logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA | Portfolio: Zakończenie kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku”

  PR 20.02.2019, przeczytano 1826 razy
ilustracjastrzałka

16 lutego 1919 roku zawarciem rozejmu w Trewirze zakończyła się największa zwycięska insurekcja w naszej historii – Powstanie Wielkopolskie. Walki rozpoczęły się 27 grudnia 1918 roku w Poznaniu i były wyrazem nastrojów patriotycznych związanych z możliwością odrodzenia państwa polskiego po I wojnie światowej.100. rocznicę tych wydarzeń, Samorząd Województwa Wielkopolskiego postanowił uczcić w wyjątkowy sposób – ogólnopolską kampanią społeczno-edukacyjną „Wolność  liczy się w każdym wieku”. Za opracowanie i realizację koncepcji odpowiadała agencja 4Frame.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-zakonczenie-kampanii-_wolnosc-liczy-sie-w-kazdym-wieku_,381319,artykul.html

Idea kampanii

Powstanie Wielkopolskie jest jednym z najważniejszych zrywów narodowościowych w Polsce. Dobra organizacja, wytrwałość i odwaga pozwoliły odnieść zwycięstwo nad siłami zaborców, co z kolei wpłynęło na warunki pokoju po I Wojnie Światowej i kształt polskich granic. Niestety, mimo tak dużego historycznego znaczenia, wiedza o tych wydarzeniach była w naszym społeczeństwie niewielka. Misją kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku” było zwiększenie świadomości Powstania Wielkopolskiego i wiedzy o jego znaczeniu dla budowania Polski w kształcie, który znamy. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że ten cel został zrealizowany.

ilustracjastrzałka

„Wolność liczy się w każdym wieku”

Za sukces akcji odpowiadała precyzyjnie opracowana strategia oraz szeroko zakrojone działania. Ambasadorami kampanii zostali aktorzy Katarzyna Herman, Mateusz Damięcki, Jan Wieczorkowski i Olga Kalicka, którzy w serii krótkich filmów wcielili się w postaci związane z Powstaniem oraz opowiadali o wolności - najważniejszej wartości w życiu każdego człowieka. Spoty zostały wyemitowane w telewizji History 412 razy, a w Multikinie obejrzało je ponad 153 tysiące widzów. Łącznie odsłony wideo wyniosły ponad 13 milionów.

ilustracjastrzałka

Działania online

Założeniem kampanii było łączenie pokoleń i zainteresowanie zagadnieniem osób w różnym wieku. Do młodszych odbiorców udało się dotrzeć dzięki zaangażowaniu vloggerów z kanałów Topowa Dycha, Matura To Bzdura oraz Urbex History oraz profilom na Facebooku i Instagramie. Informacji o obchodach nie brakowało też w mediach. Same publikacje z prasie i internecie zaowocowały imponującą liczbą ponad 194 milionów media impressions.

Strona internetowa 27grudnia.pl, będącą źródłem informacji o działaniach związanych z obchodami, od początku września zanotowała 30 milionów odsłon. Na Facebooku aktywnie działał również fanpage 27 grudnia – Powstanie Wielkopolskie, którego zasięg przekroczył 4 miliony.

Działania outdoorowe

Podczas kampanii w największych miastach Polski pojawiło się 760 citylightów w dwóch odsłonach: pierwszej – z wykorzystaniem poznańskiej gwary i drugiej – ujawniającej kulisy akcji. Przygotowano również 5 szlaków turystycznych, aby wszyscy zainteresowani mogli ruszyć śladami historii, odwiedzając miejsca związane z insurekcją. 27 grudnia, w rocznicę Powstania Wielkopolskiego, najważniejsze budynki w kraju, w tym Pałac Prezydencki w Warszawie, zostały podświetlone na biało-czerwono. W Poznaniu natomiast odbył się zorganizowany i transmitowany przez TVN koncert Muzyka Wolności, podczas którego wystąpiły największe gwiazdy polskiej sceny, gromadząc ogromną publiczność.

ilustracjastrzałka

Sukces kampanii

Kampania społeczno-edukacyjna „Wolność liczy się w każdym wieku” zakończyła się pełnym sukcesem. Udało się nie tylko zrealizować wszystkie założenia, ale również znacząco przekroczyć szacowane wyniki. Powstanie Wielkopolskie, dotychczas obchodzone głównie lokalnie, zaistniało w świadomości społecznej jako ogólnopolskie wydarzenie, budujące naszą tożsamość i łączące nas we wspólnej historii i idei wolności.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764