logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak wybrać ekran LED?

  PR 09.09.2011, przeczytano 5307 razy
ilustracjastrzałka

Wybór ekranu LED nie jest sprawą łatwą. Potencjalny klient staje w obliczu wielu pytań i wątpliwości – począwszy od kryteriów wyboru telebimu, zbyt małej wiedzy na temat znaczenia poszczególnych parametrów dla prawidłowej emisji obrazu, wreszcie tego, który dostawca zagwarantuje profesjonalną obsługę na każdym etapie rozwoju inwestycji. Co powinniśmy wiedzieć, aby zapewnić jej powodzenie - radzi Marcin Gołkowski, Sales Manager w firmie Flexvision.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-wybrac-ekran-led,13427,artykul.html

Wiedzieć więcej

Obserwując rynek łatwo zauważyć, że zmieniła się świadomość potencjalnych klientów. Wynika to m.in. z rozwoju rynku. Klient nie jest już zainteresowany samym zakupem, ale oczekuje od dostawcy fachowości, wiedzy, kompleksowej obsługi na każdym poziomie inwestycji – począwszy od doradztwa przy wyborze nośnika, poprzez montaż, po obsługę serwisową. Z drugiej strony rynek na tyle ewoluował, że jest w stanie dostarczyć wielu rozwiązań, a oferty dystrybutorów są na bieżąco poszerzane. Oczywiście w dalszym ciągu istnieje ryzyko wyboru dostawcy, który nie jest w stanie wskazać rozwiązania adekwatnego do naszych potrzeb. Niemniej coraz częściej zdajemy sobie z tego sprawę i poszukujemy rzetelnych informacji.

Ilość i jakość zapytań, jakie padają najczęściej, w dużej mierze zależna jest od poziomu wiedzy oraz wymagań potencjalnych klientów. W latach poprzednich zdecydowana większość pytań dotyczyła podstawowych parametrów technicznych, takich jak wielkość i format ekranu, dobór odpowiedniego rastra wyrażającego gęstość pikseli, waga czy cena. Oczywiście dla osób planujących zakup ekranu LED najważniejsza jest cena, która pozwoli oszacować potrzebny budżet. Należy jednak pamiętać, iż niska cena zawsze ma swoje uzasadnienie, a kupując rzecz podejrzanie tanią i tak zapłacimy za nią dwa razy” – mówi Marcin Gołkowski, Sales Manager Flexvision, i dodaje:
Klient dość często jest zdezorientowany, gdyż wedle specyfikacji technicznych czy atutów wskazywanych w ofercie produkty wydają się być bardzo podobne, a ceny bardzo zróżnicowane. Największym problemem klientów jest zatem dokonanie wyboru dostawcy”.

Ważny nie tylko rozmiar

Rozważając zakup ekranu LED należy zwrócić uwagę na kilka niezwykle istotnych czynników, które mają bezpośredni wpływ na jego cenę oraz jakość. W pierwszym etapie powinniśmy podjąć decyzję co do miejsca instalacji – jest to najważniejsza decyzja w całym przedsięwzięciu, gdyż na tej podstawie dobieramy następnie wielkość, rodzaj, rozdzielczość ekranu, jasność emitowanego obrazu, sposób serwisowania. W przypadku zewnętrznych nośników reklamowych atrakcyjna lokalizacja powinna gwarantować duże natężenie ruchu, odpowiedni czas ekspozycji materiału, bezpieczeństwo i jak najmniejszą uciążliwość dla mieszkańców. Oczywiście ważne są również kwestie finansowe, jak wysokość czynszu za dzierżawę, ale przede wszystkim należy sugerować się atrakcyjnością tych pierwszych czynników.

Parametrem telebimu decydującym o jego możliwościach jest raster, czyli tzw. PITCH - to najprościej mówiąc odległość pomiędzy środkami sąsiadujących ze sobą pikseli wyrażona w milimetrach. Im mniejsza wartość, tym większa gęstość, czyli lepsza jakość obrazu. Ważne jednak, aby wartość PITCH była dobrana optymalnie, gdyż z jednej strony wraz z poprawą parametru wzrasta jakość obrazu, z drugiej niestety koszty zakupu i eksploatacji (np. koszty energii). Przyjmuje się zwyczajowo wiele uproszczeń - PITCH 30-40 jest wykorzystywany do wyświetlania wizualizacji oraz napisów reklamowych, PITCH 16-25 do emisji zewnętrznych spotów reklamowych, natomiast ekrany o bardzo małym PITCH dedykowane są do wnętrz – w tym przypadku odległość wizyjna jest niewielka.

Uważam, że w pierwszej kolejności powinniśmy kierować się ustaleniem wielkości ekranu, do tego jednak konieczne jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: Gdzie ekran ma być zainstalowany? Czy są jakieś ograniczenia dotyczące wagi, wysokości, kąta widzenia? Jakiego rodzaju informacje mają być wyświetlane? Z jakiej minimalnej i maksymalnej odległości powinien być widoczny emitowany kontent? Wiele osób w branży uważa, że należy wybrać jak najmniejsze PITCH. Inni mówią o tym, aby ekran był jak największy. Obie te wartości są ważne. Jednak warto postawić się w sytuacji reklamodawcy, dla którego ważniejsza jest wielkość nośnika” – mówi specjalista z Flexvision.

Źródło: Flexvision

www.flexvision.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Wszystko w artykule się zgadza.
Jest jednak jeszcze parę innych czynników wpływających na powodzenie inwestycji w Telebim LED.

Lokalizacja jest oczywiście najważniejsza. Jednak dobre lokalizacje stają się coraz rzadsze.
Określenie powierzchni ekranu oraz rastra ma znaczenie kluczowe dla określenia powierzchni, na którą ma ekran oddziaływać i gdzie przebywają potencjalni oglądający reklamę na nim wyświetlaną. Kluczowa jednak nie jest widoczność ekranu, ale jego czytelność - czytelność kontentu wyświetlanego na ekranie. Ekran widoczny z kilkuset metrów nie daje żadnej korzyści reklamodawcy, jeżeli przekaz reklamowy jest nieczytelny i nie może zadziałać.
Z punktu widzenia klienta równie ważne jest doradztwo w temacie techniki wykonywania spotów reklamowych. Tylko spot dopasowany do ekranu: jego wielkości i lokalizacji jest skuteczny.

Telebim musi się też wyróżniać. Oczywistym jest, że telebim musi być dobrej jakości - jednolity, dobrze oddający kolory, tak by logo klienta było takie samo jak drukowane na ulotkach, posiadający czujnik oświetlenia by w nocy nie raził, a w dzień nie był blady. W natłoku innych nośników ekran musi zwracać uwagę - dynamiczny przekaz ma "sam z siebie" przewagę nad statecznymi billboardami, ale można zrobić więcej.
Konstrukcja, na której zamontowany jest ekran, może być tylko stelażem, a może być ozdobnym elementem - nawiązywać do architektury. Jeżeli budynki w okolicy mają zaokrąglone fasady niech ekran też taki będzie. Dobrze i z pomysłem wykonana konstrukcja może dodatkowo przykuwać wzrok

Kolejna sprawa to serwis.
Nic tak nie zniechęca do reklamy na telebimie jak oglądanie go w złym stanie technicznym. Gdy jakiś kabinet lub panel nie działa. Gdy telebim jest czarny, lub wyświetla wygaszacz ekranu.....
Sprawny serwis, potrafiący szybko usunąć awarię uchroni przed przykrymi telefonami ze strony reklamodawców. Ważne aby był to realny serwis a nie zapis w gwarancji. Dużym ułatwieniem jest dla wszystkich zamontowanie kamery podglądowej ekranu, na którą może zalogować się i klient i serwisant i właściciel ekranu.

Następna to oprogramowanie, takie które producent może rozwijać wraz ze zmieniającymi się potrzebami swoich klientów.

Wszystkie te przemyślenia prowadzą do tego, aby przy zakupie ekranu kierować się zdrową kalkulacją, nie tylko ceną. Sprawdzić realizacje dostawcy - najlepiej takie, które mają już kilka lat i zapytać innych właścicieli telebimów danego producenta - jak układała się współpraca.

Pozdrawiam
Przemek

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764