logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji

   26.05.2019, przeczytano 299 razy
strzałkistrzałka
Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji Małgorzata Kulig
ZOBACZ ILUSTRACJE

W marcu informowaliśmy o inicjatywie Goethe Institut, który postanowił wesprzeć ideę udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego tworząc internetową platformę dla wszystkich, którzy chcą zaprojektować i udostępnić plakat zachęcający do udziału w Eurowyborach. Dziś, w dniu głosowania, prezentujemy efekty tej akcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/zaprojektuj-plakat-na-eurowybory%3A-podsumowanie-akcji,382605,artykul.html

Uczestnicy nadesłali 92 prace reprezentujące zróżnicowany poziom. Ideą było udostępnienie ich bez ograniczeń licencyjnych (Creative Commons Zero - domena publiczna), dzięki czemu mogłyby być rozpowszechniane w ramach akcji wspierających aktywny udział w wyborczym głosowaniu. Jak zapowiadali organizatorzy akcja jest apolityczna - plakaty nie mogą być reklamą żadnej z kandydujących partii. Ten warunek nie do końca udało się spełnić - wśród nadesłanych prac znajdują się też takie, które promują określone postawy polityczne i punkty widzenia, choć nie wskazują konkretnego ugrupowania. Są to zarówno głosy euroentuzjastów jak i eurosceptyków.

Nadesłane plakaty promowane były z partnerami akcji - Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, School of Form oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Organizatorzy liczyli na to, że likwidująca ograniczenia w rozpowszechnianiu licencja da efekt podobny jak w wypadku plakatu "Konstytucja" Luki Rayskiego, który zrobił zawrotną karierę w internecie właśnie po udostępnieniu go przez autora na licencji Creative Commons Zero. Nie wiemy na ile udało się te założenia zrealizować i na ile udostępnione prace zaczęły "żyć własnym życiem" na wzór pracy Rayskiego.

Ponieważ gorąco popieramy ideę udziału w głosowaniu, dokładamy własny kamyczek do tej akcji prezentując wybór kilkunastu plakatów z kolekcji zgromadzonej przez Goethe Institut. Plakaty nie były oceniane przez żadne jury, również nasz wybór nie jest formą selekcji lepszych prac. Chcemy natomiast dać powód zainteresowanym, aby z kompletnym przeglądem projektów zapoznali się na stronach organizatora, gdzie można pobrać plakaty w formacie PDF i jeszcze dziś podzielić się nimi np. na własnym profilu w mediach społecznościowych: https://www.goethe.de/ins/pl/pl/kul/dos/euw/wag.html

Galeria: Eurowybory 2019: akcja graficzna Goethe Institut

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Result Media wygrało przetarg na obsługę marek Vivus i Zaplo
Agencja marketingu internetowego Result Media wygrała przetarg na obsługę kampanii Google Ads organizowany przez markę Vivus i Zaplo. Zwycięska agencja była zobligowana do trzy miesięcznej kampanii testowej, w której udowodni swoje kompetencje. Obecnie ten okres się zakończył i możemy powiedzieć, że Result Media będzie odpowiedzialne za prowadzenie wszystkich działań...
Lech Music - kolejna odsłona letniej kampanii Lecha Premium
17 czerwca wystartowała kolejna odsłona letniej kampanii LECHA Premium. Tym razem marka powraca z platformą LECH MUSIC, dzięki której każdy może przenieś się do świata pełnego muzyki! Poza festiwalowymi koszulkami stworzonymi przez polskich grafików, w te wakacje Leszek przygotował również limitowane edycje puszek, strefy na najważniejszych muzycznych festiwalach i wyjątkowy...
Pepsi rzuca Wyzwanie Smaku po raz siódmy
Ruszyła kampania promująca siódmą już edycję Wyzwania Smaku Pepsi – dobrze znanego i lubianego wydarzenia, organizowanego corocznie w letnie weekendy przez światowego lidera w produkcji produktów spożywczych i napojów, PepsiCo. Także w tym roku uczestnicy będą mogli dokonać wyboru preferowanego napoju typu cola, spróbować różnych dań z foodtrucków FeelGoodFood, a także...
W związku z dynamicznym rozwojem w ciągu ostatniego roku, dom produkcyjny SZUT SZUT STUDIO rozbudowuje zespół.
Change Serviceplan i Media Ready dla Akademii Jazdy BMW Driving Experience
“Sprawdź jak szybko mija dzień”, pod tym hasłem powstała lokalna produkcja filmowa zrealizowana dla BMW Polska przez Change Serviceplan i Media Ready, promująca BMW M Intensive Training – treningi jazdy sportowej. Agencje należące do jednej grupy komunikacyjnej Group One, odpowiadają za koncept kreatywny oraz za produkcję i realizację kampanii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764