Najnowsze badanie IAB Europe "The Wider Socio-Economic and Cultural Value of Targeted Advertising in Europe"potwierdza, że reklama jest filarem wolnego i otwartego internetu, a targetowanie ma kluczowe znaczenie dla przychodów z reklam zarówno wydawców, jak i dostawców usług internetowych. Ponad dwie trzecie przychodów z reklam cyfrowych w Europie pochodzi z targetowania behawioralnego, a reklamodawcy płacą średnio 2,68 razy więcej za reklamy kierowane w ten sposób.
Raport stwierdza, że targetowanie staje się coraz bardziej kluczowe dla wydawców europejskich w miarę przechodzenia na modele biznesowe ukierunkowane na cyfryzację. Każdy zakaz pogłębiałby przepaść cyfrową między obywatelami Europy, którzy mają środki finansowe na opłacenie wiadomości wysokiej jakości, a tymi, którzy tego nie robią.
Badanie pokazuje również, że reklama targetowana jest szczególnie ważna dla europejskich MŚP, z których wiele zostało zmuszonych przez pandemię do przejścia na wyłącznie digitalowe strategie marketingowe – ci po prostu nie mają środków na opłacenie reklam nastawionych na odbiorców ogólnych, a nie dostosowanych do tych, którzy są najbardziej zainteresowani ich produktami i usługami.
Podczas gdy Parlament Europejski przygotowuje się do rozważenia zmian w projekcie ustawy o usługach cyfrowych, raport IAB Europe pokazuje, że całkowity zakaz – zaproponowany przez niektórych posłów do PE – zaszkodziłby europejskim mediom.
- Pełna treść raportu dostępna jest TUTAJ.
Źródło: IAB Polska