logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

  PR 25.03.2023, przeczytano 1082 razy
ilustracja
Ewa Wysocka, założycielka i CEO Tribe47

Coraz więcej firm decyduje się na oferowanie swoich produktów i usług w modelu subskrypcyjnym. W 2026 r. globalna wartość tego rynku osiągnie poziom ponad 12 mld dolarów. Na tak dużym i konkurencyjnym rynku kluczowe jest nie tylko pozyskanie klientów, ale ich utrzymanie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zacieta-%28i-kosztowna%29-walka-o-subskrybentow,399405,artykul.html

Usługi subskrypcyjne to sektor rynku o bardzo dużym potencjale rozwoju. Według IBM Institute for Business Value (raport Seizing the subscription business model) jego globalna wartość wzrośnie z 5,1 mld dolarów w 2020 r. do 12,5 mld dolarów w 2026 r., a więc w ciągu zaledwie pięciu lat zwiększy się niemal dwuipółkrotnie.

Dzieje się tak nie tylko dlatego, że rozwijają się branże tradycyjnie oparte o subskrypcje, takie jak usługi komunikacyjne (telefony, internet), streaming audio i wideo, gry komputerowe. Na szybki wzrost wpływa też to, że na model subskrypcyjny przechodzą dostawcy produktów i usług kojarzonych dotychczas głównie z tradycyjną formą sprzedaży, np. sprzęt elektroniczny (Grover, Komputronik), odzież (Singular Society, Stitch Fix), gotowe posiłki (Huel), żywność dla zwierząt (Cat Person, Piesotto), środki higieny osobistej (Your KAYA) czy nawet codzienne zakupy (Monoprix, Subscribo).

Nowy klient kosztuje

Pozyskanie klienta na rynku subskrypcyjnym, zwłaszcza jeśli korzysta on już z konkurencyjnego produktu lub usługi, wiąże się z poniesieniem dużych kosztów. Według raportu Mity i fakty usług subskrypcyjnych przygotowanego przez Deloitte Digital, akwizycja nowego klienta jest nawet pięciokrotnie droższa niż utrzymanie dotychczasowego. Ta sama firma wyliczyła też, że w 2021 r. serwisy VOD musiały wydawać nawet do 200 dolarów na pozyskanie jednego subskrybenta.

– Przy tak wysokich kosztach akwizycji kluczowa wydaje się szybkość działania. Jeśli prowadzony biznes ma duży potencjał do funkcjonowania w formie subskrypcji, lepiej nie zwlekać z wprowadzeniem takiego modelu. Bycie pierwszym w swojej niszy daje wiele przewag nad konkurencją – mówi Ewa Wysocka, założycielka i CEO Tribe47, agencji wyspecjalizowanej we wprowadzaniu na rynek i wspieraniu wzrostu firm. – Wcześniejsze wdrożenie nowego modelu pozwala między innymi na znacznie swobodniejsze kreowanie strategii cenowej. A to właśnie cena, według danych przytoczonych w wyżej wspomnianym raporcie Deloitte Digital, jest głównym argumentem dla klientów wybierających między subskrypcją a jednorazowym zakupem – dodaje.

Budowanie relacji i lojalności klientów

W obszarach, gdzie konkurencja jest duża, wyzwaniem jest też utrzymanie klientów. W związku z tym niezwykle istotne jest zbudowanie z nim silnej relacji. Wiele marek wykorzystuje do tego różnego rodzaju programy lojalnościowe. Jednak model subskrypcyjny może zastąpić takie programy. Dane Deloitte Digital pokazują, że po zakupie subskrypcji aż 40 proc. klientów ogranicza korzystanie z konkurencyjnych produktów, a jednocześnie 57 proc. z nich zwiększyło wydatki w tej kategorii.

– Lojalność klienta to nie tylko gwarancja, że od nas nie odejdzie. Korzystający z modelu subskrypcyjnego częściej decydują się na zakupy i zwiększenie ich wartości – zauważa Ewa Wysocka. – A subskrypcja to nie tylko stałe, cykliczne wpływy. Dobrze zaplanowany model może być również motorem dalszych wzrostów – uzupełnia.

Źródło: Tribe47

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak przeprowadzić onboarding freelancerów?
Skuteczne wdrożenie freelancerów to klucz do sukcesu każdej firmy. Niezależni specjaliści wnoszą unikalne umiejętności i wiedzę, ale aby w pełni wykorzystać ich potencjał, potrzebny jest skuteczny onboarding. Dzięki temu szybko odnajdą się w zespole i zaczną działać na pełnych obrotach.
Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday?
Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi rodacy zakładali, że wydadzą 400-500 zł, a najbardziej interesowały ich obniżki rzędu 50-60% wynika z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Według danych Salesforce średnia wartość zamówienia w...
Najczęstsze problemy z drukarką laserową
Pracując w biurze, często borykamy się z problemami z drukarką laserową. Pojawiają się niewyraźne litery czy ciemne pasy lub plamy na kartce, które psują estetykę wydruku i sprawiają, że musimy powtarzać drukowanie. Aby uniknąć marnowania papieru i nie opóźniać przygotowania ważnych dokumentów czy korespondencji, warto zadbać...
Kto powiedział, że zakupy nie mogą być zabawą? Grywalizacja zmienia sposób, w jaki postrzegamy lojalność klientów. Dzięki niej zamiast nudnych programów punktowych otrzymujemy ekscytujące wyzwania i nagrody. Dowiedz się, jak firmy budują zaangażowane społeczności wokół swoich marek dzięki wprowadzeniu grywalizacji.
Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów
W dobie transformacji cyfrowej organizacja eventów wymaga nie tylko starannego planowania i doskonałej logistyki, ale też umiejętności efektywnego wykorzystania dostępnych narzędzi cyfrowych. To właśnie odpowiednie działania digitalowe pomagają zarówno skutecznie wypromować wydarzenie, jak i zadbać o jego angażującą dokumentację.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764