logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Za nami Gdynia Design Days 2024

   08.07.2024, przeczytano 396 razy

Za nami 9 dni festiwalowych emocji. Jak wyglądała 17 edycja Gdynia Design Days? O czym rozmawialiśmy? Jakie poruszano tematy? Co wzbudzało najwięcej emocji? Czas na krótkie podsumowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/za-nami-gdynia-design-days-2024,404925,artykul.html

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się wszystkie wystawy. Już w weekend otwarcia sale ekspozycyjne były pełne odwiedzających. To dowód na to, że poruszane tematy są niesamowicie aktualne. Nieodłącznym elementem każdej edycji są wykłady i dyskusje. To w nich rezonują najbardziej aktualne tematy z obszaru projektowania, ale jak okazało się w tym roku – nie tylko projektowania. Różnorodność tematów i ekspertów to dowód na to, że fundamentem współczesnego designu musi być interdyscyplinarność.

Podczas festiwalu nie zabrakło także licznych wydarzeń towarzyszących, a wśród nich wyjątkowego punktu, czyli sadzenia ParkLasu - pierwszego w Gdyni MikroLasu metodą Miyawaki. To niewielkie ekosystemy tworzone we współpracy ze społecznością. Metoda, opracowana ponad 50 lat temu w Japonii, oparta jest na czerpaniu inspiracji z przyrody oraz na przyspieszaniu naturalnych procesów. MikroLasy są 18 razy bardziej bioróżnorodne i rosną 2 razy szybciej niż tradycyjne nasadzenia. ParkLAS powstał we współpracy z doktorem Kasprem Jakubowskim i Forest Maker. Jak radzą sobie drzewa w przestrzeni PPNT Gdynia, możecie obserwować przy wejściu do budynku II.

Jeżeli już tęsknicie za festiwalem, mamy dobrą wiadomość. Do końca lipca poprzez stronę internetową manuba.sklep.pl/ można zakupić tegoroczną kolekcję MANUBA, która została stworzona przez kuratorki – Martę Borkowską i Martynę Barbarę Golik. Zainspirowane słowiańską Nocą Kupały, czyli świętem przesilenia letniego, kuratorki pragną w tegoroczną kolekcję MANUBA wnieść wibracje magii, mistycyzmu oraz celebracji natury w pełnym rozkwicie. Pamiętajcie, produkty możecie zakupić tylko do końca miesiąca, a ich liczba jest mocno ograniczona. Więcej informacji na temat kolekcji: www.manuba.eu/

Jak każdego roku, ponownie podczas Gdynia Design Days próbowano podjąć kolejne kroki w kierunku bycia bardziej zrównoważonym festiwalem. Zapewne nigdy nie uda się nie produkować zupełnie niczego, ale w tym roku organizatorzy mogą pochwalić się wieloma działaniami na rzecz planety. Wymieniać można je bardzo długo, ale podamy tutaj tylko kilka przykładów. Po pierwsze na wielu wystawach organizatorzy korzystają od lat z wyprodukowanego już systemu ekspozycyjnego. Z kolei elementy, które muszą zostać wyprodukowane, zawsze są analizowane, gdyż zespół festiwalowy prosi kuratorki i kuratorów o podanie ścieżki życia wystawy. To dokument, który mówi o tym, z jakich materiałów produkowane są poszczególne elementy i co się z nimi potem stanie.

W tym roku ponownie udało się nie produkować zbędnych gadżetów. Zamiast tego dano uczestnikom coś wyjątkowego - możliwość samodzielnego wykonania printu za pomocą sitodruku na przyniesionych przez siebie ubraniach i dodatkach. Wzory zostały przygotowane przez Adę Zielińską i Patryka Hardzieja. Dodatkową atrakcję stanowiła możliwość uszycia swojej torby z archiwalnych materiałów promocyjnych w pracowni krawieckiej WyTwórcy.

Chciałoby się rzecz, do zobaczenia za rok. Ale z pewnością zespół Gdynia Design Days, zaskoczy nas jeszcze działaniami w ciągu najbliższych miesięcy.

Źródło: Centrum Designu Gdynia

www.centrumdesignu.gdynia.pl

Galeria: Gdynia Design Days 2024

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Philippe Urweiller ambasadorem marki Kaiser Patisserie
Dziś z radością ogłaszamy, że ambasadorem marki KAISER Patisserie został doskonały Philippe Urweiller, Pastry Chef & Chocolatier.
Alpro aktywizuje konsumentów: działania outdoorowe i w social mediach
Tegoroczne lato należy do Alpro. Marka z portfolio Danone zaplanowała szereg angażujących konsumentów aktywności w myśl prowadzonej równolegle kampanii influencer marketingowej „Roślinne nie gryzie!”. Na odbiorców czekają aktywacje stacjonarne, jak i akcje w mediach społecznościowych. Celem realizowanych przedsięwzięć jest zachęcenie...
Leo Burnett Warszawa dla Jeep i National Geographic Traveler
W ramach współpracy pomiędzy agencją Leo Burnett Warszawa i marką Jeep zaplanowano nową akcję marketingową. Marka została partnerem plebiscytu Cuda Polski 2024, organizowanego przez National Geographic Traveler.
in-Store Media: kampanie  Flamin’ Hot i Pepsi w Auchan
Firma in-Store Media Polska zrealizowała w czerwcu dwie równoległe kampanie shopper marketingowe FritoLay Flamin’ Hot oraz Pepsi w 70 hipermarketach sieci Auchan. W obu kampaniach zastosowano mix nowoczesnych nośników w różnych sklepach, które zachęcały konsumentów do zakupów produktów z kategorii przekąsek i napojów.
Creative Brand Stories dla Open Hair Festival w Sieradzu
Bossa Nova Events, agencja należąca do grupy marketingowej Creative Brand Stories, już trzeci rok z rzędu zajmuje się kompleksową współorganizacją letniego Open Hair Festival wraz z Miastem Sieradz. Tegoroczna edycja wydarzenia odbyła się w dniach 19-21 lipca 2024 roku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764