logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zachowania silversów i seniorów w e-commerce

  PR 10.11.2022, przeczytano 232 razy

Osoby 60+ to grupa wiekowa, która w zdecydowanej większości jest za pan brat z nowymi technologiami i potrafi korzystać z dobrodziejstw jakie oferują, tak aby ułatwić swoje codzienne życie - komunikują się z bliskimi, sprawdzą wiadomości, interesujące ich treści, robią zakupy online. 14 listopada obchodzimy Ogólnopolski Dzień Seniora i z tej okazji warto przyjrzeć się temu, w jaki sposób możemy nauczyć swoich bliskich seniorów robić bezpiecznie zakupy w sieci lub zrobić to dla nich ułatwiając codzienne funkcjonowanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zachowania-silversow-i-seniorow-w-e-commerce,397914,artykul.html

W dzisiejszych czasach wiek emerytalny przestał być wykluczający - wkroczyło w niego pokolenie, które w większości posługuje się smartfonem, komputerem, sprawnie porusza się  w Internecie. Nikogo nie dziwią starsze osoby korzystające z platform społecznościowych typu Instagram czy Facebook, tak samo jak wiadomości przesyłane przez Messenger, WhatsApp czy maile. Naturalną konsekwencją jest więc rosnące zainteresowanie aplikacjami i platformami zakupowymi w tej grupie wiekowej.  To wyjątkowi Klienci, marka Everli odnotowała, że osoby w wieku powyżej 55 roku życia, mają ponad dwukrotnie wyższą retencję niż przeciętny użytkownik usługi.

- Osoby 55+ to już co dziesiąty Klient Everli, z czego 70% stanowią kobiety. To bardzo lojalni użytkownicy, Ci którzy skorzystali z naszej aplikacji w większości przypadków zostają z nami na dłużej i chętnie korzystają z pełnych udogodnień platformy - 12% abonentów Everli Plus, subskrybcji dającej dostawy gratis od 100 zł i dostęp do specjalnych promocji, to Klienci 55+ – mówi Magdalena Rzepka, Marketing Manager Everli. - Zakupy robią nie tylko przez stronę internetową,, ale też w aplikacji - 39% kobiet i 35 % mężczyzn z tej grupy. To, plus biegłość w posługiwaniu się płatnościami bezgotówkowymi - jedyną  dostępną formą w Everli - świadczy o ich zaawansowaniu technologiczny - dodaje.

Średni koszyk silversów i seniorów to około 200 złotych, a ich zwyczaje zakupowe nie odbiegają znacząco od pozostałych użytkowników. Najczęściej sięgają po produkty świeże tj. warzywa, owoce, nabiał, mięso i wędliny.

Czynnik, który znacząco wpłynął na adopcję zakupów w e-commerce to pandemia. Od jej czasu zainteresowanie e-grocery znacząco wzrosło, nic więc dziwnego, że z tej możliwości korzysta również generacja silversów i seniorów. Marka nie przewiduje odwrotu tego trendu, co wydaje się oczywiste biorąc pod uwagę kluczowe benefity. Zakupy online przede wszystkim pozwalają zaoszczędzać czas, ale co szczególnie istotne w przypadku osób starszych zakupy dostarczane są pod same drzwi, dzięki czemu nasi dziadkowie czy rodzice nie muszą dźwigać ciężkich zakupów,  walczyć ze złą pogodą czy narażać się na inne niedogodności. Zakupy online sprawdzą się nie tylko u starszych osób mających problemy ze zdrowiem, ale też tych sprawnych,  aktywnych, które nie chcą tracić czasu.

Pamiętajmy jednak, że zakupy online nie są dostępne, z różnych względów, dla każdego seniora, ale prawie każdemu z nich mogą zostać dostarczone. Platformy zakupowe to doskonałe ułatwienie dla dzieci, które mieszkają daleko od swoich rodziców, w innych miastach, a chcą ułatwić swoim bliskim seniorom codzienne funkcjonowanie. Właściwie z każdego miejsca na świecie możemy za pomocą kilku kliknięć zrobić im zakupy z dostawą pod wskazany adres, w zaledwie kilka godzin. To świetne narzędzie i usprawnienie w dbaniu o swoich najbliższych.

Źródło: Everli

www.pl.everli.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Opakowanie pomaga zdobyć klienta w e-sklepie
Grudzień to bez wątpienia najważniejszy miesiąc w kalendarzu e-commerce. Wpływ na to mają nie tylko sezonowe wyprzedaże czy Święta Bożego Narodzenia, ale także liczne okazje, które na stałe zagościły w świadomości konsumentów i przez wielu traktowane są jako doskonały moment na zakup gwiazdkowych upominków. Warto wykorzystać tę okazję, aby maksymalnie zintensyfikować...
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku. Podczas, gdy polski rynek urośnie o 34,7% do wartości 124 miliardów zł. Jednak przyszły rok przyniesie wiele wyzwań dla e-commerce, na który największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania klientów, szybkość...
Marketingowy potencjał koperty
Choć rynek tradycyjnych przesyłek listowych od lat sukcesywnie się kurczy, to jeden z jego segmentów może pochwalić się wzrostem. Mowa o przesyłkach reklamowych. Niesłabnącą popularność direct mailingu potwierdzają zarówno eksperci zajmujący się organizacją korespondencji masowej dla firm oraz instytucji, jak i sami konsumenci. Najnowszy Raport Polskiego...
Phygital czyli czołowy trend handlu A.D. 2023?
Phygital, a więc łączenie dwóch „handlowych światów” - wirtualnego i rzeczywistego – będzie jednym z najważniejszych trendów definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. A to m.in. dlatego, że tradycyjna sprzedaż w fizycznych placówkach handlowych nadal ma się świetnie – według analizy Worldwide...
Czy sztuczna inteligencja pozbawi dziennikarzy i copywriterów pracy?
Narzędzia sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej popularne przy pisaniu treści. Platformy zasilane tą techniką dają twórcom narzędzia do kreowania tekstu, czyniąc planowanie contentu prostszym niż kiedykolwiek. Jednym z największych wyzwań w tworzeniu treści jest po prostu nieustanna kreatywność. Zazwyczaj to autor ustala „background” i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764