logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Zachowania konsumenckie Polaków wobec pandemii COVID-19

  PR 20.04.2020, przeczytano 1021 razy
ilustracjastrzałka

Akcja 590powodów po raz kolejny przeprowadziła ankietę dotyczącą zachowań konsumenckich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zachowania-konsumenckie-polakow-wobec-pandemii-covid-19,386660,artykul.html

Zapytano w niej, podobnie jak w latach ubiegłych, o preferencje kupujących związane ze sprawdzaniem kraju pochodzenia produktu.

Już od kilku lat pochodzenie danego produktu jest jednym z kluczowych elementów wpływających na decyzję zakupową. W tym roku wyraźniej niż w latach ubiegłych widać chęć wspierania lokalnych przedsiębiorców. W tym trudnym dla wszystkich okresie zwiększyła się świadomość siły zakupowej jaką mają pojedynczy konsumenci.

Ciekawe, że odsetek osób sprawdzających kraj pochodzenia nie zmienił się znacząco (+8% w stosunku do poprzedniego badania). Natomiast odsetek osób, dla których informacja o kraju pochodzenia staje się kluczowym kryterium przy wyborze produktu zanotował wzrost o 35% do poziomu 61% .

Taka duża zmiana jest przez nas odczytywana właśnie jako solidarność konsumencka z polskimi przedsiębiorcami. To pokazuje, że w dobie kryzysu społeczeństwo bardziej niż zwykle, wspiera działania związane z pojęciem odpowiedzialności zbiorowej w dobrym tego słowa znaczeniu.

W tym roku w ankiecie dodano nową sekcję związaną ze zmieniającą się dynamiką zakupową w zakresie możliwości zapewnienia gospodarstwom domowym niezależności w dobie trwającej pandemii. Część respondentów planuje przystosowanie swoich gospodarstw domowych poprzez zakup dodatkowego auta, własnej instalacji fotowoltaicznej, a nawet zakup domu jednorodzinnego/letniskowego.

Badanie zostało przeprowadzone przez Stowarzyszenie PEMI między 6 a 16 kwietnia 2020 r., wśród grupy 1374 konsumentów w wieku powyżej 20 lat. Badanie zostało przeprowadzone drogą elektroniczną, a także za pośrednictwem ankiet telefonicznych.

O akcji 590powodów

590powodów to akcja społeczna stworzona przez Stowarzyszenie PEMI, które już prawie 10 lat prowadzi akcje promocyjne i informacyjne związane z kupowaniem produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od „590” oraz informacją „wyprodukowano w Polsce”.

Pytaniem pozostaje, czy ta tendencja będzie się utrzymywała po zakończeniu pandemii, czy powróci potrzeba nabywania tanich przedmiotów z innych krajów.

Źródło: 590powodow.pl

www.590powodow.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764