logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Za i przeciw zmianie koloru auta

  PR 09.05.2012, przeczytano 11536 razy

Oklejanie pojazdów wciąż jeszcze nie wszystkich przekonuje.Przede wszystkim dlatego, że lakierowanie przez długi czas nie miałoalternatywy. W tym artykule ujawniamy metodę zmiany koloru przez oklejanie idokładnie się jej przyjrzymy, prześwietlając wszystkie za i przeciw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/za-i-przeciw-zmianie-koloru-auta,15476,artykul.html

Samo sedno oklejania

Do niedawna zmiana koloru auta uważana była za zbytek i ekstrawagancję. Dziśjest wyrazem dbałości o swój wizerunek, swoje auto oraz.... swój budżet! Tak,tak, w końcu nie przypadkowo zmiana koloru jest tańszą, a zarazem o niebolepszą alternatywą dla lakierowania.

Korzystnie - ale dla kogo?


Oklejanie to pomysł m.in. dla:

  • właścicieli samochodów, którzy chcą zindywidualizować swój pojazd nie martwiącsię, że wybrany, specyficzny kolor będzie stanowił problem przy sprzedaży. Wdodatku taka zmiana koloru jest rozwiązaniem tymczasowym, a jego długość zależyod preferencji - samochód może zmienić kolor na jeden dzień, tydzień, miesiącalbo na lata;
  • salonów samochodowych i wypożyczalni, które dzięki możliwości oklejania mogą wpełni dostroić się do swoich klientów i ich oczekiwań oraz zaproponować im nowerozwiązania w korzystnej cenie;
  • firm dysponujących flotą pojazdów - oklejenie to prosty sposób na obrandowaniepojazdów. Co więcej, rozpiętość palety kolorów umożliwia 100% dopasowanie foliido barw firmy;
  • uczestników imprez motoryzacyjnych izlotów tuningowych, którzy chcą nadać całkowicie indywidualny look swojemupojazdowi - mogą to zrobić oklejając go np. w ekskluzywny carbon albo ciekawąfolię „cameleon”, która zmienia kolory w zależności od kąta patrzenia nasamochód;


Przetestowane i udowodnione


Co tak naprawdę daje oklejanie:

  • oszczędność w porównaniu z lakierowaniem,
  • gwarancję doskonałego krycia oraz jednolitego koloru na całej powierzchnipojazdu,
  • pełną ochronę lakieru przed uszkodzeniami,
  • możliwość przywrócenia pojazdu do poprzedniego koloru w dowolnej chwili, bezśladów na lakierze (usługa rozklejania),
  • możliwość zadruku,
  • gwarancję wysokiej jakości materiałów (firmie, w której zdecydujeciesię oklejać, należy zawsze zadać pytanie o producentów folii, zjakich korzysta oraz o gwarancję, jaką daje),
  • pielęgnację karoserii,
  • w razie konieczności możliwość naprawy części karoserii (po takiej naprawieokleja się jedynie fragment, który uległ uszkodzeniu, bez koniecznościlakierowania całego pojazdu).


Czas, koszty i co Cię omija


Omija Cię sporo, bo:

  • niczego nie musisz robić sam (może oprócz doprowadzenia swojego auta do iodebrania z „miejsca zdarzenia”),
  • nie musisz czekać tygodniami na realizację,
  • nie będziesz miał powodów do narzekań po zakończonej realizacji,
  • jak Ci się odwidzi, to zamiast żałować i łapać się za głowę, możesz od rękizlecić rozklejenie auta bez skutków ubocznych.


Oczywiście wszystko zależy od firmy, której powierzysz swój pojazd.

Sama realizacja to w dobrych firmach kwestia od 2 do 5 dni. Oczywiście możnaszybciej, ale to znak, że coś nie gra, bo:

  • samochód trzeba wyczyścić, odtłuścić i rozebrać,
  • wykonać aplikację grafiki,
  • odczekać ok. 24 godziny po oklejaniu, żeby folia się utrwaliła (samochód musistać w ciepłym i czystym pomieszczeniu),
  • złożyć rozebrane wcześniej części z powrotem.


Dlatego odbierając auto wcześniej ryzykujecie, że folia szybko zacznieodchodzić.

Z kosztami też jest różnie. Za oklejanie całego samochodu możesz zapłacić 1000złotych, a możesz 5000 złotych i więcej. Należy brać pod uwagę:

  • firmę, czas jej istnienia na rynku, jej realizacje oraz doświadczenie,
  • materiały, z jakich korzysta (najlepsi producenci to: Oracal, Avery, 3M),
  • czy dysponuje własną halą, narzędziami i pracownikami,
  • czy daje gwarancję i na jaki okres czasu.


Najogólniej rzecz biorąc, jeśli firma istnieje na rynku kilka lat, jejrealizacje na stronie dynamicznie się rozbudowują, a w pracy wykorzystujemateriały najwyższej jakości, można założyć, że ceny całopojazdowej zmianykoloru zaczynają się od 3000 zł netto.

Oklejanie to inwestycja, dlatego warto zwrócić uwagę, komu powierzymy swojeauto, szczególnie że rynek owocuje ostatnio w coraz więcej firm oferującychpodobne usługi na bardzo różnym poziomie.

Tekst: Marta Bajsarowicz
Zdjęcia: Przemek Skóra/goodshot.pl

Przedstawione realizacje powstały w firmie www.oklejsie.pl będącej tegorocznym zwycięzcą Plebiscytu Fleet Awards 2012 w kategorii Technologia

Źródło: oklejsie.pl

www.oklejsie.pl

Galeria: Za i przeciw zmianie koloru auta


avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: multimedia1

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Zmieńcie tytuł, bo opisane jest " Za", a gdzie jest "przeciw" anonsowane w tytule?

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764