logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zakaz stosowania płatnych spotów i billboardów niezgodny z konstytucją

   20.07.2011, przeczytano 2526 razy
ilustracjastrzałka
Fot. Trybunał Konstytucyjny

Zakaz używania billboardów i spotów w kampanii wyborczej jest niezgodny z konstytucją uznał na dzisiejszym posiedzeniu Trybunał Konstytucyjny. Trybunał zbadał zakwestionowane przepisy przewidziane w spornym kodeksie wyborczym w pełnym składzie. Orzeczenie uważane jest za zwycięstwo PiS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakaz-stosowania-platnych-spotow-i-billboardow-niezgodny-z-konstytucja,13004,artykul.html

Rozprawie przewodniczył prezes TK Andrzej Rzepliński. Dziewięciu sędziów, w tym Rzepliński, zgłosiło do wyroku zdanie odrębne. Przepisy o zakazie użycia płatnych spotów i billboardów zostały zaskarżone przez PiS, którą to partię reprezentowali posłowie Arkadiusz Mularczyk i Wojciech Szarama, zaś pełnomocnikiem był europoseł Janusz Wojciechowski. Według Mularczyka „widzimy bardzo wiele zagrożeń dla działalności partii politycznych poprzez niemożność prowadzenia kampanii wyborczej polegającej na zakazie informowania obywateli poprzez billboardy czy reklamy telewizyjne i radiowe”. Na temat zakazu stosowania spotów i billboardów wypowiedział się też Wojciechowski, który wskazał na większe możliwości przedstawiania swojej „narracji” przez obóz rządzący. Jednocześnie Wojciechowski zakwestionował szybki tryb uchwalenia poprawki w sprawie reklam.

Rozwiązań przewidzianych w kodeksie wyborczym bronił poseł PO Grzegorz Karpiński, reprezentujący podczas posiedzenia Sejm. Wg Karpińskiego ograniczenia w sprawie reklam nie odbierają możliwości prowadzenia agitacji wyborczej: „Ustawodawca pozostawił do dyspozycji komitetów wyborczych oraz wyborców szerokie spektrum środków, w jakich może być prowadzona agitacja. Obok klasycznych form, jak: spotkania z wyborcami, ulotki, plakaty małoformatowe, są to również formy typowe dla reklamy, np. płatne ogłoszenia wyborcze w prasie drukowanej.

Zwróćmy uwagę, że dzisiejsze orzeczenie TK nie ma nic wspólnego z omawianym przez nas wczoraj stanowiskiem PKW na temat tzw. „kampanii informacyjnej”. W tamtym wypadku zarzut polegał na rozpoczęciu kampanii przed ogłoszeniem terminy wyborów, nie zaś na wykorzystaniu spotów i billboardów.

Źródło: inf. wł.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764