logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zwykli - niezwykli ludzie w kampanii galerii handlowej

  PR 13.11.2019, przeczytano 1254 razy
ilustracjastrzałka

Gemini Park Tarnów odsłoniło już 50 ambasadorów swojej kampanii wizerunkowej, realizowanej pod hasłem "Tarnowskie Oblicza Mody". Oryginalny projekt ma za zadanie wypromować galerię, ale także pokazać potencjał ludzki miasta i regionu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zwykli---niezwykli-ludzie-w-kampanii-galerii-handlowej,384698,artykul.html

Bez modelek i celebrytów też można

Kampania centrum handlowego bez modelek? Gemini Park udowadnia, że można iść pod prąd trendów panującym na rynku i to w dodatku z sukcesem. Od stycznia br., ta największa galeria w regionie, realizuje kampanię wizerunkową pod hasłem "Tarnowskie Oblicza Mody".  Projekt angażuje blisko 100 ambasadorów, którzy od stycznia 2019 pojawiają się w kolejnych odsłonach na billboardach.

Wśród nich znaleźli się zwykli-niezwykli ludzie - osoby mocno związane z Tarnowem i regionem, które swoją działalnością przyczyniają się do zmiany postrzegania miasta. W gronie tym są m.in. sportowcy, alpiniści, malarze, aktorzy, muzycy, tancerze, projektanci mody, miejscowi przedsiębiorcy, a nawet nauczyciele, społecznicy i pracownicy służby mundurowych.

Jednocześnie, jak podkreślają pomysłodawcy, nie są to celebryci, a osoby związane mocno ze swoją społecznością, znane w niej i aktywne działające na jej rzecz. Co ciekawe, każda z tych osób wzięła udział w  projekcie nieodpłatnie. Pionierska kampania na rynku retail jest jedną z największych pod względem liczby zaangażowanych bohaterów.

- W kampanii sięgnęliśmy po zwykłych ludzi, którzy robią rzeczy niezwykłe  w dodatku z ogromną pasją. Chcieliśmy przez to pokazać potencjał miasta i regionu tkwiący w ludziach, a tym samym udowodnić, że Tarnów tętni ludźmi kreatywnymi, kochającymi to co robią i gotowymi inspirować innych - mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tarnów, pomysłodawczyni kampanii. - Ponadto, mając na uwadze, że jesteśmy galerią handlową o profilu modowym, chcieliśmy podkreślić, że w byciu modnym nie chodzi dziś tylko o ubrania i stylizację, ale przede wszystkim o nietuzinkową osobowość, która pozwala wyróżnić się z tłumu. Tej ambasadorom naszej kampanii nie brakuje, co dodatkowo podkreśliliśmy ekspresyjnym, bodypainingowym makijażem - dodaje.

Ambasadorzy zeszli z billboardów

Efekt? W 50 odsłonach kampanii galeria zaprezentowała już 50 ambasadorów. Wśród nich można znaleźć m.in.  Annę Bożek, 23-letnią wicemistrzyni we wspinaczce sportowej, Jacka Durała, muzyka rockowego,  Jacka Hazukę, malarza znanego na całym świecie, Mirosława Bieniasza, Mistrz Polski w kolarstwie górskim, Annę Nowak-Curyło, projektantkę mody czy Katarzynę Olszewską, chórzystkę. Miejsce znalazło się także dla 10 letniego-Macieja Gładysza, kartingowego Mistrza Polski.

Na samej kampanii billboardowej w regionie "Tarnowskie Oblicza Mody" jednak nie poprzestają. Od początku roku Gemini Park zorganizował aż 16 różnych wydarzeń z udziałem ambasadorów. Dzięki nim mieszkańcy Tarnowa mogli poznać bohaterów projektu, a także wziąć udział we wspólnych akcjach inspirowanych przez ambasadorów.

I tak np. tancerka Konstancja Kowalczyk zaprezentowała w galerii umiejętności taneczne, nauczycielka Bożena Traciak – Wiatr zachęciła młodzież do realizacji flash moba, a Krzysztof Tomasik zorganizował Dzień Kobiet ze Strażą Miejską.  Był on też inicjatorem innych działań, w tym znakowania rowerów i rejestracji psów w sklepach zoologicznych na terenie Gemini Park . Z kolei Piotr Barszczowski, artysta, zorganizował w centrum handlowym casting do swojego dzieła "Ostatnia Wieczerza". Wyłonił on 17 statystów którzy wzięli udział w specjalnej sesji zdjęciowej.

A to tylko cześć aktywności. Największą był zorganizowany latem Festiwal Foodtrucków, Muzyki i Koloru, który zaangażował aż 7 ambasadorów, w tym muzyków i tancerzy. Nie zabrakło także bardziej nietypowych działań.

Wspólnie z dyrektorką galerii sztuki Ewą Łączyńską stworzono torby wykonane ze zużytego billboardu z jej wizerunkiem, promując w ten sposób ideę zero waste. Razem z Mirosławem Bieniaszem przygotowano natomiast trening kolarski. Jeden z ambasadorów - Dominik Fitrzyk napisał z kolei muzykę do spotu i zrealizował teledysk promujący kampanię.

Aktywne w projekcie są zwłaszcza kobiety: Iwona Wróbel - Przebięda zorganizowała Targi „Mama&Dziecko”, na których lokalni wystawcy mieli szansę promować swoje produkty i usługi. Podczas tych targów kolejna ambasadorka Gabriela Kuca, która jest certyfikowanym coachem podzieliła się swoim talentem i zaprosiła kolejne 6 ambasadorek do sesji treningowej. Jej celem było pokazanie siły kobiet w regionie oraz wsparcie ich szkoleniami. Tylko do końca tego roku galeria zaplanowała jeszcze 9 podobnych przedsięwzięć.

Sama kampania stała się także parasolem dla innych wydarzeń. W jej ramach zorganizowano m.in. 7 kampanii wizerunkowych związanych z kalendarzem handlowym,  a także 17 działań  związanych z aktywnością  galerii. Całości towarzyszyły też 4 eventy, w tym największy  na Dzień Dziecka z udziałem duetu Fit Lovers, w którym zachęcano, aby zostać yotuberem.

- Unikalne w tej kampanii jest swoiste "zejście" ambasadorów z billboardów. Niemal z każdą osobą, która wystąpiła w kampanii prędzej czy później można spotkać się w Gemini Park na wspólnie organizowanych wydarzeniach, a tym samym lepiej poznać jej działalność i dać się zainspirować - mówi Witek. - Korzystają na tym wszystkie strony przedsięwzięcia. Z jednej strony, ambasadorzy zyskują unikalną platformę do promocji swojej osoby i działalności, a także do wymiany doświadczeń i wiedzy. Z drugiej strony, Gemini Park zyskuje lokalnych partnerów, z którymi może organizować ciekawe wydarzenia, atrakcyjne dla lokalnej społeczności - dodaje.

To nie jedyne, co wyróżnia projekt.  W kampanii Gemini Park znaczna część aktywności promocyjnych została przejęta przez ambasadorów. To oni publikują na swoich kanałach w mediach społecznościowych zdjęcia w bodypaintingowych makijażach lub jak stoją na tle billboardów i ścian na terenie miasta, zwiększając tym samym zasięg kampanii i przepływ followersów.

- To podnosi wiarygodność projektu, bo komunikaty docierają do osób, które darzą ambasadorów sympatią i zaufaniem. Tym samym część tej sympatii, wyrażona np. komentarzem pod zdjęciem  przenosi się na Gemini Park. Każdy "like" dla ambasadora staje  się także "like'em" dla naszej galerii - mówi Witek. - Nie bez znaczenia jest, że dzięki takiemu działaniu w szybszy, tańszy i celowy sposób docieramy do odpowiednich grup docelowych, zwłaszcza w promocji wspólnych wydarzeń z ambasadorami. Przykładem są chociażby Targi "Mama&Dziecko" realizowane wspólnie z Iwoną Wróbel-Przybiędą. To właśnie jej fan page "Tarnowskie Mamy" był naszym głównym kanałem promocji. W ten sposób wprost z komunikatem dotarliśmy do pożądanej grupy - mówi.

Ciepło przyjęty projekt

Sam projekt przynosi także znacznie więcej wymiernych korzyści. Od startu kampanii w styczniu 2019 towarzyszące jej wydarzenia wygenerowały blisko 150 publikacji w mediach lokalnych i branżowych oraz dzięki kampanii powstało 127 postów na facebooku związanych tylko z tematem ambasadorów i samej kampanii. Posty te wygenerowały 7120 like'ów i 663 komentarze. Różne filmy dedykowane kampanii wyświetliły się natomiast ponad pół miliona razy.

Od stycznia do października strona internetowa dedykowana kampanii www.tarnowskieobliczamody.pl zanotowała aż 64 tys. odsłon. Realizowane za pośrednictwem Google Adwords kampanie dotarły natomiast do ponad 300 tys. osób z całego regionu tarnowskiego. Galeria nawiązała także stałą, redakcyjną współpracę z radiem RDN. To właśnie na jego antenie, w specjalnych audycjach, przedstawiani są kolejni ambasadorzy.

- Dotychczasowe wyniki kampanii, jakie udało się nam osiągnąć, są znacznie lepsze, niż wyniki kampanii z udziałem modelek. Widzimy także, że odbiór komunikatów jest lepszy, bo mieszkańcy mogą utożsamić się ambasadorami - ludźmi, których znają z ulicy. Nie bez znaczenia jest także lokalny akcent. Tarnowianie wiedzą, że tego typu projekt to nie tylko promocja galerii, ale przede wszystkim ich miasta i jego wyjątkowości - mówi Kinga Witek.

Jak zapowiada przedstawicielka Gemini Park, projekt będzie kontynuowany w 2020 r.

- Jesteśmy prawie na półmetku. Przed nami kolejni bohaterowie i kolejne wydarzenia z ich udziałem - mówi.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemini Park Tarnów, Gemini Holding

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764