderów rynku ploterów.

Encad był jedną z najstarszych marek, obecną w branży ploterowej od roku 1981, kiedy to w San Diego rozpoczęto produkcję ploterów rysujących. W 1991 roku Encad wprowadził na rynek swój pierwszy ploter wielkoformatowy marki Novajet. W 2002 roku firmę przejął Kodak, który do tego czasu nie produkował urządzeń wielkoformatowych, sygnując własnym znakiem maszyny OEM innych producentów, m.in. Mutoha.

Strona firmy Encad z grudnia 1998 roku prezentująca ofertę ploterów drukujących. W sumie - nieźle dostosowana do urządzeń mobilnych ;-)

Jednak już w 2005 roku, przy okazji wprowadzenia na rynek nowego systemu do druku wielkoformatowego 1200i, Kodak zapowiedział odejście od marek Encad i Novajet. Kolejne urządzenia wielkoformatowe były sygnowane znakiem Kodaka, chociaż nie zawojowały rynku i nie uratowały firmy przed problemami. W tym czasie dawały już o sobie znać błędy w zarządzaniu, które doprowadziły do złożenia w 2012 roku wniosku o upadłość Kodaka. Firma obroniła się ostatecznie przed upadłością tnąc koszty i spłacając długi, jednak w jej nowej strukturze nie było już miejsca na plotery drukujące.

Rynek niespecjalnie zdawał się tym jednak przejmować - oferta ploterów z portfolio Kodaka nigdy nie zyskała na nim znaczącej pozycji, mimo pewnych interesujących zabiegów, takich jak wyposażanie drukarek OEM we własne oprogramowanie, przewyższające możliwościami sterowniki dostarczane przez producentów maszyn i będące alternatywą dla drogich RIP-ów. Kariera marki ENCAD zakończyła się w sposób niepozorny i wydaje się, że taki los był jej pisany już w chwili przejęcia jej przez Kodaka.

Ale - wróćmy do naszego Kuriera. Jest grudzień 1998 roku. W dniu wysyłki numeru 4/98 miała miejsce premiera filmu Złoto dezerterów. 12 dni później rozpoczęły się naloty na Irak w ramach operacji "Pustynny Lis" (I wojna w Zatoce Perskiej). W Kurierze zachęcamy do przesyłania dokumentacji wykonanych prac do naszej Galerii - i tutaj wreszcie dobra wiadomość: to zaproszenie jest nadal aktualne - mimo upływu 20 lat... To się nazywa konsekwencja! Zobaczcie co koledzy przesłali od tego czasu - i dodajcie własne prace!


KURIER SignOnline nr 4/98, 04.12.98

informator dla firm reklamowych
===========================================
polskie znaki: ISO 8859-2


NOWOŚCI SignOnline
-------------------------------------------
>> Ilustrowane artykuły:

- Od czego zależy czytelność reklam? Jak ocenić skuteczność tablicy reklamowej, bannera, reklamy świetlnej? Proces widzenia jest wyjątkowo skomplikowany, a czytelność zależy od bardzo wielu czynników. Okazuje się jednak, że zasadnicze prawidłowości można odkryć na podstawie prostych obserwacji.
http://www.signonline.com.pl/artykuly/czyteln.htm

- Montaż bannerów
Chociaż podstawową zaletą reklamy bannerowej jest łatwość montażu, niewłaściwe postępowanie może doprowadzić do zniszczenia konstrukcji lub materiału. Zachęcamy do zapoznania się z kilkoma uwagami na ten temat, które - mamy - nadzieję pozwolą uniknąć ewentualnych kłopotów.
http://www.signonline.com.pl/artykuly/banmont.htm

- Technika wykonywania liter blokowych z taśmy Alurapid To doskonały produkt do wytwarzania wszelkich reklam począwszy od prostych liter blokowych do skomplikowanych form przestrzennych - podświetlanych i bez podświetlenia.
http://www.signonline.com.pl/artykuly/alurapid.htm


>> Nowości GALERII SignOnline:

-Zawsze Coca-Cola - wrażenia z wycieczki do Indii.
http://www.signonline.com.pl/galeria/coca.htm

- Bannery reklamowe - Przykłady bannerów wykonanych na materiałach laminowanych, pozwalających na nanoszenie grafiki zwykłą folia PCV.
http://www.signonline.com.pl/galeria/bannery.htm

>> Zapraszamy do GALERII SignOnline:
Chcemy, aby nasza Galeria wraz z Forum dyskusyjnym stały sie miejscem wymiany doświadczeń między specjalistami. Pochwal się swoimi realizacjami! Czekamy na propozycje prac do opublikowania. Zachęcamy do dołączania opisów użytej technologii, warunków realizacji zlecenia - wszystkiego, co mogłoby być pomocne dla kolegów z branży. Mogą to być na przykład realizacje związane z:
- przestrzennymi nośnikami reklamy (bannery, flagi, szyldy, tablice itp.)
- reklamą świetlną
- wystawiennictwem
- elementami promocji w punkcie sprzedaży (POS)
- systemami informacji wizualnej
- aranżacją i dekoracją wnętrz.
http://www.signonline.com.pl/galeria

>> Statystyki odsłon i kliknięć
Nowością w naszym serwisie jest możliwość uzyskania statystyki odsłon własnego bannera. Wystarczy zgłosić adres e-mail, na który nasz automat będzie przesyłał raporty. Po wpisaniu go w oknie formularza na stronie "Zamówienie raportu statystycznego" informacja o ilości odsłon i kliknięć znajdzie się natychmiast na koncie właściciela bannera wyświetlanego w SignOnline.
http://www.signonline.com.pl/promo.htm


WYDARZENIA
-------------------------------------------

>> Visitronics w Victorii
Firma Visitronics organizuje 9 grudnia w Sali Toruńskiej Hotelu VICTORIA-INTERCONTINENTAL w Warszawie, ul. Królewska 11 spotkanie (wstęp wolny), na którym zaprezentuje:
- technologię wielkoformatowych wydruków kolorowych
- najnowsze skanery i aparaty cyfrowe
- programy i komputery RIP'ujące
- komputerową grafikę inżynierską - wydruki hybrydowe
- wielkoformatowe plotery ENCAD
- najnowsze materiały eksploatacyjne i techniki utrwalające
http://www.visitronics.com.pl

>> Konkurs dla grafików
Firma PRO DIGITAL TECH. przygotowuje nowy, angielskojęzyczny serwis www promujacy Dolny Śląsk, skierowany do inwestorów zagranicznych. Serwis ma zawierać informacje biznesowe, kulturalne oraz oferty firm poszukujących partnerów zagranicznych i inwestorów. Serwis będzie miał formę gazety.
/www.LowerSilesia.com/
W związku z tym firma ogłasza konkurs dla grafików: Logo może mieć dowolny kształt i kolor. Musi pozytywnie przedstawiać Dolny Śląsk i godnie reprezentować ten region. Dodatkowe slogany (wszystkie słowa) reklamowe musza być w języku angielskim, (Lower Silesia - Dolny Śląsk). Najciekawsze prace zostaną opublikowane w materiałach promocyjnych z podaniem nazwisk twórców.
Firma oferuje prace uzdolnionym grafikom, oraz twórcom stron www.
www.LowerSilesia.com
Kontakt: Krzysztof Rydzewski  rydzewski@pdt.com.pl

>> Konkursy reklamy wizualnej w SignBusiness magazine Online
Amerykańskie czasopismo Sign Business Magazine organizuje, jak co roku, konkursy dla firm zajmujących się "reklamą wizualną". To polskie określenie w dość niedoskonały sposób oddaje znaczenie słówka "sign" i oczywiście nie oznacza wszelkich reklam odbieranych za pomocą wzroku, ale przestrzenne realizacje takie jak tablice, bannery, flagi, reklama świetlna, reklamy na pojazdach itp. W przyszłym roku odbędą się:
- Digital Sign Printing Contest - konkurs reklam zrealizowanych za pomocą wydruków wielkoformatowych,
- Auto Art Contest - konkurs na reklamę na pojazdach (nie tylko samochodowych),
- Portfolio'99 - konkurs na najlepszą reklamę komercyjną.
Z redakcji Sign Business otrzymaliśmy zapewnienie, że konkursy otwarte są także dla firm z Polski. Nagrody (po kilkaset USD) nie są wielkie, ale zwycięskie prace zostaną omówione w czasopiśmie Sign Business, a fotografie pozostałych prac również zostaną zamieszczone w relacjach z konkursów. Organizatorzy zastrzegają, że na decyzję jury wpływ będzie miała nie tylko jakość prac, ale także samych fotografii.
informacje: http://www.nbm.com/signbusiness, sbeditor@nbm.com.


INTERNET
-------------------------------------------

>> Search Express
Nowy przeszukiwalny katalog zorganizowany na wzór Yahoo! Zawiera 17 kategorii podzielonych na dalsze podkategorie, do których zgłoszenia URL wraz z opisem przyjmowane są automatycznie i natychmiast trafiają do bazy danych.
http://www.netpol.pl/pub/serwers/wemag/search/index.html

>> Giełda Ogłoszeń
to bezpłatny serwis ogłoszeniowy, działający od maja tego roku. Podzielony na kilka kategorii - komputery, sprzęt, motoryzacja, praca, nieruchomości, towarzyskie i   inne. Wpis utrzymywany jest w bazie przez 60 dni.
http://gielda.info.pl/

(usunięte treści reklamowe)

Źródło: Kurier Signs.pl

www.signs.pl/listy

Dodatkowe informacje:

Domena signonline.com.pl ma obecnie nowego właściciela, nasze adresy w tej domenie są nieaktualne!

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dan Cake daje czas na spokojne przygotowanie się do Świąt
Trwa świąteczna kampania Dan Cake, w ramach której marka zachęca do tego, by nie poddawać się stresującej, świątecznej gonitwie i zamiast tego spędzać czas tak, jak się lubi.
Platige Image wykonało korekcję koloru w świątecznej reklamie World of Tanks
Święta to wyjątkowy okres także dla twórców z branży reklamowej. Czas, gdy można wyjść poza narzucone z góry ramy czasowe i puścić wodze fantazji. Kluczem do stworzenia opowieści, która podbije serca widzów jest oczywiście fabuła, czy jak mówią fachowcy storytelling. Napisanie scenariusza, dzięki któremu reklama pozostanie długo w naszej pamięci to dopiero połowa...
Remington: Bądź #Hairpositive
Siwe, cienkie, napuszone, rzadkie, z „łysymi” plackami - wszystkie włosy zasługują na akceptację, a te idealne po prostu nie istnieją. Startuje akcja „Bądź#Hairpostive z Remington”, w ramach której marka zachęca do dzielenia się swoimi włosowymi historiami oraz wspiera Polskie Stowarzyszenie Alopecji. W kampanię zaangażowani są influencerzy, m.in....
„Technologie dla Ciebie. Bezpieczeństwo dla wszystkich” – wystartowała nowa kampania Škody
Wystartowała nowa kampania ŠKODY zwracająca uwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Marka po raz kolejny pokazuje, że jest to dla niej priorytetem. ŠKODA nieustannie rozwija się i szuka nowych, innowacyjnych rozwiązań, aby podnosić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.
Inflacja i niestabilność gospodarcza na szczycie kryzysowych obaw na 2023 rok
Managerowie ds. komunikacji oraz rzecznicy największych polskich firm i instytucji z pesymizmem patrzą na nadchodzący 2023 rok, szacując prawdopodobieństwo wystąpienia kryzysów wizerunkowych w swoich organizacjach na 57%. To najnowszy odczyt wskaźnika „Kryzysometr”, corocznie tworzonego przez agencję Alert Media Communications. Na czele listy spodziewanych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764