logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zakupy spożywcze podbiją sieć w 2020 r.?

  PR 06.02.2020, przeczytano 925 razy
ilustracja

Markety spożywcze długo walczyły o wejście w handel internetowy, pokonując szereg barier. Na 2020 r. zapowiada się ekspansję sektora e-grocery, która zmieni nawyki zakupowe Polaków. Sieci handlowe mogą czerpać z doświadczeń małych sklepów ze zdrową żywnością, które działają online od dawna przyciągając coraz więcej świadomych konsumentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zakupy-spozywcze-podbija-siec-w-2020-r.,385580,artykul.html

Według badań firmy GfK, branża e-grocery stanowi niecały 1 proc. handlu internetowego w Polsce. Z kolei z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że zakupy w sieci odpowiadają za zaledwie 0,7 proc. sprzedaży z sektora FMCG. Tymczasem w 2020 r. handel artykułami spożywczymi w Polsce może osiągnąć wartość 300 mld zł. Potencjał do ekspansji jest więc ogromny, a sklepy internetowe dopiero wsunęły stopę drzwi do rynku FMCG.

- Wiele firm wciąż jeszcze nie jest w pełni przystosowanych do sprawnej realizacji zamówień na produkty spożywcze. Zmienił to m.in. polski startup szopi.pl, dzięki któremu w dużych miastach możemy zamówić produkty z popularnych sklepów wprost do swojego domu. Zauważył to włoski potentat e-grocery, Supermercato 24, przejmując szopi.pl. Dla Włochów, może to oznaczać zdecydowanie łatwiejsze wejście na nasz rynek i wypracowane już relacje z lokalnymi partnerami. Rzutem na taśmę, także Carrefour ogłosił pod koniec roku swoją premierę w serwisie Allegro. Taki krok w wykonaniu jednego z liderów sprzedaży detalicznej stanowi mocny grunt do rozwoju e-grocery w Polsce w najbliższych miesiącach - ocenia Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

Duże sieci handlowe kończą długie zmaganie się z niełatwą logistyką e-zakupów spożywczych. Choć jedzenie można zamówić online już od kilku lat, opcja ta nie zdobyła dużej popularności z uwagi na relatywnie długi czas dostawy. Niezbędne były bowiem inwestycje w mikro-centra dystrybucyjne, które rozwiązują problem logistyczne, sprawiając, że w niektórych polskich miastach zakupy zrobione w sieci docierają do domu klienta jeszcze tego samego dnia. Ostatnią barierą pozostają już “tylko” ugruntowane przyzwyczajenia klientów.

Ze sprawdzonego źródła

Oswajaniem polskich klientów z myślą, że zakupy spożywcze robione w sieci to dobry pomysł zajmują się od dłuższego czasu małe sklepy z żywnością “z górnej półki”. Już dawno temu odkryły, że internet jest doskonałym miejscem na sprzedaż artykułów, które trudno zdobyć w zwykłym spożywczaku na rogu. Doświadczenia platformy Shoper pokazują, że dobrze odnajdują się w nim sprzedawcy zdrowej i ekologicznej żywności, a rosnąca liczba świadomych konsumentów zapewnia im stabilne źródło wzrostów.

- Rolnictwo ekologiczne to nasza pasja już od wielu lat. Naszą specjalnością stał się makaron ekologiczny w wielu odmianach oraz produkty zbożowe (np. mąka, otręby, płatki czy kawa). Większość naszych produktów przygotowywanych jest na bazie dawnych, obfitujących w prozdrowotne składniki i doskonale nadających się do ekologicznej uprawy, gatunków zbóż takich jak: orkisz, płaskurka i samopsza - tak Aleksandra i Mieczysław Babalscy opisują początki swojego sklepu BioBabalscy. W ofercie znajdują się przede wszystkim produkty zbożowe wysokiej jakości - mąki, makarony czy kasze - wybrane z myślą o osobach, które samodzielnie przyrządzają domowe posiłki, dbając o ich walory zdrowotne.

ilustracjastrzałka

Źródło: Biobabalscy.pl

- W 1997 roku wybudowaliśmy w gospodarstwie małą suszarnię i od tego momentu rozpoczęła się nasza przygoda z przetwórstwem, która zaowocowała 10 lat później oddaniem do użytku zakładu przetwórczego produkującego susze owocowe, warzywne i ziołowe oraz wyroby gotowe konfekcjonowane w postaci herbatek smakowych owocowych i owocowo-ziołowych, mieszanek warzywnych i samych owoców - to z kolei historia państwa Becla, właścicieli e-sklepu z herbatami i mieszankami suszonych owoców, ziół i warzyw.

ilustracjastrzałka

Źródło: sklep.becla.pl

Narzędzia do zmiany nawyków

Swój sklep internetowy na platformie Shoper posiada też Zakład Mięsny Wasąg, jeden z nielicznych producentów ekologicznych wędlin i mięsa w Polsce. Jego twórcy na stronie sklepu informują m.in., że swoje wyroby zamykają hermetycznie i pakują w chłodni do styroboksów. Tym samym poradzili sobie z jednym głównych wyzwań w rozwoju sektora e-grocery, czyli logistyką.

ilustracjastrzałka

Źródło: Wasag.pl

- Kilka lat temu, gdy w polskim e-commerce dominowała płatność przelewem i wysyłka za pobraniem pocztowym, a na paczkę z zakupami trzeba było trochę poczekać, klient chętnie zajrzał do e-księgarni i e-butiku lub po specjalistyczną żywność, ale codzienne zakupy spożywcze raczej robił w osiedlowym dyskoncie. Dziś wciąż wpada tam po bułki na śniadanie, ale w celu zapełnianiu kuchennej spiżarni coraz częściej zagląda do internetu W nadchodzącej dekadzie znajdzie w sieci coraz więcej sprzedawców ze “zwykłym” jedzeniem.  Dzięki wygodnym platformom opartym na modelu SaaS sklepom e-grocery łatwiej integrować się z nowoczesnymi płatnościami i metodami dostawy, które sprawiają, że zamówienie dociera do klienta wciąż świeże - opowiada Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Źródło: Shoper

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wyprzedziły swoje czasy. Wielkie odrodzenie QR kodów
Mechanizm znany od 1994 roku obecnie w czasie światowej pandemii i reżimu sanitarnego wraca w wielkim stylu tym samym stając się ważnym tematem na ustach wielu firm. 
Czy deweloper może być miastotwórczy?
Inspiracja historią i charakterem dzielnicy oraz świadomość tego, jak nowe inwestycje mogą kształtować miasto były początkiem współpracy Traffic Design i nowego dewelopera rozpoczynającego swoją działalność w portowej części miasta, z racji bliskiego sąsiedztwa linii brzegowej nazywanej Śródmieściem Morskim.
Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel
Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta transakcja w internecie dokonywana będzie w tym roku z pomocą asystentów głosowych.[1] Z inteligentnych algorytmów korzystają także sklepy: wirtualny asystent w czasie rzeczywistym...
Eye-tracking – jak reklamy zaburzają odbiór przestrzeni polskich miast?
Najnowsze technologie i współczesna wiedza pomagają architektom bardzo precyzyjnie projektować przestrzeń miejską. Nowoczesne rozwiązania opracowane przez firmę Designbotic już w najbliższej przyszłości mogą sprawić, że komfort i przyjemność wynikająca z przebywania w miastach ulegną znacznej poprawie. Wszystko dzięki wykorzystaniu techniki o nazwie eye-tracking,...
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany wydatków na SEM, a jedną trzecią do przetasowania budżetów na social media[1]. To nie jedyne działania marketingowe, które uległy transformacji wskutek pandemii. Wideo, lokowanie produktu, content marketing czy influencer marketing – wiele firm zmniejszyło intensywność aktywności tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764