logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji

   26.05.2019, przeczytano 578 razy
strzałkistrzałka
Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji Małgorzata Kulig
ZOBACZ ILUSTRACJE

W marcu informowaliśmy o inicjatywie Goethe Institut, który postanowił wesprzeć ideę udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego tworząc internetową platformę dla wszystkich, którzy chcą zaprojektować i udostępnić plakat zachęcający do udziału w Eurowyborach. Dziś, w dniu głosowania, prezentujemy efekty tej akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaprojektuj-plakat-na-eurowybory%3A-podsumowanie-akcji,382605,artykul.html

Uczestnicy nadesłali 92 prace reprezentujące zróżnicowany poziom. Ideą było udostępnienie ich bez ograniczeń licencyjnych (Creative Commons Zero - domena publiczna), dzięki czemu mogłyby być rozpowszechniane w ramach akcji wspierających aktywny udział w wyborczym głosowaniu. Jak zapowiadali organizatorzy akcja jest apolityczna - plakaty nie mogą być reklamą żadnej z kandydujących partii. Ten warunek nie do końca udało się spełnić - wśród nadesłanych prac znajdują się też takie, które promują określone postawy polityczne i punkty widzenia, choć nie wskazują konkretnego ugrupowania. Są to zarówno głosy euroentuzjastów jak i eurosceptyków.

Nadesłane plakaty promowane były z partnerami akcji - Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, School of Form oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Organizatorzy liczyli na to, że likwidująca ograniczenia w rozpowszechnianiu licencja da efekt podobny jak w wypadku plakatu "Konstytucja" Luki Rayskiego, który zrobił zawrotną karierę w internecie właśnie po udostępnieniu go przez autora na licencji Creative Commons Zero. Nie wiemy na ile udało się te założenia zrealizować i na ile udostępnione prace zaczęły "żyć własnym życiem" na wzór pracy Rayskiego.

Ponieważ gorąco popieramy ideę udziału w głosowaniu, dokładamy własny kamyczek do tej akcji prezentując wybór kilkunastu plakatów z kolekcji zgromadzonej przez Goethe Institut. Plakaty nie były oceniane przez żadne jury, również nasz wybór nie jest formą selekcji lepszych prac. Chcemy natomiast dać powód zainteresowanym, aby z kompletnym przeglądem projektów zapoznali się na stronach organizatora, gdzie można pobrać plakaty w formacie PDF i jeszcze dziś podzielić się nimi np. na własnym profilu w mediach społecznościowych: https://www.goethe.de/ins/pl/pl/kul/dos/euw/wag.html

Galeria: Eurowybory 2019: akcja graficzna Goethe Institut

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dom mediowy Havas Media (Havas Media Group) zwyciężył w przetargu na obsługę mediową marek Hyundai i KIA, tym samym obronił budżet mediowy marek Hyundai i KIA.
Change Serviceplan i Serviceplan Health dla marki Valused
14 października rozpoczęła się nowa kampania reklamowa marki Valused firmy PPH Hasco-Lek S.A.. Za kreację, komunikację i realizację kampanii odpowiadają agencje Change Serviceplan i Serviceplan Health należące do niezależnej grupy komunikacyjnej Group One.
Przestrzenie Lechstartera otwarte dla mieszkańców Szczecina, Kielc i Rzeszowa
LECHSTARTER zmienia polskie miasta już od 4 lat! Tym razem to mieszkańcy Szczecina, Kielc i Rzeszowa, mogą cieszyć się oryginalnymi PRZESTRZENIAMI projektu Jakuba Szczęsnego wartymi 1 mln zł. Miasta, które zwyciężyły w tegorocznej edycji, dzięki niezwykłemu zaangażowaniu lokalnej społeczności, wzbogaciły się o miejsca, w których będzie można integrować się...
Balon Almette wyrusza w świat
W Polsce marka „Almette” jest nie tylko liderem na rynku serów kremowych twarogowych, ale ulubioną marką polskiego konsumenta i „must-have” w asortymencie każdego detalisty. Hochland Polska sprzedaje rocznie ponad 11000 ton Almette, to ponad 73 miliony skopków, czyli niemal po dwa skopki na statystycznego Polaka! Dostępnych jest sporo różnych...
Wyświetlacze Sony Crystal LED w studiu programów informacyjnych stacji Fox w Turcji
Firma Sony poinformowała o nowym zastosowaniu swoich wielkowymiarowych wyświetlaczy Crystal LED (CLED). Zainstalowane je w studiu tureckiego oddziału sieci FOX, gdzie będą używane podczas emisji najpopularniejszych w tym kraju wiadomości telewizyjnych: FOX News.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764