logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zabezpiecz się podwójnie – kampania edukacyjna BLIKA

  PR 30.09.2024, przeczytano 144 razy
ilustracjastrzałka

BLIK startuje z nową kampanią edukacyjną, której celem jest podnoszenie świadomości użytkowników w mediach społecznościowych, w kwestii bezpieczeństwa kont i ochrony przed cyberprzestępcami wyłudzającymi wrażliwe dane, w tym kody BLIK. Intencją akcji jest zachęcenie do stosowania dwuskładnikowego uwierzytelniania oraz edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zabezpiecz-sie-podwojnie-%E2%80%93-kampania-edukacyjna-blika-,405887,artykul.html

Zabezpiecz się podwójnie

Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” skierowana jest przede wszystkim do użytkowników Facebooka, którzy coraz częściej padają ofiarami przejęcia kont przez oszustów. Cyberprzestępcy wykorzystują zdobyte profile do wysyłania w aplikacji Messenger wiadomości do znajomych ofiary, przekonując ich za pomocą różnorodnych socjotechnik do podania kodu BLIK, wysłania przelewu na numer telefonu lub kliknięcia w złośliwe linki. Takie działania mogą skutkować wyłudzeniem pieniędzy lub wrażliwych danych. Najskuteczniejszym działaniem chroniącym przed takim oszustwem jest włączenie dwuskładnikowego uwierzytelniania (2FA - Two Factor Authentication) na swoich kontach. Logowanie dwuetapowe polega na zabezpieczeniu profilu nie tylko hasłem, ale również dodatkowym kodem wysyłanym SMS-em lub generowanym przez aplikację uwierzytelniającą.

– „Twoje konto, Twoje zasady: Zabezpiecz się podwójnie!” – to główny przekaz kampanii, która pokazując różnorodne sytuacje z życia codziennego w przystępny sposób tłumaczy, dlaczego dwuskładnikowe uwierzytelnianie jest kluczowe dla bezpieczeństwa w internecie. Podobnie jak zamykamy drzwi na dwa zamki, aby uchronić się przed złodziejami, tak samo powinniśmy postępować w przypadku naszych cyfrowych kont – stosując weryfikację dwuetapową. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo swoje jak i bliskich przed atakami cyberprzestępców – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w BLIKU.

Dobre nawyki użytkowników BLIKA

BLIK to jedna z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych metod płatności w internecie oraz w sklepach stacjonarnych. Mimo wysokiego poziomu zabezpieczeń, oszuści wciąż próbują wykorzystać nieuwagę użytkowników, przekonując ich do podania kodu BLIK w wiadomościach prywatnych lub poprzez złośliwe linki. Kampania „Zabezpiecz się podwójnie” jest kontynuacją działań BLIKA na rzecz podnoszenia świadomości użytkowników w zakresie cyberbezpieczeństwa. Eksperci systemu płatności przypominają, że dobre nawyki w sieci to nie tylko ochrona swoich danych, ale także odpowiedzialność za bezpieczeństwo innych osób. Oszuści coraz częściej wykorzystują znajomych ofiary, aby wyłudzić pieniądze, dlatego tak ważne jest, aby nie tylko samemu stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie, ale również promować tę praktykę wśród bliskich.

– Cyberprzestępcy nieustannie doskonalą swoje techniki, a ich metody stają się coraz bardziej zaawansowane. Często wykorzystują naszą nieuważność i rozproszenie, zwłaszcza w sytuacjach, gdy działamy w pośpiechu. Dlatego niezwykle ważne jest, aby w sytuacji, gdy nasz krewny lub znajomy prosi nas o kod BLIK, zweryfikować tożsamość tej osoby. Najlepiej do niej zadzwonić. W ten sposób możemy uniknąć wyłudzeń i chronić swoje finanse – dodaje Krzysztof Ziewiec.

Źródło: BLIK

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja MPL Verbum zdobyła budżet Rehau
Agencja MPL Verbum zdobyła budżet REHAU na opracowanie nowego programu lojalnościowego skierowanego do firm stolarskich oraz hurtowni branżowych. Program ma nie tylko cel sprzedażowy – będzie w nim wykorzystany microlearning, którego celem jest podniesienie wiedzy partnerów biznesowych na temat produktów i technologii REHAU. Dla REHAU to pierwszy program...
Piłkarki GieKSy w kampanii promującej Różowy Październik
Zasada złotego gola obowiązywała w futbolu krótko i raczej nikt za nią nie tęskni, bo zwyczajnie nie przyniosła nic dobrego. Ale Superbet znalazł sposób, by każdy gol był złoty. A nawet… warty tysiąc złotych!
Harold i kanapkowa rewolucja na ulicach Warszawy
Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęliśmy w ramach najnowszej kampanii GORĄCO POLECAM. SMAKI Z PIEKARNI, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.
Linux Polska ponownie wybiera Lightscape
Marka Linux Polska nawiązała współpracę z agencją Lightscape, która obejmuje działania z zakresu media relations, promocji flagowej konferencji Open Source Day, a także prowadzenia kanałów social media platformy SoruceMation.
Kampania Scamming out! Stop oszustwom internetowym!
3 października 2024 r. Dzisiaj wystartowała kampania Scamming Out! Stop oszustwom internetowym, zainicjowana przez redakcje Pulsu Biznesu i bankier.pl. Kampania jest skierowana zarówno do indywidualnych użytkowników internetu, biznesu jak i decydentów. Potrwa 3 miesiące. Patronat objęło Ministerstwo Cyfryzacji, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Komisja Nadzoru...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764