logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Żabka i Microsoft prezentują koncept „sklepu przyszłości”

  PR 25.09.2018, przeczytano 2997 razy
ilustracjastrzałka

Żabka już od dwudziestu lat zajmuje szczególne miejsce w świadomości klientów. Dwie dekady działalności blisko konsumentów i ich potrzeb pozwoliły na stworzenie nowoczesnego formatu convenience, wdrażanego w sieci od ponad dwóch lat. Równolegle do zmian wizualnych i asortymentowych, nowy format pozwala na wprowadzenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Partnerem projektu jest firma Microsoft i10 spośród jej firm partnerskich, których rozwiązania umożliwiły stworzenie konceptu sklepu, gdzie najnowsze technologie służą wygodzie klienta.   


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zabka-i-microsoft-prezentuja-koncept-_sklepu-przyszlosci_,379477,artykul.html

Ostatnie dwa lata w Żabce upłynęły pod znakiem modernizacji sklepów i pracy nad ulepszeniem asortymentu convenience. Prawie połowa spośród 5200 sklepów została już przekształcona w nowoczesne placówki z poszerzonym wyborem produktów gotowych do spożycia. Rozwijana jest również oferta małej gastronomii w ramach Żabka Café, gdzie klienci mogą zamówić świeżo mieloną kawę lub ciepłą przekąskę, taką jak hot dog, kawałek pizzy lub panini i spożyć ją na miejscu lub wziąć ze sobą na wynos. Żabka udostępnia klientom także dodatkowe usługi w postaci m.in. możliwości opłacenia rachunków, odbioru i nadawania przesyłek czy wypłaty gotówki. Dzisiaj Żabka to format, który jest otwarty na nowe technologie wspierające wygodę klienta i doskonalenie oferty.

Wizja „sklepu jutra” została zaprezentowana z okazji jubileuszu 20-lecia obecności Żabki na polskim rynku. Punktem wyjścia dla niej jest diagnoza, że ze względu na wzrost tempa życia, na znaczeniu zyskują oszczędność czasu i wygoda. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Żabkę, 69 proc. dorosłych Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. pytanych szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.[1] Klienci 5.0 są coraz bardziej świadomi i wymagający, a polem do rywalizacji między firmami będzie zapewnienie klientom najlepszego możliwego doświadczenia podczas zakupów.

ilustracjastrzałka

„Sklep jutra” obejmuje różne rozwiązania technologiczne, które pozwalają zarówno w sieci handlowej, jak i poszczególnych punktach sprzedaży zoptymalizować i zautomatyzować procesy. Zaawansowane narzędzia umożliwiają m.in. minimalizację czasu obsługi klientów, wygodniejszą i bardziej przyjazną komunikację oferty, lepsze dostosowanie asortymentu do oczekiwań nabywców oraz udoskonalenie logistyki. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań jak system do analizy cen, digital signage, inteligentne półki informujące o dacie przydatności produktu do spożycia czy o stanie zatowarowania, kasy samoobsługowe z wideoweryfikacją obiektów, a także oparte na sztucznej inteligencji aplikacje wspierające klientów oraz franczyzobiorców.

Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia. To dla nas szczególny moment – prezentacja konceptu łączy się z dwudziestoleciem obecności Żabki na polskim rynku, gdzie osiągnęła sukces i stała się atrakcyjnym partnerem dla globalnych liderów – powiedział Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.

Microsoft jest nie tylko dostawcą technologii, ale także partnerem Żabki w procesie cyfrowej transformacji: począwszy od budowy modelu, doboru rozwiązań, wyboru partnerów, po implementację i zarządzanie całym procesem. Druga płaszczyzna współpracy to kontakt ze start-upami i firmami partnerskimi, skupionymi wokół Microsoft, które dostarczają innowacyjne rozwiązania opracowane z myślą o branży handlu detalicznego. To właśnie spośród ich rozwiązań zostały wybrane te, które w najlepszy sposób odpowiadają wizji transformacji Żabki i w rezultacie pozwolą zaoferować na rynku przełomowe usługi i doświadczanie dla klientów.

W Microsoft, wspólnie z naszym ekosystemem partnerów, przeprowadzamy naszych klientów przez proces transformacji, jaki zachodzi obecnie we wszystkich sektorach gospodarki na całym świecie. Handel detaliczny jest przykładem branży, która szybko się transformuje, a technologie takie jak chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy i sztuczna inteligencja przekształcają się we wzrost lojalności klientów, nowe modele biznesowe i optymalizacje operacji. Jesteśmy dumni mogąc wspierać Żabkę w jej podróży do przyszłości. Cieszymy się też widząc jak technologie Microsoft i rozwiązania partnerskie odpowiadają na oczekiwania klientów i kształtują doświadczenia zakupowe jutra – podkreśla Michel van der Bel, wiceprezes Microsoft na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

ilustracjastrzałka

„Sklep jutra” – wizja transformacji sieci handlowej Żabka

„Sklep jutra” to śmiała wizja firmy Żabka dotycząca rozwoju swojej sieci handlowej, która łączy różnorodne rozwiązania technologiczne. Jest ona efektem szczegółowej analizy zmieniających się zachowań i potrzeb klientów korzystających z różnorodnych kanałów komunikacji oraz cyfrowych i tradycyjnych punktów handlowych. Łączy innowacyjne rozwiązania, które składają się na nowoczesną placówkę handlową odpowiadającą na oczekiwania klienta 5.0. „Sklep jutra” wykorzystuje szereg rozwiązań, które dotyczą zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta. Koncepcja zakłada również aktywne wykorzystanie sztucznej inteligencji, która priorytetyzuje informacje i wybiera odpowiedni przekaz według miejsca czy oczekiwań nabywcy. W rezultacie klient znajdzie w sklepie produkt, którego potrzebuje i kupi go w sposób dla siebie najwygodniejszy, w dowolnym kanale.

Partnerem technologicznym Żabki, który pomaga zrealizować wizję „sklepu jutra” jest Microsoft wraz z 10 firmami partnerskimi, których dedykowane branży handlowej rozwiązania stanowią podstawę cyfrowej transformacji Żabki.  Microsoft wspiera Żabkę w tym projekcie począwszy od budowy modelu, doboru rozwiązań, wyboru Partnerów, po implementację i zarządzanie procesem transformacji. Microsoft jest również gwarantem stabilności technologicznej rozwiązań proponowanych w ramach „sklepu jutra”. Dzięki kompleksowemu ekosystemowi Partnerów Microsoft w Polsce i na świecie, Żabka zyskała dostęp do innowacyjnych rozwiązań, które idealnie wpisały się w potrzeby firmy i jej wizję rozwoju.

Personalizacja dzięki technologii

Obsługa każdego klienta w sposób spersonalizowany wymaga przetwarzania gigantycznych ilości danych, co jest możliwe tylko dzięki olbrzymiej mocy obliczeniowej dostępnej w chmurze Microsoft Azure oraz systemom zaawansowanej analityki do łączenia różnych informacji – dotyczących poprzednich zakupów, geolokalizacji, czy akurat dostępnych produktów i promocji. Dzięki temu aplikacja mobilna Żabki będzie pełnić funkcję nie tylko programu lojalnościowego, ale także kanału komunikacji z klientami 5.0. Każdy z nich otrzymuje zindywidualizowaną ofertę w konkretnym momencie i miejscu.

Kiedy klient, zachęcony jakąś ciekawą promocją w Żabce tuż za rogiem dotrze do sklepu, przywitają go witryny, które informują o najbardziej adekwatnych w danym momencie produktach. Kiedy jest zimno zachęcają do wypicia ciepłej kawy, kiedy się ociepli prezentują napoje chłodzące, a kiedy w pobliżu odbywa się mecz, zachęcają do kupienia przekąsek kibica. Jest to możliwe dzięki systemowi wykorzystującemu mechanizmy sztucznej inteligencji, który w odpowiedni sposób interpretuje dane z różnych źródeł – na przykład o pogodzie, o porze dnia, o wydarzeniach w okolicy czy szczególnych datach. Całość działa w czasie rzeczywistym i nie wymaga ręcznego sterowania – to sztuczna inteligencja priorytetyzuje te informacje i wybiera najbardziej odpowiedni przekaz dla danego miejsca.

We wnętrzu sklepu czekają kolejne rozwiązania. Inteligenta półka dzięki czujnikom rozpoznaje konkretnego klienta i na bazie jego historii zakupowej, kontekstu, reakcji w czasie rzeczywistym i jego preferencji dopasowuje najodpowiedniejszy produkt, który następnie komunikuje poprzez dedykowane ekrany umieszczone bezpośrednio przy półkach – luba nawet na nich w formie elektronicznej listwy cenowej. Może jest to właśnie pora dnia, gdy idzie on na siłownię i po drodze kupuje swój ulubiony napój energetyczny – wtedy właśnie półka wyświetli informację o specjalnej promocji tego produktu.

Kiedy klient podniesie już puszkę z napojem z półki, na ekranach wyświetlą się dodatkowe informacje o dacie przydatności do spożycia, składzie czy kraju pochodzenia. Jednocześnie sklep i dostawca otrzymają informację w czasie rzeczywistym, że towar został zdjęty z półki. Dzięki połączeniu technologii cyfrowych nośników reklamy (z ang. Digital Signage) z inteligentną półką, które pozwalająna personalizację treści i rozumienie kontekstu, Żabka jest w stanie poprawić doświadczenie zakupowe klienta, przy jednoczesnym dbaniu zarówno o franczyzobiorcę, dostawców, jak i całą sieć. Dzięki takim rozwiązaniom możliwe jest monitorowanie na bieżąco poziomu zatowarowania oraz wyciąganie właściwych wniosków, po to, aby móc powiadomić franczyzobiorcę, że stan któregoś produktu jest zbyt niski. Docelowo półka będzie nawet w stanie samodzielnie generować zamówienia, czy podpowiadać optymalne rozmieszczenie towarów.

Klient Żabki – to osoba kierujące się impulsem, która chce zrobić zakupy jak najszybciej, a czekanie w kilkuminutowej kolejce po zakupach trwających sekundy jest wielce irytujące. Dlatego w „sklepie jutra” testowane są już kasy, w których nie trzeba niczego skanować, bo produkty są rozpoznawane automatycznie po położeniu ich w wyznaczonym miejscu. A wszystko dzięki technologii wykorzystującej rozpoznawanie obrazu, która pozwoli na zapłacenie za zakupy za pośrednictwem aplikacji, bez stania w kolejkach.

Tak właśnie ma wyglądać podróż klienta przez proces zakupowy w „sklepie jutra”. Zaczyna się w biegu poza sklepem, lub na kanapie w domu, poprzez aplikację, która zachęca do odwiedzin, prowadzi do sklepu. Dalej mamy inteligentne systemy komunikacji wizualnej nawigujące spersonalizowaną i kontekstową reklamą, które podpowiadają co „pasuje” do naszego koszyka. Wreszcie, tej drodze klienta towarzyszą inteligentne meble, które dbają o to, aby produkty były dostępne i zawsze najwyższej jakości oraz świeżości. Zakup jest finalizowany błyskawicznie przy kasie samoobsługowej lub poprzez płatność w aplikacji. A wszystkie te rozwiązania komunikują się ze sobą i tworzą spójną całość dzięki platformie technologii Microsoft, zaś poszczególne rozwiązania branżowe są dostarczane i rozwijane przez polskie (Future Mind, Clouds on Mars, Nanovo, NoaTech, One2Tribe, Plastream, Synerise) i globalne firmy partnerskie Microsoft (Spark Beyond, WiseShelf, Ueno).

Na „sklep jutra” składają się rozwiązania pochodzące od 14 firm partnerskich Microsoft. Aż 7 spośród nich to polscy dostawcy. Pozostałe 3 firmy to światowi partnerzy Microsoft.

Synerise – to kompleksowa platforma omnichannel i narzędzie marketingowe, które łączy w sobie dane online oraz te ze świata offline, aby wspomagać zespoły sprzedażowe i marketingowe w optymalizacji i automatyzacji marketingu. Platforma zmienia sposób, w jaki firmy zarządzają procesami sprzedaży w Internecie.

One2tribe – firma tworzy unikalne na skalę światową rozwiązania motywacyjne, oparte o psychologię behawioralną oraz wieloletnie doświadczenie w mechanizmach grywalizacji w biznesie. Specjalizuje się w budowie aplikacji społecznościowych (community based solutions), takich jak gry massive multiplayer, aplikacje lifestyle czy portale społecznościowe.

Future Mind – firma programistyczna, która zajmuje się projektowanie, tworzeniem, rozwijaniem oraz wdrażaniem projektów i aplikacji mobilnych oraz internetowych, także tych wykorzystujących Internet rzeczy zarówno dla klientów korporacyjnych klasy enterprise, jak i startupów.

Ueno – cyfrowa agencja kreatywna, która zajmuje się tworzeniem marek, produktów oraz strategiami marketingowymi, oferuje unikalne rozwiązania z obszaru zarządzania doświadczeniem klienta np. w aplikacjach mobilnych.

Clouds on Mars – dostarcza rozwiązania typu Business Intelligence pozwalające na szybszą, dokładniejszą i łatwiejsza analitykę olbrzymich ilości danych w czasie rzeczywistym dla optymalnego podejmowania decyzji biznesowych.

Plastream – platforma analityczna wykorzystująca sztuczną inteligencję, sieci neuronowe oraz technologie machine learning w celu rozpoznawania obiektów, twarzy i produktów widocznych na zdjęciach i wideo. Pomaga w masowym tagowaniu treści wideo. Rozpoznaje twarze i dźwięk. Ma praktyczne zastosowanie w usługach e-commerce, targetowaniu reklam i generowaniu leadów.

Nanovo – Customer Experience Management Company – Integrowanie nowych technologii w świecie offline, wykorzystujące autorski software. Pomaga organizacjom lepiej i łatwiej zarządzać multimediami w ich sieciach, dając jednocześnie swobodę zastosowań oraz kreacji. Oprogramowanie Digital Signage SIGNIO, instalacje multimedialne, service design.

WiseShelf – rozwiązanie optymalizujące ekspozycje sklepową. Automatyczna weryfikacja planogramu oraz systemy inteligentnych półek pozwalające na efektywne zarządzanie produktami oraz zatowarowaniem w sklepach.

Spark Beyond – firma, która zbudowała zautomatyzowany silnik badawczy, zdolny do zadawania pytań i odkrywania złożonych wzorców danych. Wzorce te stają się potężnymi narzędziami do wyjaśniania, przewidywania i optymalizowania wyników. Umożliwia klientom i partnerom przyspieszenie przełomów i odkryć powierzchni

NoaTech – platforma dla firm z branży retail. Umożliwia konsultacje, opracowywanie, wdrażanie i integracje innowacyjnych rozwiązań przy wykorzystaniu sprzętu i rozwiązań IoT, projektowania konstrukcji mechanicznych oraz produkcji, automatyki i robotyki.

Źródło: Microsoft

Dodatkowe informacje:

[1] Źrodło: Badanie własne Żabka Polska przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1067 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości. Termin realizacji: 10-13 sierpnia 2018. Metoda: CAWI.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764