logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zabezpieczanie grafik podłogowych laminatem z certyfikatem antypoślizgowym

  PR 05.05.2020, przeczytano 359 razy
ilustracjastrzałka

W reklamie typu OOH (out of home) sukcesywnie rośnie znaczenie podłóg, jako powierzchni wykorzystywanej do prowadzenia komunikacji. Naklejki reklamowe, informacyjne czy ostrzegawcze, coraz częściej aplikowane są na podłogach sklepów, aptek, supermarketów, galerii handlowych oraz różnych miejsc użyteczności publicznej. Aby przekaz kierowany przy wykorzystaniu podłóg był skuteczny, nośnik musi być dobrze widoczny – czytelny i estetyczny. Przede wszystkim jednak, musi być bezpieczny dla klientów i uczestników ruchu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zabezpieczanie-grafik-podlogowych-laminatem-z-certyfikatem-antyposlizgowym,386896,artykul.html

Do zabezpieczenia grafik wydrukowanych na nośnikach podłogowych służą folie ochronne, czyli laminaty. To właśnie one zabezpieczają grafiki przed uszkodzeniem. W praktyce chodzi o ochronę przed zbyt szybkim ścieraniem, ale również przed ryzykiem poślizgu osoby, która po niej przejdzie. W celu zminimalizowania ryzyka, należy dobrać laminat do miejsca, w którym będzie umieszczona reklama podłogowa. O przeznaczeniu i możliwości zastosowania folii ochronnej decyduje ich kategoria, oznaczana literą „R”, umieszczaną w specyfikacji laminatu.

Folie ochronne – laminaty nie są całkowicie gładkie. Ich powierzchnie są tłoczone właśnie ze względów bezpieczeństwa i zabezpieczenia przed poślizgiem. Laminaty muszą jednocześnie posiadać odpowiednią przezroczystość, aby grafika była widoczna i estetyczna.

Istnieje specyfikacja techniczna dla takich zastosowań. Norma DIN 51130 zaleca test przydatności dla pokryć podłogowych, które mają być używane w pomieszczeniach roboczych i strefach roboczych o zwiększonym ryzyku poślizgu. Są to strefy, w których podczas procesu produkcyjnego lub z powodu metod pracy, regularnie przedostają się na podłogę substancje robocze, które mogą spowodować poślizg: tłuszcze, oleje, woda, artykuły spożywcze, pozostałości posiłków, pył, mąka, odpady roślinne itp. Test określa właściwości antypoślizgowe tłoczonej folii, czyli zdolność pokrycia podłogi do zapobiegania poślizgowi.

ilustracjastrzałka

Test obejmuje użycie butów, których zewnętrzna podeszwa musi spełniać specjalną normę w zakresie ich wzoru, materiału i twardości.

– Tester przechodzi w odpowiednich butach w przód i w tył po pokryciu podłogi, która jest testowana – mówi Anna Podgórska Menedżer Produktu – media do druku API.PL. – Powierzchnia podłogi jest na początku pozioma, ale kąt jest zwiększany do momentu, kiedy tester poczuje się niestabilnie. Tester chodzi dookoła po nachylonej powierzchni, pokrytej olejem silnikowym określonego rodzaju. Ustalany jest maksymalny kąt płyty testowej, służący do określenia odporności na poślizg. Różnice wynikające z wyboru testerów i tego jak zostali zapoznani ze swoim zadaniem są oczywiście brane pod uwagę, aby ograniczyć subiektywne czynniki wpływające na określanie kąta płyty testowej. Procedura obejmuje pewną liczbę testerów i dość skomplikowaną ocenę.

Z różnych kątów płyt testowych wynikają kategorie z klasyfikacją odporności laminatu na poślizg. Określa je właśnie litera „R” na oznaczeniu laminatu. Przy kącie płyty testowej od 6 do 10° - kategoria R9, pomiędzy 10 a 19° - kategoria R10, aż do kategorii R13 przy płycie testowej ustawionej pod kątem większym niż 35°. Zależnie od przestrzeni, w której będą aplikowane grafiki podłogowe, należy dobrać folię zabezpieczającą z odpowiednią kategorią antypoślizgową. W sklepach, aptekach, halach kasowych, czy punktach obsługi klienta wystarczy laminat z kategorią R9. Z kolei na parkingach podziemnych, musimy zastosować już laminat z oznaczeniem R10. Natomiast w pomieszczeniach, w których istnieje ryzyko pojawienia się na podłodze tłustych zabrudzeń, do zabezpieczenia grafik podłogowych należy stosować laminaty z oznaczeniami od R11 do R13. Im wyższa kategoria „R”, tym lepsze zabezpieczenie przed poślizgiem.

ilustracjastrzałka

Stosowanie na nośnikach podłogowych certyfikowanych laminatów, z odpowiedną kategorią antypoślizgową to koniczność. Reklama musi zwracać uwagę klientów i przechodniów wyłącznie ze względu na przekaz, jaki niesie oraz walory estetyczne, a nie ryzyko poślizgu. Planując kampanię reklamową warto zatem dostosować nośniki do miejsca, w którym mają być eksponowane i wybierać tylko posiadające certyfikaty antypoślizgowe.

ilustracjastrzałka

Źródło: API.PL

www.api.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
Na naszych oczach zachodzą zmiany, których ostateczny kształt wciąż jeszcze przed nami. Jedno jest pewne – powrót do rzeczywistości, którą znaliśmy jest niemożliwy. Wszystkie branże rynku stoją w obliczu wyzwania, z jakim dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Kluczem do sukcesu stają się więc marki, które zaoferują więcej, niż inni. Aby to...
Wiosną w branży e-handlu przybyło nadspodziewanie dużo klientów. Internetowi sprzedawcy notują dwucyfrowe wzrosty liczby zamówień, a ich samych też nagle zrobiło się więcej. Większy ruch to jednocześnie wyzwanie dla dostawców narzędzi do sprzedaży online. Na platformie Shoper w kwietniu powstało niemal 2,5 raza więcej nowych sklepów niż w tym samym...
Do służb medycznych płynie różnoraka pomoc ze strony biznesu – część firm przekazuje środki finansowe, inne organizują pomoc rzeczową, jeszcze inne ukierunkowują swoją działalność na potrzeby walki z koronawirusem, szyjąc maseczki, produkując odzież ochronną albo dostarczając posiłki medykom. Zaangażowanie w działania pomocowe jest społecznie oczekiwane,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764