logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Za influencerem powinny stać wartości - czy milczenie ma swoje konsekwencje?

  PR 02.07.2024, przeczytano 564 razy

Akcje, takie jak #Blackout2024, w których użytkownicy nawołują do unfollowania celebrytów za brak zajęcia głosu w ważnej sprawie, mogą się pojawiać coraz częściej. Bowiem coraz częściej mówi się o tym, że za influencerem powinny stać wartości i poczucie odpowiedzialności. Czy na pewno?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/za-influencerem-powinny-stac-wartosci---czy-milczenie-ma-swoje-konsekwencje,404860,artykul.html

Już nie po raz pierwszy zrodził się cyfrowy ruch zachęcający do zaprzestania popierania – w tym obserwowania w social mediach, udostępniania czy kupowania produktów – celebrytów i influencerów. Ostatnia taka akcja - #Blackout2024 – to protest przeciwko influencerom, którzy nie korzystają ze swojego wpływu, by zabrać głos w sprawie pomocy humanitarnej w ramach konfliktu palestyńsko-izraelskiego.

Nie tylko przyjemności

Każdego roku wartość rynku influencerskiego rośnie. Przybywa też twórców internetowych i osób, które można zakwalifikować do grona influencerów. Choć w dużej mierze są to treści rozrywkowe, to jak się okazuje, coraz więcej odbiorców oczekuje, że ich internetowe autorytety, osoby, które popierają – będą zabierały głos w ważnych sprawach, takich jak konflikt Izraela i Palestyny, czemu swój wyraz dała organiczna akcja #Blackout2024.

Zdecydowanie coraz częściej oczekujemy, że za naszymi ulubionymi twórcami internetowymi będą stały konkretne wartości. Chcemy się z nimi utożsamiać, mieć poczucie, że idziemy we wspólnym kierunku. Sam funny content to już zdecydowanie za mało, zwłaszcza że wiele trudnych społecznie, politycznie i gospodarczo spraw jest wokół nas.

Karina Hertel, partnerka zarządzająca Brandlift, agencją specjalizująca się w prowadzeniu kampanii influencer marketingowych w Polsce

Bojkot to nie hejt

Twórcy, którzy mimo szerokiego zasięgu i rzeczywistego wpływ na zbudowaną społeczność – korzystają ze swojego głosu wyłącznie we własnym interesie – mogą stać się obiektem bojkotu, tak jak miało to miejsce w przypadku gwiazd Met Gali – w tym m.in. Lana Del Ray, Rihanna, Ariana Grande czy Ophra. W tym przypadku kluczowy był brak podjęcia jakichkolwiek działań, by zwrócić uwagę swoich społeczności na niezwykle trudną sytuację na Bliskim Wschodzie.

Istotnym efektem rozczarowania i odobserwowania influencerów jest ograniczenie lub utrata wpływu, co wiąże się też ze spadkiem wartości „rynkowej”, a nawet utratą kontraktów reklamowych i kampanii. Prowadzone na szeroką skalę tego typu bojkoty mogą rzeczywiście bardzo negatywnie wpłynąć na działalność influencera, co nawet w  historii polskiego internetu miało już miejsce. Nie jest to hejt – bo rzeczywiście ci twórcy „nie zrobili nic złego”, ale wykazując się obojętnością czy ignorancją na dany temat, który w jakiś sposób dotyczy ich odbiorców, po prostu pokazali brak pewnej spójności lub po prostu zawiedli oczekiwania. Takich tematów z czasem może być coraz więcej: już teraz jednym z nich jest choćby kryzys klimatyczny. Niezajmowanie stanowiska influencera w tej sprawie lub ignorancja na występując trend w tym zakresie wiąże się z utratą pewnej części obserwujących.

Karina Hertel, partnerka zarządzająca Brandlift

Co na to algorytmy? 

Choć tego typu działań nie podejmą wszyscy obserwujący danego influncera, to już nawet kilkuprocentowy spadek liczby followersów zostanie dostrzeżony przez algorytmy. Ich funkcjonowanie w takiej sytuacji może przynieść twórcy jeszcze większy spadek zasięgu i ograniczenie wpływu na odbiorców podobnych do osób, które zdecydowały się odobserowawć czy nawet zablokować konto influncera. W konsekwencji konto traci swoją atrakcyjność na danej platformie, co jest szalenie ważne w przypadku internetowych twórców.

Źródło: Brandlift

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kurator Marta Czyż o sukcesie Polskiego Pawilonu na Biennale w Wenecji
Podczas tegorocznej edycji La Biennale di Venezia, najważniejszej imprezy artystycznej na świecie, Polski Pawilon wzbudza ogromne zainteresowanie. Marta Czyż, kuratorka wystawy "Repeat after me II" opowiedziała nam o swoich inspiracjach, wyzwaniach oraz sukcesie współpracy z ukraińskim kolektywem Open Group. Partnerem projektu została Ceramika Paradyż, firma aktywnie wspierająca...
Mostafa Salem: kurator, mówca TEDx i laureat Konkursu Paradyż Designers
Zaangażowanie Mostafy Salema w tworzenie przestrzeni łączących tradycję z nowoczesnością, zdążyło mu już przynieść uznanie na scenie międzynarodowej. Prace Salema prezentowano w prestiżowych publikacjach, takich jak ArchDaily, oraz na La Biennale di Venezia, gdzie pełnił rolę kuratora Pawilonu Egipskiego. Wystąpienie na TEDx dodatkowo ugruntowało reputację egipskiego...
Z kontra X: relacje generacji
Relacje między pokoleniami Z i X odzwierciedlają dynamiczne zmiany zachodzące w społeczeństwie. Te dwie generacje często mają różne podejścia do pracy, życia codziennego i wartości. Konflikty pomiędzy nimi często wynikają z ich odmiennych perspektyw. Co jednak zrobić, aby zbudować dobre i wartościowe porozumienie między tymi pokoleniami?
Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” - komentarz psychologa
Ponad 85 proc. Polaków uważa, że alkohol można pić odpowiedzialnie, uzasadniając, że wszystko jest dla ludzi – o ile zachowujemy umiar, jak wynika z badania „Kultura picia w Polsce – co o sobie myślimy?”, przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który zainicjował właśnie nową odsłonę kampanii edukacyjnej „Jeśli...
Czas poskromić AI w strategii komunikacyjnej
Sztuczna inteligencja (AI) cieszy się rosnącą popularnością – tylko w 2023 r. ta fraza ukazała się blisko 900 tys. razy w polskich mediach, wynika z analizy Instytutu Języka Polskiego Uniwersytetu Warszawskiego1. Temat jest coraz częściej podejmowany w środowisku biznesowym, szczególnie po wprowadzeniu na rynek darmowych rozwiązań takich jak OpenAI czy Gemini. Aż...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764