logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zakończyła się IX konferencja Organic Marketing

  PR 24.11.2015, przeczytano 1240 razy
ilustracjastrzałka

Rosnąca siła contentu w marketingu, kreatywność w przekazie reklamowym, influencer marketing czy rola nowoczesnych narzędzi w angażowaniu użytkowników to jedne z głównych zagadnień poruszonych podczas IX edycji konferencji „Organic Marketing” zorganizowanej przez Havas Media Group.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakonczyla-sie-ix-konferencja-organic-marketing,26645,artykul.html

Blisko 350 gości, dziewięciu prelegentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Polski, przegląd najnowocześniejszych narzędzi w komunikacji marketingowej – tak w skrócie można podsumować tegoroczną edycję konferencji zatytułowanej Organic Marketing.

Industrialnie zaaranżowane wnętrze hali przy Domaniewskiej 37a, centralnie położona scena w kształcie koła oraz niecodzienna formuła sprawiły, że interakcja mówców z publicznością nabrała zupełnie nowego charakteru, a konferencja pozytywnie wyróżniła się na tle innych wydarzeń branżowych. Gości spotkania, w ramach globalnego partnerstwa Havas i Universal Music, powitał solowy występ fortepianowy Michała Sobierajskiego, będący jednocześnie hołdem złożonym ofiarom zamachów w Paryżu.

Organic Marketing – marketing przyszłości

Jako pierwszy wystąpił reporter Mariusz Szczygieł, który opowiadał o istocie reportażu i ogromnej roli słuchania w prawdziwej komunikacji międzyludzkiej. Co jest kluczowe? To zanurzanie się w cudze historie, pisanie o pewnych fenomenach, dzięki czemu jedni ludzie mogą przeniknąć w świat innych, a co za tym idzie, lepiej ich zrozumieć.

Wspólne wystąpienie Barbary Stawarz (Content Marketing Director, Havas Worldwide Warsaw) i Aleksandry Bujnowskiej (Digital Director, Havas Media Group) dotyczyło dzisiejszych wyzwań stojących przed content marketingiem. Jak przykuć uwagę konsumenta w zmieniających się realiach rynku i jak do tego wykorzystać metadane? Kluczem zdaje się być personalizacja, wskazana jako najważniejszy trend e-marketingu i nawiązywanie relacji marka-klient.

Jez Jowett (Global Head of Creative Technology, Havas Media Group) wskazał na kluczową rolę budowy związku między marką a influencerami z wykorzystaniem możliwości, jakie dają kanały społecznościowe. Z kolei Olivier Robert-Murphy (Universal Music, Chief of Possibilities), stwierdził, że klasyczne 4P marketingu zmieniło się obecnie w 4E (engagement, experience, exclusivity, emotion) oraz opowiedział o roli muzyki w opowiadaniu angażujących historii o markach i produktach. Alicja Cybulska (Havas Media Group Polska Strategy Director) opowiedziała o zmianie perspektywy konsumenta, ponieważ w nowej narracji marketingowej, to właśnie on musi być bohaterem, a marka partnerem, który efektywnie poprawia jakość jego życia i zmienia je na lepsze.

Jednym z barwniejszych wystąpień było spotkanie z Markiem Adamsem (Senior Vice President VICE Media, LLC), który wskazał nowe drogi dotarcia przekazu marketingowego do młodych ludzi. Content musi być budowany w oparciu o społeczność, a marki powinny tworzyć i uosabiać prawdziwe emocje (human stories). Brad Jansen (VP Global Accounts, Havas Sports & Entertainment, Atlanta) opowiedział o rosnącej roli e-spotów w angażowaniu konsumentów na całym świecie. Konferencję zakończył występ Wiesława Bratkowskiego (projektanta interakcji i badacza systemów złożonych, Uniwersytet SWPS), który wskazał na alternatywne drogi interakcji człowiek-komputer oraz budowanie dialogu między użytkownikiem, a otaczającą nas zewsząd technologią. Havas Media Group współpracuje z Wiesławem Bartkowskim na bieżąco w projektach tworzonych przez InnovationLab.

Organic Marketing to nasza pasja, wizja i wiedza, którą chcemy się dzielić, dlatego bardzo cieszymy się, że tegoroczna konferencja zgromadziła tak dużą rzeszę gości. Zmieniające się coraz szybciej realia rynkowe, a wraz z nimi zachowania konsumenckie wymagają szybkich i efektywnych zmian w komunikacji marek czy produktów. Nowe kanały dotarcia, coraz większa rola contentu, dynamiczne zmiany w relacji klient-marka, konieczność umiejętnego zarządzania danymi to jedne z głównych kwestii, o których musimy pamiętać jeśli chcemy skutecznie dotrzeć z przekazem do konkretnej grupy docelowej. Dlatego esencją naszej konferencji jest inspirowanie, dzielenie się światowymi praktykami oraz wskazywanie odpowiednich lokalnie kierunków działania – powiedziała Małgorzata Węgierek CEO Havas Media Group.

Ważnym akcentem konferencji było zaprezentowanie przez Małgorzatę Węgierek, CEO Havas Media Group, świątecznego projektu Havas Media Group – specjalnej, darmowej aplikacji Havas Xmas, z której całkowity dochód zostanie przekazany dla podopiecznych Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci, a która w dniu 1 grudnia zostanie udostępniona na platformach App Store i Google Play.

Niezwykła oprawa

Gości konferencji witała kurtyna, stworzona przez Leia Display System, będąca projekcją holograficzną. Interaktywny system, rozświetlony animacjami oraz grafikami wykonanymi przez Havas Worldwide i zanimowanymi przez Lunar Six, partnerów konferencji, sprawił, że goście od samego początku poczuli futurystyczny klimat technologii przyszłości. Do dyspozycji uczestników była również instalacja VRX2, dzięki której można było doświadczyć zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości, stworzona przez zespół MELT.

Dzięki Social Newsroomowi, stworzonemu przez zespół Socialyse, wszyscy zainteresowani konferencją mogli na bieżąco śledzić przebieg wydarzenia i jego treści w kanałach społecznościowych.

Za niezwykłą aranżację przestrzeni oraz scenografię odpowiadał zespół Havas Sports & Entertainment, agencja event-marketingowa Havas Media Group.

Źródło: Havas Media Group

www.havasmedia.pl

Dodatkowe informacje:

Havas Media Group Conference to cykliczne przedsięwzięcie organizowane co roku przez polski oddział Havasa. W dotychczasowych dziewięciu edycjach udział wzięło 71 prelegentów z 12 krajów, a ich wykładów miało okazję wysłuchać ponad 1,8 tys. uczestników. Partnerami konferencji byli: LunarSix, Media&Marketing Polska, RMF, AMS, Wirtualnemedia.pl, Havas Worldwide Warsaw, Willa Foksal, Get Green, Brill AV Media, Triangoo oraz MELT.

Havas Media Group – grupa specjalistów w dziedzinie marketingu i komunikacji. W jej skład wchodzą niezależne agencje mediowe Havas Media i Arena Media, wspierane przez Havas Sports & Entertainment – największą na świecie sieć agencji budujących zaangażowanie marek w marketing sportowy i rozrywkowy. Zarówno Havas Media, Arena Media, jak i Havas Sports & Entertainment korzystają na co dzień z wiedzy wyspecjalizowanych jednostek rozwijanych w ramach struktury Havas Media Group: Artemis (globalna sieć zarządzania danymi), Ecselis (performance marketing), Mobext (sieci mobilne), Socialyse (media społecznościowe) i Affiperf (globalne narzędzie zakupowe Havas w obszarze RTB). Za content marketing w globalnej sieci Havas odpowiadają: Havas Sports & Entertainment, Cake (Paryż, Londyn, Nowy Jork), Havas Hospitality i Havas Productions. Od 2013 roku polskim oddziałem Havas Media Group zarządza Małgorzata Węgierek.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764