logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Zachowania farmaceutów w sieci oraz ich ocena materiałów POS

  PR 17.06.2020, przeczytano 1089 razy
ilustracjastrzałka

Co robi farmaceuta w sieci? Skąd czerpie wiedzę i gdzie najchętniej się szkoli? Agencja pharamamarketingowa NEKK wspólnie z grupą Neuca przeprowadziła badania, których wyniki są obszernym kompendium wiedzy na temat zachowań farmaceutów w przestrzeni internetowej, a także ich oceny poszczególnych działań marketingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zachowania-farmaceutow-w-sieci-oraz-ich-ocena-materialow-pos,387440,artykul.html

Polski rynek farmaceutyczny odnotowuje stały wzrost i przedstawia obecnie wartość odpowiadającą około 1% naszego PKB. Częścią rynku farmaceutycznego jest rynek aptek. W Polsce działa ponad 12 tysięcy aptek i punktów aptecznych(stan na koniec kwietnia 2020 r.). Badania zostały przeprowadzone w marcu b.r na grupie ponad 1100 farmaceutów i aptekarzy.

Polski farmaceuta jest zdecydowanie obecny w wirtualnej rzeczywistości – poszukuje tam wiedzy (produktowej i zawodowej), odwiedza portale społecznościowe, oraz czyta branżowe blogi. Wiedzę na temat leków i suplementów farmaceuci i aptekarze czerpią głównie z internetu (prawie 87%). W tym samym pytaniu tylko 7 % wskazało jako źródło wiedzy przedstawiciela handlowego, a 6% pisma branżowe. To pokazuje jak istotnym kanałem dotarcia do farmaceutów jest digital. Jednocześnie zaledwie 26% pytanych wskazało, że korzysta z aplikacji mobilnych skierowanych do ich grupy zawodowej. Spośród aktywnych w tym zakresie farmaceutów najpopularniejsze wskazania to „Pan Tabletka”, „magister farmacji”, „apteline”, czy „ktomalek.pl”. Część farmaceutów wskazuje także na grupy zawodowe na portalu facebook, czy bardziej branżowe aplikacje „Pharmindex”, czy „Pharm assistant”.

Zaskakujące jest, że ponad 70% farmaceutów nie korzysta z rozwiązań digitalowych. Oznacza to, że na rynku istnieje ogromny potencjał i miejsce dla nowych inicjatyw online skierowanych właśnie do tej grupy zawodowej. Warto również wspomnieć, że już ponad połowa farmaceutów za najbardziej pożądaną formę kształcenia wskazuje szkolenia on-line.

Druga część badań analizowanych przez agencję pharmamarketingową NEKK dotyczyła oceny materiałów POS przez farmaceutów. Głównym wniosek z badania jest następujący: farmaceuta w materiałach POS dostrzega głównie funkcję sprzedażową. Wskazując na najskuteczniejsze narzędzia marketingowe w aptece zdecydowana większość badanych wskazała standardowe materiały POS t.j. gazetki, plakaty, oraz kule/kosze w strefie impulsowej.

97% badanych farmaceutów uważa, że materiały POS powinny pełnić funkcję sprzedażową. Badani chcieliby, by materiały POS szerzej realizowały funkcję informacyjną, wyręczając ich niejako w informowaniu pacjenta o cechach produktu. Spore grono farmaceutów uważa, że materiały POS nie są w stanie zastąpić rekomendacji ustnych wskazując wśród „materiałów wspierających sprzedaż” właśnie rekomendację farmaceuty.

Blisko 28% respondentów ankiety stwierdziła, ze POS w ich aptece w ogóle nie pełnią oczekiwanej przez nich roli wskazując na zbyt silny charakter sprzedażowy tych materiałów, lub ich niską oryginalność.

Badania analizowane przez NEKK pokazują jak ogromny potencjał jest w grupie farmaceutów, którzy coraz chętniej korzystają z dedykowanych im narzędzi digitalowych, a także materiałów POS. Tworząc nowe rozwiązania autorzy muszą przede wszystkim brać pod uwagę ich funkcjonalność oraz realny wpływ na ułatwienie pracy farmaceutom. Skuteczne materiały POS natomiast powinny zachowywać balans między funkcją sprzedażową, a informacyjną.

Źródło: NEKK


brak ikonki
+ +

Tekst opublikował użytkownik: AdNews

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mery Spolsky, Artur Barciś i Damian Kwiek dołączają do Radia Nowy Świat
Artura Barcisia usłyszeć będzie można po raz pierwszy 13 czerwca w audycji o g. 14.00. Damian Kwiek pojawi się 14 czerwca z rozmową w programie „Cały nasz świat” (11:00-12:00), a w sobotę 15 czerwca o g. 13.00 na antenie stacji zadebiutuje Mery Spolsky.
Startuje platforma streamingowa Max
W serwisie Max dostępne będą treści od różnych dostawców usług medialnych, w tym katalog zupełnie nowych i jakościowych produkcji Max Original, bogata sekcja kultowych tytułów HBO Max, a także obszerna biblioteka TVN, Discovery oraz Eurosportu. Max oferuje udoskonaloną aplikację oraz nowe funkcje, zupełnie nowe produkcje i najlepszą rozrywkę w każdej kategorii...
Marcin Grzebielucha w Radiu ZET
Marcin Grzebielucha dołączył do zespołu Działu Informacji Radia ZET. Objął stanowisko redaktora wydania Wiadomości Radia ZET.
Piotr Jaśkowiak w sobotnie poranki w TOK FM
Piotr Jaśkowiak będzie nowym prowadzącym sobotnich "Poranków Radia TOK FM". Na antenie będzie można go usłyszeć między 7:00 a 9:00.
Piotr Szymaniak wzmocnił dział prawa „Rzeczpospolitej”
Do działu prawa „Rzeczpospolitej” z początkiem czerwca dołączył Piotr Szymaniak. Będzie zajmował się szeroko pojętym prawem gospodarczym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764