logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Zakupy grupowe na Facebooku jako kanał promocji

  PR 25.09.2012, przeczytano 6148 razy
ilustracjastrzałka

Citeam.pl, jeden z serwisów zakupów grupowych, podsumował okres wakacyjny w działaniach social media. Wartość zakupów inicjowanych za pośrednictwem Facebooka wzrosła o 11 proc. i była porównywalna do zysków generowanych dzięki promocji na popularnych agregatorach ofert czy reklamie displayowej w poszczególnych portalach. Czym charakteryzuje się i jak angażuje fan page zakupów grupowych?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakupy-grupowe-na-facebooku-jako-kanal-promocji,16731,artykul.html

Według najnowszego raportu Fanpage Trends, który podsumowuje aktywność polskich marek na Facebooku, Citeam.pl po wakacjach zdecydowanie objął prowadzenie w kategorii zakupy grupowe. Serwis znajduje się również w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych stron E-commerce, gdzie liderem pozostaje Allegro.pl z niemal milionową rzeszą fanów. –  Latem zanotowaliśmy przyrost fanów aż o 20 proc. i przekroczyliśmy barierę 200 tys. Co więcej, Facebook jako dodatkowy kanał promocji ma realne przełożenie na obroty samego serwisu. W ostatnich miesiącach zauważamy, że nasi klienci coraz chętniej decydują się na zakup, po tym jak  zobaczyli interesującą ofertę na fan page’u – wyjaśnia Izabela Jaskólska, Marketing Manager Citeam.pl.

Efektywność Facebooka - porównanie

Obecnie Facebook jako kanał promocji Citeam.pl plasuje się na szóstym miejscu pod względem źródeł ruchu na serwisie, a sam fan page jest bardziej efektywny niż promocja rabatów za pośrednictwem największych agregatorów zakupów grupowych, np. GoDealla czy Snuper.

Okres wakacyjny upłynął dla nas pod znakiem kampanii „Oderwij Się Lekko” , podczas której byliśmy aktywni reklamowo, m.in. emitując kampanie displayowe w sieci. W sierpniu zanotowaliśmy porównywalną liczbę wejść z fan page’a na serwis, co dzięki jednodniowej reklamie na stronie głównej jednego z największych polskich portali, notujących ponad 10 mln RU – dodaje Izabela Jaskólska.

Na uwagę zasługuje również wartość kuponu nabywanego na Citeam.pl bezpośrednio po przejściu ze strony firmowej na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu doborowi ofert wartość kuponu nabywanego na serwisie jest wyższa od przeciętnej o około 57 proc.

Kto jest aktywnym fanem zakupów grupowych?

Czym charakteryzuje się aktywność fanów zakupów grupowych na Facebooku? Treści generowane na stronie Citeam.pl są najbardziej angażujące dla grupy wiekowej 18-34, z minimalną przewagą osób w wieku 18-24. Kobiety stanowią 58 proc. fanów w kategorii „mówią o tym”, natomiast najbardziej aktywni użytkownicy piszą kolejno z Warszawy, Poznania oraz Krakowa.

- Na naszym fan page’u łączymy treści wizerunkowe, odnosimy się do aktualnych kampanii czy spraw bieżących z przymrużeniem oka. Posty ofertowe natomiast to nie tylko „suche” linki - staramy się przedstawiać aktualne rabaty w kreatywny sposób, dodając do nich konkretną historię – wyjaśnia Michał Głuszczuk z Citeam.pl, odpowiedzialny za komunikację w social media.

I tak posty ofertowe, które wygenerowały największą ilość przejść do serwisu, to kolejno te nawiązujące do: zniżki do wykorzystania na PizzaPortal.pl (4,5 tys. przejść), oferty z prezerwatywami Durex (4,3 tys.), rabatu na wyposażenie AGD (2,1 tys.), a dalej zakupu soczewek kolorowych, rolek oraz kieliszków w oryginalnych kształtach. 

Oderwij Się Lekko – angażujące posty z kampanii

W okresie wakacyjnym posty produktowe były przeplatane z wpisami związanymi głównie z kampanią serwisu „Oderwij Się Lekko”, która promowała tanie podróże za pośrednictwem zakupów grupowych. W jej ramach odbyły się także Mistrzostwa w Leisure Diving zainspirowane modą na zdjęcia osób „lewitujących” nad powierzchnią ziemi. Fotografie, choć naturalne, wyglądają jak po obróbce w Photoshopie.

Podczas pięciu eventów odbywających się w Aquaparkach w różnych regionach kraju skakało niemal 1000 osób, a do akcji spontanicznie przyłączyły się drużyny futbolu amerykańskiego. – Co tydzień publikowaliśmy obszerną galerię najlepszych zdjęć na naszym fan page’u. Co więcej, fotografie były spontanicznie udostępniane dalej przez osoby znajdujące się na zdjęciu, Aquaparki czy drużyny futbolowe – wyjaśnia Michał Głuszczuk, z Citeam.pl.

W ostatnim etapie akcji Citeam Leisure Diving Cup fani mogli głosować na najlepsze zdjęcia uczestników zawodów oraz graczy drużyn futbolowych za pośrednictwem specjalnej aplikacji.

Źródło: Citeam.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764