logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Z czego się robi litery blokowe?

   29.04.2003, przeczytano 6366 razy

Muszę wykonać blokowe litery szeryfowe i do tego jeszcze podświetlone. Będą umieszczone na wysokim budynku. Jakich materiałów powinienem użyć aby wszystko było trwałe i bezpieczne?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/z-czego-sie-robi-litery-blokowe,1605,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Niestety nie podał Pan wymiarów tego napisu. Jeżeli mają świecić również boki, to litery takie wykonuje się z wygiętej i sklejonej pleksi. Można również zastosować specjalną taśmę aluminiową z wstawka z tworzywa sztucznego. W przypadku gdy boki liter nie muszą być podświetlone wykonuje się jej najczęściej z taśmy aluminiowej do liter i znaków przestrzennych (występuje ona w wielu szerokościach i kolorach). Lico wykonane jest z pleksi kolorowej (lub wyklejonej folią) natomiast „plecy” z PCV. Czoło litery jest przyklejone do taśmy, natomiast „plecy” są przykręcane (łatwiejszy dostęp do podświetlenia w przypadku serwisu). Przy podświetleniu korzysta się ze świetlówek (najczęściej) lub ciągu żarówek, a ostatnio diód półprzewodnikowych.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Arkadiusz Trojanowski

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

"...a ostatnio diód półprzewodnikowych."
Coś więcej o tych diodach? (Jak jasno świecą, jaka jest ich trwałość, typy, modele, producenci, dystrybutorzy itp. itd) - Będe wdzięczny za każdą informację.

avatar użytkownika
,

Witam,
ja w sprawie oświetlenia diodami. Zdaję sobie sprawę jak Admin podchodzi do reklamy, ale ja nie mam najmniejszych chęci namawiać kogokolwiek do kupowania diod w mojej firmie. Pragnę podzieić się tylko wiedzą jaką zdobyłem w ciągu ostatnich 16m-cy na temat oświetlenia diodowego i nie tylko.

Najważniejszą rzeczą jest wielkość liter oraz dostępność do wnętrza i koszt tej dostępności. Diody posiadają wiele zalet, które postaram się pokrótce wymienić. Otóż zapomnij o zastosowaniu zwykłych diod używanych na codzień w elektronice. To nie są paramentry pracy do zastosowania w reklamie
Zalety:
1. Kąt świecenia diod stosowanych w oświetlaniu liter kanałowych powinien wynosić od 90st wzwyż. Chodzi o jak najrównomierniejsze podświetlenie powierzchni (bez widocznych jaśniejszych punktów poszczególnych elementów świecących).
2. Dostępne obecnie kolory diod o kącie 100st: biały, niebieski, zielony, pomarańczowy, żółty, dwa rodzaje czerwonego (chyba, że już są kolejne).
3. Diody są montowane na paskach po 20-25 szt. Paski są niezwykle elastyczne i można dostosować je niemal do każdego kształtu, a dodatkowo można je dzielić na bloki zawierające 5 diod.
4. Bardzo łatwy montaż (sądzę, że 10-cio latek poradzi sobie z tym).
5. Trwałość - kolor: czerw., pomar., żółty - 100.000-120.000 godzin, biały, nieb., ziel. - 60.000 godzin - gwarancja 5 lat.
6. Możliwość pracy w śodwisku o 100% wilgotności, ale bez bezpośredniego działania np. wody.
7. Brak wyładowań elektrostatycznych, więc można montować nawet w metolowych puszkach.
8. zasilanie 12V
9. zużycie prądu: białe, niebieskie, zielone - 8,4W/m, czerwone, żółte i pomarańczowe - 4,5W/m
10. temp. otoczenia: -54stC do +55stC
11.oporne na promieniowanie UV, słońce mróz itp.

Istnieją również diody (ale to już naprawdę górna półka cenowa) zmieniające kolory w trybie RGB - możliwe jest sterowanie zmianą kolorów za pomocą sterownika DMX. Występują w wersjach do wewnątrz i na zewnątrz, więc mogą być "wodoodporne".

Wady:
1. cena, jak dla polskiego użytkownika

Zdaję sobie sprawę, że systemy diodowe do zastosowania w reklamie dopiero pokazały się w Polsce i wiele firm z branży mogło nawet nie słyszeć o tym, ale jest jeszcze jedna możliwość podświetlenia m.in. liter kanałowych, a mianowicie użycie świałododów świecących końcem lub całą powierzchnia boczną (udających neon). Mnóstwo zalet i do tego tańsze "na dzień dobry", więc klient może szybciej strawić w budżecie na reklamę Wasze twórcze wizje.

Jeżeli kogoś zainteresuje temat i chciałby więcej informacji, to służę - mój mail: magiclight@wp.pl

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Marcin Teodorowicz
  

avatar użytkownika
,

Panowie ! a najstarsza technika podświetleń zapomnieliśmy o NEONACH....nieładnie nieładnie, gwarantują efekt prawdziwego światła i w pełni doświetloną literę

,

Nie chce negować świetlówek, ale radziłbym się zapoznać z możliwościami, jakie dają diody.
Warto się zastanowić choćby ze względu na:
•rozbudowanie tablicy, liter do dowolnych rozmiarów,
•zastosowanie kolorów wybranych przez Klienta,
•zastosowanie sekwencji oswietlenia,
•sterowanie za pomocą Internetu, sieci telefonii komórkowej,
•zamontowanie wewnętrznego układu zegarowego, który samodzielnie odlicza czas i modyfikuje datę,
•wysoka jakość produktów, niskie koszty eksploatacji.

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764