logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zakopane.wyborcza.pl – nowy, 29. serwis lokalny „Gazety Wyborczej”

  PR 19.05.2021, przeczytano 340 razy

W środę, 19 maja 2021 r. o godz. 7:00 ruszył nowy serwis lokalny „Gazety Wyborczej” poświęcony Zakopanemu i Podhalu. Pod adresem Zakopane.wyborcza.pl można znaleźć najświeższe informacje o mieście i regionie - m.in. o bieżących wydarzeniach i problemach, klimacie, nieruchomościach oraz ofercie kulturalnej. Publikacje stworzy trzyosobowy zespół redakcyjny – Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach. Start serwisu Zakopane.wyborcza.pl jest promowany na łamach ogólnopolskiego wydania dziennika, a mieszkańcy Zakopanego otrzymają dziś wyjątkowe papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Zakopane”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakopane.wyborcza.pl-%E2%80%93-nowy%2C-29.-serwis-lokalny-_gazety-wyborczej_,391525,artykul.html

„Gazeta Wyborcza” po 20 latach powraca do Zakopanego – tym razem z serwisem Zakopane.wyborcza.pl, który będzie 29. serwisem lokalnym dziennika.   

- Mimo że biura „Wyborczej” nie ma pod Giewontem od końca lat 90., tak naprawdę nigdy z Zakopanem się nie rozstaliśmy. Tematyka podhalańska jest na naszych łamach nadal obecna i nadal cieszy się olbrzymim zainteresowaniem czytelników. Meldujemy się zatem w Zakopanem ponownie, choć już w innej formie: informacje z regionu będą ukazywać się w internetowym serwisie Zakopane.wyborcza.pl – zapowiada Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialny m.in. za lokalne wydania i serwisy gazety.  

Zakopiańską redakcję tworzą Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach, którzy od lat pracują jako dziennikarze na Podhalu. Można kontaktować się z nimi pod adresem zakopane@wyborcza.pl. Redakcja będzie miała także swoją stronę na Facebooku.

Zakopiański zespół znajdzie się w strukturach redakcji „Gazety Wyborczej” w Krakowie, kierowanej przez Michała Olszewskiego.   

- Zakopane jest drugim po Wałbrzychu miastem średniej wielkości, w którym ponownie otwieramy swój oddział, po nich przyjdą kolejne. Powód? Wierzymy w sens dziennikarstwa lokalnego, które asystuje życiu obywateli nie tylko w Warszawie czy Krakowie, ale również w Zakopanem, Rabce czy Nowym Targu. Bez wiedzy o procesach, które dzieją się poza stolicą i aglomeracjami, mapa współczesnej Polski i zmian w niej zachodzących będzie dziurawa. Wracamy również i dlatego – tłumaczy Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. - Zmieniło się Podhale, zmieniliśmy się i my: coraz większa część naszej dziennikarskiej aktywności rozgrywa się w sieci, reagujemy szybciej, pracujemy w trybie całodobowym. Żeby przeczytać o najświeższych wydarzeniach, nie trzeba już szukać kiosku z prasą - wystarczy sięgnąć po telefon.

Inauguracji serwisu Zakopane.wyborcza.pl towarzyszy rozbudowana akcja promocyjna.   

Od 19 do 26 kwietnia potrwa tygodniowy cykl publikacji we wszystkich sekcjach i magazynach dziennika, począwszy od działu krajowego, przez gospodarkę i kulturę, po „Wysokie Obcasy”, „Wolną Sobotę”, „Duży Format” i „Ale Historię”. Pozwoli on poznać miasto i jego mieszkańców. Na łamach „Wyborczej” pojawią się artykuły związane z Zakopanem, m.in. o przyrodzie tatrzańskiej, kobietach na Podhalu, przemocy domowej czy kształcie architektonicznym regionu. Redakcja deklaruje, że chce poruszać również trudne tematy, których pod Giewontem nie brakuje.   

- Chcemy, by nasze internetowe łamy były interesujące zarówno  dla tych, którzy żyją tu na stałe, jak i dla turystów, poszukujących sposobów na najciekawsze spędzenie wolnego czasu. Dlatego obok wątków lokalnych w serwisie będą pojawiać się treści napisane na potrzeby mieszkańców Warszawy czy Gdańska, którzy chcą po raz pierwszy wybrać się w góry, zjeść prawdziwy oscypek czy wyruszyć rowerem na jednodniową wycieczkę za południową granicę. Nie zamierzamy jednak unikać wątków trudnych i kontrowersyjnych: Podhale to nie tylko jedna z najpiękniejszych części kraju. To również region bardzo skomplikowany politycznie, borykający się z szeregiem problemów. Dlatego w serwisie Zakopane.wyborcza.pl będziemy również rozmawiać o przemocy domowej, chaosie przestrzennym, problemach infrastrukturalnych, niebotycznych cenach nieruchomości i ziemi. Dużo miejsca będziemy poświęcać ochronie środowiska, nie tylko w Tatrach: jesteśmy w regionie, gdzie spory o ekologię przybierają nieraz bardzo gwałtowny przebieg – zapowiada Michał Olszewski, redaktor naczelny krakowskiej „Wyborczej”.

Kampania serwisu Zakopane.wyborcza.pl obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe i autopromocję na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika oraz na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Oprócz tego w środę, 19 maja 2021 r. większość mieszkańców Zakopanego znajdzie w skrzynkach pocztowych specjalne papierowe wydanie „Gazety Wyborczej Zakopane”, w którym redakcja opowie o wejściu do miasta i przedstawi swój skład. Dodatek będzie także dołączony do krakowskiego wydania „Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764