logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Zakupy grupowe na Facebooku jako kanał promocji

  PR 25.09.2012, przeczytano 5705 razy
ilustracjastrzałka

Citeam.pl, jeden z serwisów zakupów grupowych, podsumował okres wakacyjny w działaniach social media. Wartość zakupów inicjowanych za pośrednictwem Facebooka wzrosła o 11 proc. i była porównywalna do zysków generowanych dzięki promocji na popularnych agregatorach ofert czy reklamie displayowej w poszczególnych portalach. Czym charakteryzuje się i jak angażuje fan page zakupów grupowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakupy-grupowe-na-facebooku-jako-kanal-promocji,16731,artykul.html

Według najnowszego raportu Fanpage Trends, który podsumowuje aktywność polskich marek na Facebooku, Citeam.pl po wakacjach zdecydowanie objął prowadzenie w kategorii zakupy grupowe. Serwis znajduje się również w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych stron E-commerce, gdzie liderem pozostaje Allegro.pl z niemal milionową rzeszą fanów. –  Latem zanotowaliśmy przyrost fanów aż o 20 proc. i przekroczyliśmy barierę 200 tys. Co więcej, Facebook jako dodatkowy kanał promocji ma realne przełożenie na obroty samego serwisu. W ostatnich miesiącach zauważamy, że nasi klienci coraz chętniej decydują się na zakup, po tym jak  zobaczyli interesującą ofertę na fan page’u – wyjaśnia Izabela Jaskólska, Marketing Manager Citeam.pl.

Efektywność Facebooka - porównanie

Obecnie Facebook jako kanał promocji Citeam.pl plasuje się na szóstym miejscu pod względem źródeł ruchu na serwisie, a sam fan page jest bardziej efektywny niż promocja rabatów za pośrednictwem największych agregatorów zakupów grupowych, np. GoDealla czy Snuper.

Okres wakacyjny upłynął dla nas pod znakiem kampanii „Oderwij Się Lekko” , podczas której byliśmy aktywni reklamowo, m.in. emitując kampanie displayowe w sieci. W sierpniu zanotowaliśmy porównywalną liczbę wejść z fan page’a na serwis, co dzięki jednodniowej reklamie na stronie głównej jednego z największych polskich portali, notujących ponad 10 mln RU – dodaje Izabela Jaskólska.

Na uwagę zasługuje również wartość kuponu nabywanego na Citeam.pl bezpośrednio po przejściu ze strony firmowej na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu doborowi ofert wartość kuponu nabywanego na serwisie jest wyższa od przeciętnej o około 57 proc.

Kto jest aktywnym fanem zakupów grupowych?

Czym charakteryzuje się aktywność fanów zakupów grupowych na Facebooku? Treści generowane na stronie Citeam.pl są najbardziej angażujące dla grupy wiekowej 18-34, z minimalną przewagą osób w wieku 18-24. Kobiety stanowią 58 proc. fanów w kategorii „mówią o tym”, natomiast najbardziej aktywni użytkownicy piszą kolejno z Warszawy, Poznania oraz Krakowa.

- Na naszym fan page’u łączymy treści wizerunkowe, odnosimy się do aktualnych kampanii czy spraw bieżących z przymrużeniem oka. Posty ofertowe natomiast to nie tylko „suche” linki - staramy się przedstawiać aktualne rabaty w kreatywny sposób, dodając do nich konkretną historię – wyjaśnia Michał Głuszczuk z Citeam.pl, odpowiedzialny za komunikację w social media.

I tak posty ofertowe, które wygenerowały największą ilość przejść do serwisu, to kolejno te nawiązujące do: zniżki do wykorzystania na PizzaPortal.pl (4,5 tys. przejść), oferty z prezerwatywami Durex (4,3 tys.), rabatu na wyposażenie AGD (2,1 tys.), a dalej zakupu soczewek kolorowych, rolek oraz kieliszków w oryginalnych kształtach. 

Oderwij Się Lekko – angażujące posty z kampanii

W okresie wakacyjnym posty produktowe były przeplatane z wpisami związanymi głównie z kampanią serwisu „Oderwij Się Lekko”, która promowała tanie podróże za pośrednictwem zakupów grupowych. W jej ramach odbyły się także Mistrzostwa w Leisure Diving zainspirowane modą na zdjęcia osób „lewitujących” nad powierzchnią ziemi. Fotografie, choć naturalne, wyglądają jak po obróbce w Photoshopie.

Podczas pięciu eventów odbywających się w Aquaparkach w różnych regionach kraju skakało niemal 1000 osób, a do akcji spontanicznie przyłączyły się drużyny futbolu amerykańskiego. – Co tydzień publikowaliśmy obszerną galerię najlepszych zdjęć na naszym fan page’u. Co więcej, fotografie były spontanicznie udostępniane dalej przez osoby znajdujące się na zdjęciu, Aquaparki czy drużyny futbolowe – wyjaśnia Michał Głuszczuk, z Citeam.pl.

W ostatnim etapie akcji Citeam Leisure Diving Cup fani mogli głosować na najlepsze zdjęcia uczestników zawodów oraz graczy drużyn futbolowych za pośrednictwem specjalnej aplikacji.

Źródło: Citeam.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl udostępnia kalkulator pracy wykonywanej w domu
Redakcja Gazeta.pl angażuje się w walkę o prawa kobiet, wspiera równouprawnienie płci i nie boi się poruszać ważnych społecznie zagadnień. Zbliżający się Dzień Matki stał się dla dziennikarzy portalu pretekstem do rozpoczęcia dyskusji na temat wartości pracy opiekuńczej – opieki nad domem, dziećmi i osobami starszymi, czyli zajęć wykonywanych głównie...
Technologia wspiera współcześnie rozwój wielu przedsiębiorstw na niespotykaną dotąd skalę. Zmiana zachowań konsumentów sprawiła, że musieliśmy przedefiniować rolę, jaką technologia odgrywa w naszym codziennym życiu. Widać to m.in. we wzroście czasu przeznaczanego na oglądanie filmów, większej liczbie zapytań w wyszukiwarce, a także rosnącej...
„Informacje o tej reklamie”: nowa funkcja Tiktoka, która zwiększy przejrzystość reklam
Bezpieczeństwo użytkowników to priorytet TikToka. Platforma dokłada starań, by zachować transparentność w zakresie sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych reklamowych. Z tą myślą firma wprowadziła najnowszą funkcję „Informacje o tej reklamie”, która pozwoli społeczności TikToka dowiedzieć się więcej na temat personalizacji...
Wydawnictwo Agora zaangażowało się w pomoc Ukrainie i dochód ze sprzedaży książek Oksany Zabużko przekazało Fundacji Ocalenie, pomagającej osobom uciekającym przed wojną.  
Sztuczna inteligencja mierzy ruch wokół indoorowych nośników reklamowych AMS
To prawdziwy przełom w pomiarze ruchu wokół nośników indoorowych znajdujących się w galeriach handlowych. AMS i CitiesAI wdrożyły zupełnie nowy standard pomiaru, oparty na setkach tysięcy zdjęć analizowanych przez sztuczną inteligencję.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764