logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zagraniczni wideoblogerzy będą promować Polskę

  PR 08.11.2017, przeczytano 434 razy
ilustracja
Zamek w Chęcinach fot. Przemek Rot/freeimages.com

W 2018 roku Polska Organizacja Turystyczna chce wdrażać innowacyjne projekty w Internecie służące promocji Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie. Jest to część nowej strategii promocji Polski z wykorzystaniem nowych mediów i kultury cyfrowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zagraniczni-wideoblogerzy-beda-promowac-polske,34400,artykul.html

Polska Organizacja Turystyczna chce wdrażać innowacyjne projekty przede wszystkim w mediach społecznościowych. Jednym z pierwszych będzie wizyta studyjna dla wideoblogerów (influencerów) z kilku kluczowych zagranicznych rynków turystycznych. W jej ramach wytypowani uczestnicy będą mieli okazję poznać unikalne, spektakularne i ekskluzywne miejsca i wydarzenia w Polsce. Miejsca i wydarzenia o wielkim potencjale turystycznym, które nie są szeroko znane za granicą, a często i w naszym kraju. Budzące silne emocje, obok których nie da się przejść obojętnie. Pozwoli to na ukazanie Polski jako kraju o szerokiej i nieprzeciętnej ofercie turystycznej. Również miejsca noclegów będą dobierane tak, aby pozostawiały niezapomniane wrażenia (np. kopalnia soli, latarnia morska, strażnica graniczna, dyżurka ratowników GOPR).

W chwili obecnej promocja w turystyce opiera się przede wszystkim na osobistej rekomendacji. Decyzje o tym, gdzie i jak podróżujemy, podejmujemy w dużej mierze w oparciu o informacje znalezione w sieci, w tym w mediach społecznościowych.

- Rekomendacje popularnych influencerów – czyli osób które narzucają trendy w swoich środowiskach - postrzegane są jako informacje sprawdzone i prezentujące to, czego można naprawdę doświadczyć w wybranym miejscu. Stawiane są w kontrze do suchych opisów lub cukierkowych zdjęć z katalogów. Stąd pomysł na wykorzystanie wideoblogerów aktywnych na YouTube. Siła influencerów social mediowych jest nie do przecenienia. Chcemy pozwolić wybranym wideoblogerom poznać Polskę przez niezwykłe doświadczenia w nieoczywistych miejscach i dać im szansę na zaprezentowanie w sieci ich wizji naszego kraju – mówi Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej

Celem kampanii jest promocja nietuzinkowych atrakcji Polski, poprzez wykorzystanie potencjału influence marketingu oraz budowanie opinii o atrakcyjności Polski, w oparciu o zdanie rynkowych trendsetterów. Główną zaletą przekazu wideo ma być jego autentyczność i wiarygodność. Ma to stworzyć możliwość do dalszego wykorzystania jako inspiracji do storytellingu, pozwalając na zwiększenie zasięgu dotarcia z komunikatem promocyjnym.

- Polska Organizacja Turystyczna przy propagowaniu projektu zamierza korzystać z ogromnych możliwości tworzenia zasięgu, jakie dają media społecznościowe. Pamiętajmy, że Youtube to druga na świecie wyszukiwarka online. Dodatkowym aspektem wzmacniającym przekaz będzie wprowadzenie zasad rywalizacji dla osób śledzących relacje z Polski – powiedziała Magdalena Ragus, dyrektor Departamentu e-Informacji Polskiej Organizacji Turystycznej.

W pierwszej tego typu akcji organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną ma wziąć udział 7-8 wpływowych wideoblogerów. Będą to osoby z ugruntowaną marką i rozpoznawalnością na swoim rynku krajowym, z takich państw jak m.in. Japonia, Chiny, Stany Zjednoczone czy wybranych krajów Europy Zachodniej. Ponadto pod uwagę będą brane predyspozycje osobowościowe np. pełna naturalność, osobowość budząca sympatię, charyzmatyczność, umiejętność opowiadania historii czy dowcip. Pobyt w Polsce planowany jest na kwiecień/maj 2018 r.

Źródło: Polska Organizacja Turystyczna

www.pot.gov.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gratisomat premierowo na Festiwalmarketingu.pl
Podczas tegorocznej edycji targów reklamy po raz pierwszy zaprezentuje się firma Gratisomat, oferująca interaktywne rozwiązania marketingowe. Na stoisku będzie można samodzielnie wypróbować nowoczesną i angażującą forma reklamy produktów i usług.
Pierwsza wersja Senuto – polskiej platformy wspierającej planowanie, analizę oraz optymalizację działań SEO – zostanie wyłączona 31 maja 2019 r. Eksperci spółki od wielu miesięcy pracowali nad jej przebudowaniem. Jak zatem będzie wyglądać Senuto w nowej odsłonie?
Continental poszerzył współpracę z Mediacom
Współpraca pomiędzy MediaCom Warszawa i Continental uległa poszerzeniu - Mediacom Beyond Advertising (MBA) obsługuje teraz budżet influencer marketingowy tego marketera. Obecnie trwa pierwsza kampania influencer marketingowa przygotowana przez MBA dla Continental. W akcji wezmą udział: Patryk Mikiciuk, Kameralnie, ReZigiusz, Wheel with it i Jack Gadovsky.
Awans i nowy dział strategii w Imagine
Zmiany w zespole IMAGINE: Paweł Smolarz awansuje na szefa działu client service,  a Justyna Izydorczyk będzie budowała dział strategii.
Bazarnik w gronie Członków PIAP
Bazarnik to nowa firma Członkowska, która przystąpiła do Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych w kwietniu br.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764