logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Zalety wykorzystania chatbota do organizacji konkursów na Facebooku

  PR 17.07.2018, przeczytano 434 razy

Chociaż efektywne prowadzenie profilu marki w mediach społecznościowych staje się coraz większym wyzwaniem, konkurs na Facebooku to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zaangażowanie społeczności. Duży zasięg wiąże się jednak z mnóstwem pracy, z której części wyręczyć nas może chatbot konkursowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zalety-wykorzystania-chatbota-do-organizacji-konkursow-na-facebooku,37272,artykul.html

W chwili gdy spadające zasięgi i duża konkurencja utrudniają nam dotarcie do fanów – konkursy stają się jednym z najlepszych pomysłów na zaktywizowanie społeczności. Każdy kto choć raz próbował zorganizować taką zabawę wie jednak, że, wbrew pozorom, stanowi to nie lada wyzwanie, a sam proces kreatywny to dopiero początek. Z pomocą przychodzą tu chatboty – interaktywne programy, które prowadzą rozmowę z użytkownikiem w komunikatorze (np. Messengerze), bez bezpośredniego udziału moderatora. Odpowiadają na najczęściej zadawane przez klientów pytania, mogą wspierać sprzedaż czy kreować wizerunek marki. Coraz częściej boty na Facebooku używane są do jeszcze jednego zadania – obsługi konkursów, biorąc na siebie najbardziej żmudne zadania, od informowania fanów o zasadach i nagrodach, po wysłanie informacji o wynikach.

Prosta struktura

Promocja konkursu na Facebooku, regulamin i akceptacja na stronie internetowej, wiadomości o wynikach wysyłane mailowo lub pod jednym, zagubionym na tablicy postem. Gdy organizujemy konkurs, powinna przyświecać nam zasada – im prościej, tym lepiej. Boty na Facebooku dają nam dużą swobodę w ustalaniu ich treści. Możemy stworzyć moduł przedstawienia i akceptacji regulaminu (bez którego użytkownik nie przejdzie dalej) czy ograniczenia wieku, jeśli nasz produkt jest nieodpowiedni np. dla osób niepełnoletnich. Chatbot konkursowy przedstawi użytkownikom nagrody, przypomni zasady i przyjmie wszystkie prace (zdjęcia, wideo, dźwięki czy teksty) zbierając je w jednym miejscu. Zdarza się, że uczestnicy nie pamiętają gdzie i kiedy ma pojawić się informacja o wynikach. W przypadku chatbota, w chwili ich ogłoszenia, możemy wysłać prosto do skrzynek biorących udział w konkursie wiadomość, w prosty i szybki sposób docierając do wszystkich zainteresowanych.

Oszczędność

Przyjmowanie prac czy późniejsze informowanie fanów o wynikach to dopiero czubek góry lodowej zadań organizatorów. Jedną z najbardziej żmudnych czynności w trakcie trwania konkursu, staje się odpowiadanie na pytania uczestników (o czas trwania zabawy, nagrody czy zasady). Boty na Facebooku działają dzięki automatyzacji, a tym samym, po jednorazowym wpisaniu odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, chatbot wykryje je i wyśle użytkownikowi wiadomość zwrotną w kilka sekund. Działanie 24/7 sprawia, że może zrobić to o każdej porze, bez względu na to, ile osób zadaje pytanie w tym samym czasie. Chatbot konkursowy staje się tu optymalnym rozwiązaniem – moderator może przeznaczyć swój czas na inne zadania, a użytkownik otrzymuje błyskawiczną odpowiedź, do tego w atrakcyjnej formie. Oprócz oszczędności czasu, dzięki chatbotom oszczędzamy też pieniądze – dzięki temu, że konkurs od a do zet odbywa się w komunikatorze, nie musimy m.in. projektować i budować dedykowanych mu landing page’y.  

Zainteresowanie użytkowników

Niemal każda marka raz na jakiś czas organizuje konkurs na Facebooku. Duża konkurencja sprawia, że coraz trudniejsze staje się wymyślenie na tyle oryginalnych reguł, żeby zainteresować nimi użytkowników. Chatbot konkursowy od początku wprowadza jedną przewagę – niestandardową wciąż formę. Bez względu na to, czy nasz bot prowadzi tylko przez najważniejsze kroki zabawy, czy stanowi rozbudowaną platformę, w której możemy dowiedzieć się więcej o marce, organizując konkurs w chatbocie, wychodzimy o krok przed konkurencję. Użytkowników możemy aktywizować przez reklamy Click-to-Messenger, przekierowując ich od razu do chatu, a nawet w punktach stacjonarnych, dzięki Messenger Code – po zeskanowaniu aparatem smartfona naklejki z kodem, automatycznie otwiera się blok ze startem konkursu.

Chatbot konkursowy uporządkuje nadesłane prace, zbierze wszystkie potrzebne zgody i odpowie na pytania uczestników. Sam konkurs na Facebooku, zaprojektowany z użyciem bota, może stać się za to nie tylko idealnym sposobem na zwiększenie popularności naszej strony, ale także wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki. Dzięki wykorzystaniu chatbota, kreujemy się na markę nowoczesną, nie stroniącą od niestandardowych rozwiązań. Boty na Facebooku są na tyle uniwersalnym narzędziem, że tylko od naszej kreatywności zależy to, w jaki sposób je wykorzystamy i, przede wszystkim, w czym będą mogły nam pomóc.

Źródło: KODA Bots

kodabots.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mobilność dekoracji, czyli szybka metamorfoza biura
Wynajem tymczasowy, szybkie zmiany w aranżacji przestrzeni, zmieniające się potrzeby firm - to wszystko skłania i najemców i wynajmujących do poszukiwania sposobów na mobilną aranżację biura. Ważne są elementy, które będzie można szybko zmienić ale również w miarę możliwości zabrać ze sobą podczas przenosić do kolejnej siedziby....
Omnichannel – integracja działań online i offline
Według badania Deloitte aż 90% sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach stacjonarnych. Konsumenci jednak poszukują często informacji o produktach w Internecie. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa kanały sprzedaży?
Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764