logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji

   26.05.2019, przeczytano 917 razy
strzałkistrzałka
Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji Małgorzata Kulig
ZOBACZ ILUSTRACJE

W marcu informowaliśmy o inicjatywie Goethe Institut, który postanowił wesprzeć ideę udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego tworząc internetową platformę dla wszystkich, którzy chcą zaprojektować i udostępnić plakat zachęcający do udziału w Eurowyborach. Dziś, w dniu głosowania, prezentujemy efekty tej akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaprojektuj-plakat-na-eurowybory%3A-podsumowanie-akcji,382605,artykul.html

Uczestnicy nadesłali 92 prace reprezentujące zróżnicowany poziom. Ideą było udostępnienie ich bez ograniczeń licencyjnych (Creative Commons Zero - domena publiczna), dzięki czemu mogłyby być rozpowszechniane w ramach akcji wspierających aktywny udział w wyborczym głosowaniu. Jak zapowiadali organizatorzy akcja jest apolityczna - plakaty nie mogą być reklamą żadnej z kandydujących partii. Ten warunek nie do końca udało się spełnić - wśród nadesłanych prac znajdują się też takie, które promują określone postawy polityczne i punkty widzenia, choć nie wskazują konkretnego ugrupowania. Są to zarówno głosy euroentuzjastów jak i eurosceptyków.

Nadesłane plakaty promowane były z partnerami akcji - Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, School of Form oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Organizatorzy liczyli na to, że likwidująca ograniczenia w rozpowszechnianiu licencja da efekt podobny jak w wypadku plakatu "Konstytucja" Luki Rayskiego, który zrobił zawrotną karierę w internecie właśnie po udostępnieniu go przez autora na licencji Creative Commons Zero. Nie wiemy na ile udało się te założenia zrealizować i na ile udostępnione prace zaczęły "żyć własnym życiem" na wzór pracy Rayskiego.

Ponieważ gorąco popieramy ideę udziału w głosowaniu, dokładamy własny kamyczek do tej akcji prezentując wybór kilkunastu plakatów z kolekcji zgromadzonej przez Goethe Institut. Plakaty nie były oceniane przez żadne jury, również nasz wybór nie jest formą selekcji lepszych prac. Chcemy natomiast dać powód zainteresowanym, aby z kompletnym przeglądem projektów zapoznali się na stronach organizatora, gdzie można pobrać plakaty w formacie PDF i jeszcze dziś podzielić się nimi np. na własnym profilu w mediach społecznościowych: https://www.goethe.de/ins/pl/pl/kul/dos/euw/wag.html

Galeria: Eurowybory 2019: akcja graficzna Goethe Institut

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania Depositphotos wspierająca fotografów podczas kwarantanny
Jeden z największych międzynarodowych banków zdjęć rozpoczął kampanię #LockdownArt, aby wesprzeć fotografów, którzy tworzą pomimo obecnych ograniczeń.
Galaktus PR wzmacnia swoje szeregi o kolejną legendę polskiej branży gier wideo
Do zespołu Galaktus PR – agencji komunikacyjnej specjalizującej się w obsłudze marek growych i technologicznych – dołącza Miłosz Białas.
Anna Górka na stanowisku New Business Director w agencji Adsone
Anna Górka w strukturze adsONE obejmie stanowisko New Business Directora. Do jej zadań będzie należało opracowanie strategii rozwoju biznesu, pozyskiwanie kluczowych klientów oraz ekspansja na rynki zagraniczne.
Rozwój agencji oraz pozyskanie kolejnych Klientów przełożyły się na awanse w MBridge - Marketing Experts. W maju i czerwcu sześciu pracowników objęło wyższe stanowiska.
Nowa edycja HP Latex serii R ‘2020: Webinarium Integart
Seria drukarek HP Latex R powstała w odpowiedzi na pytanie: „co zrobić, żeby mogło być jeszcze lepiej?”. W firmie HP to pytanie nigdy nie jest zadawane jednorazowo. To gwarantuje ciągły rozwój produktów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764