logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Patronat Signs.pl: Za nami XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

   24.09.2021, przeczytano 969 razy
ilustracjastrzałka

16 i 17 września w odbyła się kolejna edycja Kongresu PR. W rzeszowskim Hotelu Bristol spotkało się ponad 200 specjalistów branży: przedstawicieli firm, agencji public relations oraz organizacji pozarządowych. W trakcie tegorocznej edycji nie zabrakło tematów związanych z digital PR-em, hejtem oraz e-kryzysami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/patronat-signs.pl%3A-za-nami-xxi-kongres-profesjonalistow-public-relations,393131,artykul.html

Kongres PR co roku potwierdza, jak dynamiczna jest branża public relations. Eksperci dyskutowali o zmianach, które wymusiła pandemia, a także podejmowali kwestię wyzwań, przed którymi stają na co dzień. Paneliści rozmawiali również dużo o etyce w zawodzie PR-owca oraz o problemach polskiego PR-u.

– Za nami już XXI edycja Kongresu. Cieszy mnie, że po dwóch dekadach – nawet pomimo pandemii – wciąż spotykamy się, aby w atmosferze wzajemnego szacunku i zrozumienia omawiać zmiany zachodzące w public relations oraz wymieniać się nawet istotnie rozbieżnymi poglądami. Branża potrzebuje integracji a wydarzenia takie jak Kongres PR to ułatwiają – mówi Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i organizator Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

Dyskusje podejmowane podczas wydarzenia zostały zdominowane przez zagadnienie jakim jest hejt. Pokazuje to, jak aktualne i narastające jest to zjawisko. W debacie Hejt – zjawisko powszechne. O niełatwej sztuce (nie)reagowania wzięli udział eksperci, którzy doświadczyli go na sobie i w organizacjach, które reprezentują – Joanna Kubik, Inspektor Referatu Prasowego w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Marek Kacprzak, były dziennikarz i specjalista ds. komunikacji, Ziemowit Nowak, Rzecznik Prasowy Wodociągów Kieleckich oraz Wojciech Jabczyński, Rzecznik prasowy Orange Polska. Zgodnie stwierdzili, że w przypadku hejtu emocje są najgorszym doradcą. Panel poprowadził Adam Łaszyn, CEO w Alert Media Communications, który spojrzał na hejt w inny sposób:

- To jest w naturze relacji ludzkich, które nie zawsze są piękne i pełne pozytywnego nastawienia. W dzisiejszym świecie nie ma obecności w sieci bez hejtu, a im wyższa popularność tym ten hejt jest większy. Nie jest to też pojęcie jednoznaczne – wg prof. Daniela Gilberta jest to część demokracji i świadczy o wolności, o tym, że możemy się wypowiadać. Hejtu nie ma tam gdzie nie ma wolności wypowiedzi.

Chociaż hejt może być uważany za przejaw demokracji i wolności słowa to jednak eksperci byli zgodni – jest to zjawisko negatywne, z którym trzeba walczyć. Ich zdaniem, ważna jest próba zrozumienia drugiej strony i podjęcie komunikacji. W niektórych przypadkach wystarczy usunięcie komentarza i zgłoszenie konta, w innych – kiedy hejter staje się bardziej agresywny – warto sprawę zgłosić na policję.

- Jak spojrzymy na statystyki to widać jedną prostą rzecz, że wyrazy abusywne i fraza hejt rosną z roku na rok i moim zdaniem jest to wystarczający argument żeby powiedzieć, że hejt to nowa normalność. On będzie i będzie go coraz więcej. Musimy z tą nową normalnością żyć. Praca rzecznika i praca PR-owca zmienia się i będziemy musieli sobie z tym hejtem coraz lepiej radzić – podsumował Szymon Sikorski, CEO w Publicon podczas swojej prelekcji Hejt to nowa normalność. Kilka porad jak z nim żyć.

Do tematu hejtu odniosły się również Panelistki, które wzięły udział w debacie pt. Kobiety w komunikacji. Żaneta Czyżniewska, Członkini zarządu PSPR, doktorantka SGH mówiła o „szklanych zjawiskach” w kontekście ścieżki awansu pań i zauważyła, że nawet w branżach, które zostały zdominowane przez kobiety, to mężczyźni szybciej awansują. Jej zdaniem kluczową kwestią jest mentoring oraz wsparcie kobiet, którym już się udało osiągnąć sukces w biznesie. Joanna Kącka, Rzeczniczka Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi stwierdziła, że pomimo tego, że zawód policjanta jest typowo męskim zawodem to jednak jest w nim miejsce dla kobiet, ponieważ ich empatia i wrażliwość bardzo pomagają np. podczas trudnych rozmów. W dyskusji wzięły również udział Beata Kopczyńska, regionalna Rzeczniczka Prasowa ZUS Województwa Śląskiego oraz Marta Andreasik, PR Manager w Huuuge Games oraz Justyna Oracz, Head of communications w Fantasyexpo Sp. z o.o. Panelistki rozmawiały też o tym, która płeć radzi sobie lepiej z hejtem i kogo ten hejt częściej dotyka. Panel poprowadziła Joanna Piwowarczyk, Ekspert ds. Komunikacji Marketingowej w Orange Polska.

Pierwszego dnia kongresu odbyła się również gala rozdania nagród I edycji Konkursu PR Wings, który ma na celu promowanie etycznych praktyk public relations. Rozdano nagrody w 13 Kategoriach, w tym m.in. Public Affairs i Lobbying, PR innowacja roku czy CSR – Największy wpływ społeczny. Uczestnicy Kongresu poznali też datę następnej edycji wydarzenia. Eksperci ds. komunikacji ponownie spotkają się w Rzeszowie już 15 i 16 września 2022 r.

Kongres objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

ilustracjastrzałka

Źródło: Newsline Sp. z o.o.

www.newsline.pl

Dodatkowe informacje:

Partner Strategiczny: Totalizator Sportowy
Sponsor Główny: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Partnerzy Kongresu: Orange Polska, Województwo Podkarpackie, Miasto Rzeszów, Stowarzyszenie Agencji Public Relations, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, EXACTO Sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii, SYLVECO, Ideo Sp. z o.o., TOP S.A.,

Partner Medialny: Polska Agencja Prasowa
Patroni Medialni: Grupa RMF, Wirtualnemedia.pl, PR manager, OOH magazine, portalmedialny.pl, gospodarkapodkarpacka.pl, publicrelations.pl, marketingmiejsca.com.pl, signs.pl, Medialna Perspektywa, Business HUB „Wolny Rynek”, Marketing przy Kawie, silanauki.pl, Polska Izba Artykułów Promocyjnych

Wydawnictwo: REBIS

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764