logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Zamiana na krzywe przy pomocy sterownika (Corel)

   22.04.2002, przeczytano 17854 razy

Wszyscy wiemy, że okno filtra eksportu EPS pozwala zamienić czcionki na krzywe. Co jednak zrobić gdy użycie pliku EPS nie jest możliwe, a chcemy mieć pewność, że fonty nie "posypią się" np. przy naświetlaniu?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zamiana-na-krzywe-przy-pomocy-sterownika-%28corel%29,969,artykul.html

Zdarza się, że plik postscriptowy trzeba wygenerować poprzez sterownik drukarkowy - np. nasz punkt usługowy, redakcja czasopisma itp. nie przyjmuje plików EPS, a jedynie PRN-y stworzone przy użyciu wskazanego przez nich sterownika. Tymczasem zamiana tekstów akapitowych na krzywe musi zostać w Corelu poprzedzona zamianą ramki tekstowej na tekst artystyczny, co prowadzi do utraty niektórych atrybutów, takich jak np. zacięcia wykonane przy użyciu tabulatora.

Okno interfejsu drukowania wielu aplikacji (np. Corel) zawiera opcję dołączania fontów do pliku postscriptowego. Jeżeli ją zaznaczysz, tekst zostanie umieszczony w pliku w oryginalnej postaci, a do pliku dołączony zostanie opis fontów. Po jej wyłączeniu tekst zostanie zamieniony na krzywe. Oto sposób na zamianę na krzywe w wypadku, gdy nie mamy możliwości wykonać takiej operacji bezpośrednio w aplikacji.



Opcji tej nie należy mylić z podobnie wyglądającymi ustawieniami w oknie właściwości sterownika postscriptowego (mogą być dostępne jedynie z poziomu Panelu sterowania - Windows). W zakładce obsługującej fonty w oknie sterownika można wyłączyć wysyłanie fontów do pracy. Tym razem fonty wprawdzie nie będą dołączane do pracy, lecz tekst nie ulegnie zamianie na krzywe, co uniemożliwi jej poprawne otworzenie.


avatar użytkownika
+

Tekst opublikował użytkownik: dpi



dpi o sobie:

Reklamowe wydruki wielkoformatowe inkjet - plakaty, bilboardy, bannery, grafika na szyldy, tablice, reklamę na samochodach, panele podświetlane - jednostkowe ilości, opcje laminowania, nanoszenia na plansze piankowe. Zamówienia on-line.

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Witam, metodą prób i błędów stosuję zamianę tekstu akapitowego na krzywe BEZ wcześniejszej zamiany na teks ozdobny. Używam tego sposobu do przygotowania druku w Corelu tekstów w skali szarości (czasopismo A-4 20 str.).
Np. mamy stronę z elementami mieszanymi: tekst ozdobny, tekst akapitowy, zdjęcia cz.-b., cliparty, linie itp. Ctrl+E pojawia się okienko Eksportu, w rozwijanym pasku pod Nazwą Pliku wybieram 4 pozycję od góry: WPG - plik WordPerfect Graphic (Corel) następnie Eksportuj i mamy następne komunikat: Eksport do formatu WPG, zaznaczam: *16 kolorów, *krzywe, *WordPerfect wersja 2.0 i OK. Co to daje? Mamy całą stronę zamienioną na krzywe bez utraty impozycji wszystkich elementów. Wystarczy przed eksportem przez podwójne kliknięcie na ikonie Kwadratu dodać ramkę taką jak krawędzie naszej strony. Pozwoli to później na dokładne wyśrodkowanie zaimportowanego na pustą stronę pliku, który wyeksportowaliśmy. Wystarczy usunąć z oryginalnej strony tekst akapitowy. A na zaimportowanej stronie usunąć pozostałe obiekty a zostawić tylko zamieniony na krzywe tekst akapitowy. Zazanaczyć tekst i kliknąc na 100% black. Zgrupować wszystko (razem z ramką) i wyśrodkować względem strony. Teraz Kopiuj i Wklej na oryginalnej stronie. Minus: wszystkie kolory są w RGB więc stąd zamiana wypełnień na np. 100% black, nawet szarości (metoda dla cierpliwych). Nie próbowałem wykorzystywać do full kolorowych publikacji.

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764