Upowszechnienie wiedzy na temat pieczywa, propagowanie jego roli w codziennej diecie, a także obalenie najpopularniejszych mitów na temat wypieków sprzedawanych w sklepach wielkopowierzchniowych – to główne cele zrealizowane w ramach pierwszego etapu ogólnopolskiej kampanii „Łączy nas coś dobrego”, zainicjowanej przez Stowarzyszenie Producentów Pieczywa.
Przekaz komunikacyjny kampanii bazował na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa, poprzez pokazanie jego kolejnych etapów. W tym celu zrealizowany został m. in. spot, dzięki któremu konsumenci w atrakcyjny sposób mogli dowiedzieć się np. tego, że mrożenie jest naturalnym, całkowicie bezpiecznym procesem i jednocześnie jedną z najstarszych metod przechowywania żywności, która nie wpływa negatywnie na jej jakość.
- Zrealizowaliśmy ważny cel – w ramach kampanii pokazaliśmy szerokiemu gronu konsumentów, że pieczywo jest ważnym składnikiem codziennego jadłospisu, a chleb czy bułki, które kupujemy w pobliskim sklepie, są tak samo zdrowe, jak te wypiekane metodą rzemieślniczą. Przez osiem miesięcy szczególny nacisk położyliśmy na edukację, zarówno dzieci i dorosłych, przybliżając im proces produkcyjny oraz pokazując, że śniadanie czy kolacja bazujące na pieczywie mogą być naprawdę atrakcyjne - mówi Jacek Górecki, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.
W ramach działań edukacyjnych kampanii stworzony został atrakcyjny, bezpłatny e-book dla nauczycieli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”. Celem kreatywnego podręcznika było przybliżenie najmłodszym tematyki powstawania pieczywa i jego miejsca na Talerzu Zdrowego Żywienia.
Wsparcie merytoryczne kampanii zapewniała także ekspertka z zakresu żywienia, dietetyki i psychodietetyki, Katarzyna Błażejewska-Stuhr, która wiedzę na temat pieczywa, sposobów jego produkcji oraz tego, dlaczego powinno się włączać je do codziennego jadłospisu, upowszechniała w merytorycznych artykułach, udzielając wywiadów dla prasy, portali internetowych i radia, a także goszcząc w telewizji śniadaniowej. Dzięki współpracy z ekspertką obalane były m. in. mity takie jak te, że gluten szkodzi wszystkim albo że należy unikać pieczywa będąc na diecie redukcyjnej.
Kampania spotkała się z bardzo dobrym odbiorem i osiągnęła planowane zasięgi oraz dotarcie: reklamy na Facebooku zostały wyświetlone prawie 40 milionów razy, a strona akcji została odwiedzona aż 343 tysiące razy, przez 86 tysięcy użytkowników.
- W dobie galopujących zmian na rynku surowców oraz dynamicznej sytuacji geopolitycznej dostarczanie dobrej jakości pieczywa, stanowiącego istotny element codziennej diety, jest dla nas priorytetem. Dzięki przeprowadzonej kampanii i jej szerokiemu zasięgowi mogliśmy skutecznie edukować konsumentów o właściwościach chleba czy bułek oraz obalać szkodliwe mity – a tym samym zahamować proces spadającej konsumpcji pieczywa, które stanowi bazę naszego jadłospisu od tysięcy lat – dodaje Jacek Górecki.
Inicjatorem kampanii było Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebooku oraz działania z zakresu public relations odpowiadała agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiadała agencja mediowa Grandes Ideas. Druga edycja kampanii startuje po wakacjach i potrwa do końca grudnia br.
Źródło: 19 Południk