logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji

   26.05.2019, przeczytano 1947 razy
strzałkistrzałka
Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji Małgorzata Kulig
ZOBACZ ILUSTRACJE

W marcu informowaliśmy o inicjatywie Goethe Institut, który postanowił wesprzeć ideę udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego tworząc internetową platformę dla wszystkich, którzy chcą zaprojektować i udostępnić plakat zachęcający do udziału w Eurowyborach. Dziś, w dniu głosowania, prezentujemy efekty tej akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaprojektuj-plakat-na-eurowybory%3A-podsumowanie-akcji,382605,artykul.html

Uczestnicy nadesłali 92 prace reprezentujące zróżnicowany poziom. Ideą było udostępnienie ich bez ograniczeń licencyjnych (Creative Commons Zero - domena publiczna), dzięki czemu mogłyby być rozpowszechniane w ramach akcji wspierających aktywny udział w wyborczym głosowaniu. Jak zapowiadali organizatorzy akcja jest apolityczna - plakaty nie mogą być reklamą żadnej z kandydujących partii. Ten warunek nie do końca udało się spełnić - wśród nadesłanych prac znajdują się też takie, które promują określone postawy polityczne i punkty widzenia, choć nie wskazują konkretnego ugrupowania. Są to zarówno głosy euroentuzjastów jak i eurosceptyków.

Nadesłane plakaty promowane były z partnerami akcji - Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, School of Form oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Organizatorzy liczyli na to, że likwidująca ograniczenia w rozpowszechnianiu licencja da efekt podobny jak w wypadku plakatu "Konstytucja" Luki Rayskiego, który zrobił zawrotną karierę w internecie właśnie po udostępnieniu go przez autora na licencji Creative Commons Zero. Nie wiemy na ile udało się te założenia zrealizować i na ile udostępnione prace zaczęły "żyć własnym życiem" na wzór pracy Rayskiego.

Ponieważ gorąco popieramy ideę udziału w głosowaniu, dokładamy własny kamyczek do tej akcji prezentując wybór kilkunastu plakatów z kolekcji zgromadzonej przez Goethe Institut. Plakaty nie były oceniane przez żadne jury, również nasz wybór nie jest formą selekcji lepszych prac. Chcemy natomiast dać powód zainteresowanym, aby z kompletnym przeglądem projektów zapoznali się na stronach organizatora, gdzie można pobrać plakaty w formacie PDF i jeszcze dziś podzielić się nimi np. na własnym profilu w mediach społecznościowych: https://www.goethe.de/ins/pl/pl/kul/dos/euw/wag.html

Galeria: Eurowybory 2019: akcja graficzna Goethe Institut

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kampania profrekwencyjna To Twój Wybór - głos kobiet ma znaczenie
Ponad połowa młodych Polek deklaruje, że nie weźmie udziału w wyborach parlamentarnych. Choć wiedzą jakiej Polski chcą dla siebie i swoich bliskich, to nie korzystają z prawa wyborczego, bo nie wierzą, że ich głos się liczy. Do udziału w nadchodzących wyborach ma przekonać kobiety kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację...
Chapter1 pracuje nad nowym layoutem opakowań marki Altax
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 pracuje nad nowym layoutem opakowań produktów marki Altax, z portfolio firmy SHERWIN-WILLIAMS Poland. Działania te są częścią całościowego procesu redesignu opakowań tej marki, której grupą docelową są majsterkowicze, głównie mężczyźni w wieku 30-50 lat.
Agencja Beeffective przechodzi rebranding
Beeffective - Digital Marketing Agency z Trójmiasta przechodzi rebranding, który jest wynikiem dynamicznych zmian na rynku. Po 8 latach działalności agencja pokazuje swoje żądło i prezentuje odświeżoną wersję brandingu. Zmiany obejmują logo, KV, wyrazisty ton komunikacji, nową stronę www oraz inny sposób prezentowania swoich usług.
Biznesowe drukarki atramentowe Epson Workforce AM-C nagrodzone w rankingu Datamaster Lab
Rodzina WorkForce AM-C zdobyła pięć gwiazdek DataMaster Lab za produktywność i wkład w zrównoważony rozwój
Altavia Kamikaze z międzynarodowej grupy Altavia przejmuje agencje K2 Precise i K2 Create
Altavia Kamikaze, należąca do międzynarodowej Grupy Altavia agencja kreatywna i komunikacyjna z technologicznym DNA sfinalizowała akwizycję dwóch agencji przejmując 100% udziałów w K2 Create i K2 Precise. Nowa organizacja połączy kompetencje Altavia Kamikaze z kompetencjami K2 Create - agencji kreatywnej z 26-letnią historią, prekursora branży digital w Polsce oraz K2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764