logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

  PR 25.03.2023, przeczytano 929 razy
ilustracja
Ewa Wysocka, założycielka i CEO Tribe47

Coraz więcej firm decyduje się na oferowanie swoich produktów i usług w modelu subskrypcyjnym. W 2026 r. globalna wartość tego rynku osiągnie poziom ponad 12 mld dolarów. Na tak dużym i konkurencyjnym rynku kluczowe jest nie tylko pozyskanie klientów, ale ich utrzymanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zacieta-%28i-kosztowna%29-walka-o-subskrybentow,399405,artykul.html

Usługi subskrypcyjne to sektor rynku o bardzo dużym potencjale rozwoju. Według IBM Institute for Business Value (raport Seizing the subscription business model) jego globalna wartość wzrośnie z 5,1 mld dolarów w 2020 r. do 12,5 mld dolarów w 2026 r., a więc w ciągu zaledwie pięciu lat zwiększy się niemal dwuipółkrotnie.

Dzieje się tak nie tylko dlatego, że rozwijają się branże tradycyjnie oparte o subskrypcje, takie jak usługi komunikacyjne (telefony, internet), streaming audio i wideo, gry komputerowe. Na szybki wzrost wpływa też to, że na model subskrypcyjny przechodzą dostawcy produktów i usług kojarzonych dotychczas głównie z tradycyjną formą sprzedaży, np. sprzęt elektroniczny (Grover, Komputronik), odzież (Singular Society, Stitch Fix), gotowe posiłki (Huel), żywność dla zwierząt (Cat Person, Piesotto), środki higieny osobistej (Your KAYA) czy nawet codzienne zakupy (Monoprix, Subscribo).

Nowy klient kosztuje

Pozyskanie klienta na rynku subskrypcyjnym, zwłaszcza jeśli korzysta on już z konkurencyjnego produktu lub usługi, wiąże się z poniesieniem dużych kosztów. Według raportu Mity i fakty usług subskrypcyjnych przygotowanego przez Deloitte Digital, akwizycja nowego klienta jest nawet pięciokrotnie droższa niż utrzymanie dotychczasowego. Ta sama firma wyliczyła też, że w 2021 r. serwisy VOD musiały wydawać nawet do 200 dolarów na pozyskanie jednego subskrybenta.

– Przy tak wysokich kosztach akwizycji kluczowa wydaje się szybkość działania. Jeśli prowadzony biznes ma duży potencjał do funkcjonowania w formie subskrypcji, lepiej nie zwlekać z wprowadzeniem takiego modelu. Bycie pierwszym w swojej niszy daje wiele przewag nad konkurencją – mówi Ewa Wysocka, założycielka i CEO Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm. – Wcześniejsze wdrożenie nowego modelu pozwala między innymi na znacznie swobodniejsze kreowanie strategii cenowej. A to właśnie cena, według danych przytoczonych w wyżej wspomnianym raporcie Deloitte Digital, jest głównym argumentem dla klientów wybierających między subskrypcją a jednorazowym zakupem – dodaje.

Budowanie relacji i lojalności klientów

W obszarach, gdzie konkurencja jest duża, wyzwaniem jest też utrzymanie klientów. W związku z tym niezwykle istotne jest zbudowanie z nim silnej relacji. Wiele marek wykorzystuje do tego różnego rodzaju programy lojalnościowe. Jednak model subskrypcyjny może zastąpić takie programy. Dane Deloitte Digital pokazują, że po zakupie subskrypcji aż 40 proc. klientów ogranicza korzystanie z konkurencyjnych produktów, a jednocześnie 57 proc. z nich zwiększyło wydatki w tej kategorii.

– Lojalność klienta to nie tylko gwarancja, że od nas nie odejdzie. Korzystający z modelu subskrypcyjnego częściej decydują się na zakupy i zwiększenie ich wartości – zauważa Ewa Wysocka. – A subskrypcja to nie tylko stałe, cykliczne wpływy. Dobrze zaplanowany model może być również motorem dalszych wzrostów – uzupełnia.

Źródło: Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764