logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zaangażowanie na nowe czasy – Gazeta.pl publikuje raport za 2021 r.

  PR 10.01.2022, przeczytano 572 razy

Gazeta.pl to jedyny portal w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania dziennikarzy, którzy chcą tworzyć medium internetowe na nowe czasy. Zespół portalu opublikował właśnie roczny raport zaangażowania, w którym podsumowano, jak w 2021 r. Gazeta.pl wywiązywała się ze swoich zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników. Przeprowadzone w minionych 12 miesiącach akcje dotarły do milionów odbiorców, a ich skala znalazła odzwierciedlenie w rankingu najsilniejszych marek w Polsce Top Marka 2021, w którym Gazeta.pl uplasowała się na trzecim miejscu wśród portali.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaangazowanie-na-nowe-czasy-%E2%80%93-gazeta.pl-publikuje-raport-za-2021-r.,394344,artykul.html

– Chcemy być medium zaangażowanym, mądrym i wspierającym - jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszej pracy w 2021 r. Przedstawiając kolejne raporty zaangażowania, rozliczamy się z podejmowanych działań przed czytelnikami i partnerami Gazeta.pl, ale także przed naszymi pracownikami – tak o najnowszej publikacji mówi Karolina Deling-Jóźwik, dyrektorka programowa Gazeta.pl.  

Zgodnie z „Deklaracją Redakcyjną 2021” portal mocno angażował się w walkę z kryzysem klimatycznym. W opublikowanym właśnie raporcie podsumowano dotychczasowe osiągnięcia w tym obszarze. Gazeta.pl nawiązała w 2021 r. partnerstwo z Koalicją Klimatyczną oraz dołączyła do globalnej inicjatywy Covering Climate Now. Portal został też partnerem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W ramach tej współpracy na stronie Zielona.gazeta.pl powstała dedykowana sekcja „Klimat z bliska”, a dziennikarka Maria Mazurek asystowała naukowcom, którzy podczas pobytu w stacji polarnej na Spitsbergenie badali postępujące zmiany klimatyczne. Współdziałając z Miasto jest Nasze i Fundacją Zmiany, Gazeta.pl przeprowadziła akcję „Odbetonowani”, której celem było zredukowanie powszechnej „betonozy” w miastach. Redakcja kontynuowała także współpracę z Greenpeace Polska. Spektakularnym zwieńczeniem działań ekologicznych stała się akcja „Alarm dla klimatu” zorganizowana przed COP26 – w sześciu polskich miastach zawyły syreny alarmowe, co miało podkreślić wagę szczytu.

Raport za 2021 r. podsumowuje również zaangażowanie w walkę o prawa kobiet oraz mniejszości. Gazeta.pl jako pierwszy horyzontalny portal w Polsce utworzyła stanowisko koordynatorki treści ds. różnorodności i inkluzywności, które objęła Wiktoria Beczek. W marcu ub.r. redakcja otrzymała prestiżową nagrodę w konkursie Global Media Awards organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+" autorstwa Niny Cieślińskiej. Oprócz tego na szczególne wyróżnienie zasługuje kampania społeczna „Bez LGBT+ nie ma Polski”, w której przed startem warszawskiej Parady Równości w 2021 r. ze strony Gazeta.pl symbolicznie zniknęły litery „L”, „G”, „B” i „T”. Akcja została zrealizowana wraz z agencją MullenLowe, stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza i pozostałymi mediami informacyjnymi Agory. Gazeta.pl udostępniła również publikację „Historia (bez) Polki”. Zaprezentowano w niej obraz kobiet rysowany przez podręczniki do historii używane w szkołach podstawowych. Jako jedyny portal w kraju Gazeta.pl umieściła również błyskawicę Strajku Kobiet w swoim logotypie.  

Portal w swoim DNA ma również troskę o prawa człowieka. W reakcji na nieprzestrzeganie praw uchodźców na granicy polsko-białoruskiej redakcja Gazeta.pl przeprowadziła akcję „Karta pamięci o uchodźcach”. Materiały dotyczące ochrony praw człowieka zostały przekazane do MSWiA. W 2021 r. zespół po raz kolejny przeprowadził też zbiórki pieniędzy, m.in. dla potrzebujących wsparcia mieszkańców Libanu pod hasłem „Zaopiekowani”, w ramach której udało się zgromadzić 100 tys. zł.  

W raporcie zaangażowania Gazeta.pl za 2021 r. znalazło się także podsumowanie działań zespołu redakcyjnego na rzecz jakościowego i rzetelnego dziennikarstwa. Sport.pl położył większy nacisk na relacjonowanie rywalizacji kobiet w różnych dyscyplinach, a na Gazeta.pl dodatkowo ruszył cykl dziennikarskich ekośledztw. Nie zabrakło też sztandarowych już formatów, jak: „Studio Biznes”, „Piątek dla klimatu” i „Wywiady Sroczyńskiego”. Dziennikarze i dziennikarki portalu wspierali również osoby, którym trudno było mierzyć się z systemem, niesprawiedliwością czy brakiem pomocy. Oddali też łamy kolektywowi Outriders, który zrealizował projekt „Wiza donikąd”.  

Redakcja Gazeta.pl nie tylko walczyła o lepszy świat - udało się jej też wspólnie z czytelnikami celebrować sukcesy i zrelaksować. Tak było w przypadku akcji „Licznik Lewandowskiego”, prospołecznej akcji #StrojeZaAsy czy emitowanych za pośrednictwem portalu spektakli i koncertów.

Wiele ze zrealizowanych w 2021 r. działań portalu zostało docenionych przez międzynarodowe i krajowe stowarzyszenia oraz organizacje.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764